Weergegeven resultaten: 1 t/m 3 van 3
  1. #1
    Gevorderd   NickB's schermafbeelding
    Geregistreerd
    12 May 2005
    Berichten
    444
    Bedankjes
    6
    Bedankt
    17 keer in 11 posts

    Gmail en verschillende toestellen

    Hallo iedereen,

    ik heb een gmail account en ik lees mijn mails normaal enkel in Mozilla Thunderbird.
    Daar ik de dag van vandaag dit ook al wel eens via gsm doe (android), soms gewoon op het google account en sinds kort ook op de ipad wil ik wat structuur trachten te brengen in het geheel.

    Hetgeen me stoort is dat wanneer een mail gelezen is in bijvoorbeeld Thunderbird, deze nog altijd ongelezen is in alle andere mogelijkheden. Met als gevolg dat ik op elk toestel, als ik daar toevallig de mail eens op binnenhaal, meldingen krijg van 100den ongelezen mails terwijl ik ze al op een ander toestel heb gelezen.

    Hoe kan je dat nu instellen dat de 'gelezen informatie' wordt teruggezonden naar het google account zodat elke toestel van daaruit geupdated kan worden?

    Mvg

  2. #2
    Erelid   butskristof's schermafbeelding
    Geregistreerd
    21 September 2007
    Locatie
    Wiekevorst (Heist-op-den-Berg)
    Berichten
    903
    Bedankjes
    317
    Bedankt
    847 keer in 420 posts
    Ik werk met Gmail in de browser, via Outlook 2010 en via mijn smartphone (Nokia E72 - Symbian). Op mijn telefoon staat mijn mail ingesteld via Mail for Exchange (zo kan ik ook mijn contacten en agenda synchroniseren) en in Outlook staat hij ingesteld op de manier die beschreven wordt bij Google zelf. Ik heb hier geen problemen mee. Haal ik op mijn gsm mails binnen, wordt bij de volgende synchronisatie alle informatie over gelezen/ongelezen/verwijderde e-mails bijgewerkt op de server van Google. Als ik dan op mijn computer Outlook open en laat synchroniseren wordt dit ook hieraan aangepast.

    Misschien eens kijken of jouw Android ook ondersteuning biedt voor Exchange? Voor de instellingen moet je eens googelen naar Google Sync dacht ik.

  3. De volgende gebruiker bedankt butskristof voor deze nuttige post:

    Merel ( 1 September 2012)

  4. #3
    Up-to-date  
    Geregistreerd
    10 June 2005
    Locatie
    Blankenberge
    Berichten
    16
    Bedankjes
    0
    Bedankt
    2 keer in 2 posts
    Zowel Android als de iPad ondersteunen Gmail via Exchange, dat betekent synchronisatie van het postvak in plaats van het downloaden van de mails. Doordat er in twee richtingen worden gesynchroniseerd via beide mobiele toestellen worden ze overal als gelezen gezien als de mail op één toestel wordt gelezen. De iPad is zeer eenvoudig in te stellen. De enige gegevens vind je hieronder:

    emailadres: jouw adres
    server: m.google.com (deze verschijnt niet onmiddellijk maar pas als je op verder klikt)
    naam: jouw volledige adres
    paswoord: spreekt voor zich
    domein: dit veld laat je leeg
    naam: maakt niet uit, Gmail of zo

    Android is iets moeilijker maar in google verwijzen ze naar hun eigen howto-pagina en dit is vrij straightforward.

    Je grootste probleem zal Thunderbird zijn. Dit ondersteunt bij mijn weten namelijk geen synchronisatie van Gmail. Misschien via een add-on maar dat zou ik eens moeten opzoeken. Ik bekijk mijn Gmail ook via de browser. Je kunt mails en bijlagen verslepen en het is bereikbaar vanaf iedere PC die je voor je neus krijgt. Het enige "nadeel" is dat het offline niet beschikbaar is.
    There are two ways to be loyal... By garding a secret or by garding the truth, but you can't be both.

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Momenteel bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •