Weergegeven resultaten: 1 t/m 1 van 1

Discussie: Database

  1. #1
    Gevorderd   Iced Dragon's schermafbeelding
    Geregistreerd
    8 November 2007
    Locatie
    Gent
    Berichten
    438
    Bedankjes
    281
    Bedankt
    248 keer in 182 posts

    Database

    Hallo,

    ik heb wat ervaring met MS Access (opstellen DB) en MySQL (opvragen), maar ik zou een database willen opzetten met gegevens van onze plantenwerkgroep. Nu vroeg ik mij af in wat ik dit het beste doe? Voor het opzetten van de database zou ik naar MySQL neigen. Dit is waarschijnlijk veel dynamischer?

    Het doel van de database zijn gegevens zoals ID_specimen, datum, locatie, standplaats en dan een groot aantal kenmerken van de plant zelf te verenigen, zodat elke plant of soort als een unieke combinatie van morfologische kenmerken in de database vervat zit.

    Nu, het invullen en bijhouden (en opvragen) van gegevens is 1 aspect. Ik zou dit na verloop van tijd willen uitbreiden naar een soort van interactieve determinatiesleutel voor bepaalde groepen van planten (cf. deze sleutel).
    Nu vroeg ik mij af of zoiets gekoppeld kan worden aan bovengenoemde database, of dat dit eigenlijk 2 verschillende zaken zijn? Ik denk dat het ook wel mogelijk is om zonder 'echte' database via javascript of python of zo (knopjes en link naar pagina), maar indien mogelijk toch graag gekoppeld aan een database.

    Voor de sleutel zie ik 2 mogelijkheden, ofwel zoals in de link telkens 2 (of meer?) keuzes waarbij op basis van de database mogelijkheden wegvallen (ik vermoed dat dit zo zou kunnen werken?), of bij het invullen van een formulier (in de mate van volledigheid) één of meerdere keuzes overblijven. Daarbij dus een onderscheid makend tussen een formulier voor het toevoegen van inhoud van de database, of (hetzelfde formulier) als middel om te determineren.

    Ben ik correct? Dit is te doen met (moet je doen met) PHP/MySQL?
    Kan dit ook lokaal werken (niet op het web, dus)?
    Kan je om een invoerformulier in te vullen/ ook gebruik maken van drop down menu's? Ik wil zeggen, je moet telkens een keuze maken door vooraf ingestelde parameters (bv. bloemkleur: wit - roze - rood - onbekend).

    Ik hoop dat het wat duidelijk is ?

    Bedankt!
    Laatst gewijzigd door Iced Dragon; 14 February 2013 om 23:51
    Extinctie door geen ethische drift

    "It is far better to grasp the universe as it really is, than to persist in delusion, however satisfying and reassuring." - Carl Sagan

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Momenteel bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Soortgelijke discussies

  1. muziek database
    Door marcus in forum Overige software
    Reacties: 11
    Laatste bericht: 4 June 2006, 18:50
  2. database's en vb.net
    Door brۍht in forum Overige software
    Reacties: 4
    Laatste bericht: 18 February 2006, 12:29
  3. Oude database-bestanden
    Door Phil O'Sophe in forum Overige software
    Reacties: 2
    Laatste bericht: 11 February 2006, 23:35
  4. dvd database
    Door protter in forum Audiovisueel
    Reacties: 2
    Laatste bericht: 13 December 2005, 15:52
  5. zoek een database voor dvd
    Door swentibol in forum Audiovisueel
    Reacties: 13
    Laatste bericht: 26 September 2005, 23:56

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •