Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 48

Threaded View

  1. #25
    Gevorderd   JimmyJump's schermafbeelding
    Geregistreerd
    18 January 2013
    Locatie
    Antwerpen
    Berichten
    281
    Bedankjes
    365
    Bedankt
    433 keer in 220 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door eplerra Bekijk bericht
    Heel mooie fotoreeks en ook leerrijk. Alleen valt het op dat in sommige foto's de horizon niet helemaal horizontaal staat. Heel veel fotobewerkingsprogramma's kunnen een foto "rechttrekken".
    Ik had eigenaardig genoeg de neiging om al mijn fotos scheef te trekken in zulke mate dat ik eerst dacht dat het aan die HP V935 lag. Maar eens ik de Canon Powershot S3-iS had (die ik trouwens in NYC gekocht heb: $300 voor het bakske, met batterijlader en vier herlaadbare batterijen, mini-tripod, 1GB Panasonic SD-kaart en een Lamborghini riemtas; terwijl de S3-iS toen in België €400 kostte, omgerekend aan de toenmalige koers $600) bleek ik nog altijd even scheef te fotograferen...

    Ik heb daar redelijk wat moeite voor moeten doen om ervanaf te geraken.

    Om fotos recht te zetten of te verdraaien gebruik ik meestal Microsoft Office Picture Manager omdat daarin een verdraaing mogelijk is van ettelijke cijfers na de komma. Als fotobewerkingsprogramma gebruik ik al jaren Ulead PhotoImpact (sinds versie 12 opgekocht door Corel en afgevoerd na versie 13 -of X3- ten faveure van Corel's Paint Shop Pro) hetwelk een automatische rechtrekking heeft.

    Picasa heeft ook een tooltje om fotos te verdraaien met het voordeel dat er geen witte randen worden toegevoegd omdat de fotos automatisch worden bijgesneden.

    De HP PhotoSmart C935 heeft een sensor van 5,3 megapixels met een maximale resolutie van 2608x1952 pixels, waardoor bijsnijden vaak tot heel wat kwaliteitsverlies lijdt...
    De uitzondering bevestigt de regel niet,
    De uitzondering bewijst alleen dat de regel overbodig is...

  2. De volgende 4 gebruikers bedanken JimmyJump voor deze nuttige post:

    eplerra (12 February 2013), Merel ( 9 February 2013), Obsessed (11 February 2013), Phil O'Sophe ( 9 February 2013)

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Momenteel bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •