Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 11
  1. #1
    Expert   Dopey's schermafbeelding
    Geregistreerd
    25 August 2008
    Locatie
    Schelle
    Berichten
    775
    Bedankjes
    759
    Bedankt
    718 keer in 363 posts

    Firefox.exe proces is niet wat het lijkt?

    Hallo allemaal,

    Ik heb iets vreemds voor met FF. Bij het open van Taakbeheer merkte ik dat er meerdere processen liepen van FF. Toen ik deze wou afsluiten werd me de toegang tot de processen geweigerd. Aangezien ik als admin taakbeheer had opgestart leek me dat ook al vreemd. Ik dacht eerst aan malware, maar na scans met verschillende programma's (voor de duidelijkheid: Norton Internet Security, Malwarebytes, Eset Online, en ADW cleaner (die wel een aantal leftovers van toolbars heeft verwijderd) zat ik nog steeds met hetzelfde. Ik heb Firfox gedeïnstalleerd met Revo, en terug geïnstalleerd. De meerdere processen zijn niet meer aanwezig, maar er blijft er nog eentje lopen. Het eigenaardige is, dat wanneer ik via het contextmenu de eigenschappen raadpleeg, ik de eigenschappen te zien krijg van de folder System32. Vervolgens, bij het checken van de bestandslocatie, krijg in in de verkenner de map Bureaublad te zien. Ik heb ook geprobeerd om het proces af te sluiten via Cmd en toen kreeg ik de volgende melding:" FF met pid 4084 kan niet worden beïndigd. Reden: de taak wordt niet uitgevoerd". Terwijl ik FF daar vrolijk zien staan. Het verbruikt wel niet van de processor, en heeft een privewerkset van 16.048kB. Dus, nu weet ik het niet echt meer. Kan iemand me helpen dit proces af te sluiten, of dat ik toch op z'n minst weet wat het is.

  2. #2
    PC-Freak   Merel's schermafbeelding
    Geregistreerd
    7 June 2006
    Locatie
    Meise
    Berichten
    1.985
    Bedankjes
    961
    Bedankt
    1.287 keer in 833 posts

    Licht First things first uitproberen.

    1. Heb je bij het verwijderen van Firefox met Revo Uninstaller de onderste optie gekozen : Verwijderen van restanten in het register + bestanden en folders ? Zoniet kan je het nogmaals herbeginnen met die optie)

    2. Men kan processen tevens beëindigen via "Process Explorer" (onderdeel van Sysninternals suite) welke men ook ergens op een webpagina van Microsoft apart kan downloaden en als freestanding gebruiken.
    Kijk met ProcesExplorer eens of er één of meerdere firefox.exe actief zijn ?

    3. Heb je nog méér browser staan ? Maak dan een andere browser de standaard browser en probeer dan FF opnieuw te de-installeren en te her-installeren.

    4. Als er slechts MS InternetExplorer mee op je PC staat, zal deze automatisch je standaard browser zijn geworden, zodra FF is gedeïnstaleerd. Dat is dan het beste moment om alle leftovers te verwijderen wat naar Firefox refereert in mappen en register. Het register kan je gemakkelijker uitkammen met CCleaner.

    Maar daarna zal je vermoedlijk NOG STEEDS Firefox prullen in het register vinden. Restanten via regedit zoeken en slechts één per één behandelen. Altijd eerst opschrijven of exporteren wat er staat.

    5. Heb je een geheim besturingsysteem ?


    Ik ga intussen wat mee-Googlen. Voor elk probleem vindt men altijd meerdere lotgenoten, mogelijk met een oplossing in hun binnenzak.


    Er is eigenlijk NOOIT iets dat lijkt op wat het eigenlijk is ! (Zeer oud gezegde ; vermoedelijk van Adam)
    En Beste Dopey , heb je geen CR toets op je klavier ? Of is uw rechterpink te kort ?
    Laatst gewijzigd door Merel; 19 March 2013 om 22:29
    Oplossing vinden gaat soms sneller dan een vraag stellen.

  3. De volgende gebruiker bedankt Merel voor deze nuttige post:

    Dopey (20 March 2013)

  4. #3
    PC-Freak   Merel's schermafbeelding
    Geregistreerd
    7 June 2006
    Locatie
    Meise
    Berichten
    1.985
    Bedankjes
    961
    Bedankt
    1.287 keer in 833 posts

    Eentje gevonden met Google

    Bron (Engels)

    Start > Run > cmd

    - Achter het Dos-prompt typ je tasklist

    - Alle lopende processen met hun ID(PID) en geheugen gebruik staan nu in een lijst op scherm.

    - Typ achter de prompt :
    taskkill /IM firefox.exe /F

    - Alle processen van Firefox zijn nu killed

    - Wil slechts één enkele weghebben ?
    Kijk naar de PID van elke lopend proces van Firefox


    - Om deze te elimineren die je uitkiest typ je :
    "taskkill/PID xxxxx/F" (xxxxx = 5cijfers van die PID)
    ENTER toets (proces moet nu killed zijn)


    - Typ nu na de prompt exit (dit sluit het venster)
    Oplossing vinden gaat soms sneller dan een vraag stellen.

  5. De volgende gebruiker bedankt Merel voor deze nuttige post:

    Dopey (20 March 2013)

  6. #4
    Expert   Dopey's schermafbeelding
    Geregistreerd
    25 August 2008
    Locatie
    Schelle
    Berichten
    775
    Bedankjes
    759
    Bedankt
    718 keer in 363 posts
    Beste Merel, bedankt voor de reaktie. Ik had alles al gedaan wat jij hierboven schreef.
    Ik heb ook geprobeerd om het proces af te sluiten via Cmd en toen kreeg ik de volgende melding:" FF met pid 4084 kan niet worden beeïndigd. Reden: de taak wordt niet uitgevoerd".
    Dat was dus met het taskkill commando. Ik heb zelfs geprobeerd om het proces af te sluiten met Zerowave (freewaretooltje om hardnekkige processen te stoppen), maar ook dat bracht geen soelaas. De deïnstallatie via Revo was een volledige, dus alles werd eraf gegooid. Daarna CCleaner gebruikt. Het vreemde is dus dat de processen opduiken in de taakmanager, zonder processorverbruik, maar wel met geheugen toegewezen. Maar blijkbaar worden ze niet uitgevoerd (althans volgens de melding in het dosvenster).
    Enne....ik heb geen rechterpink meer nee, verloren tijdens het doorzagen van mergpijpen (ja, ik ben slager )

  7. #5
    PC-Freak   Merel's schermafbeelding
    Geregistreerd
    7 June 2006
    Locatie
    Meise
    Berichten
    1.985
    Bedankjes
    961
    Bedankt
    1.287 keer in 833 posts

    SMILAIRE verhalen met FF zijn legio ...l

    Ik heb vastgesteld dat er soortgelijke problemen al reed héél lang meegsleurd worden met Firefox sinds menige versies. Niet zolang geleden had ik wat similair met FF.

    FF heeft nogal de seculiere neiging om niet te willen volledig sluiten als het hem wordt gevraagd
    (is daarbij zo sluw als een vos, want velen blijven zitten met dat zelfde probleem zoalng als Frefox niet VOLLEDIG wordt verwijderd).

    Ik heb zolang zitten foeteren dat ik er toch uiteindelijk uigeraakt ben.
    Tja "open source" is top maar het blijft een menselijke activiteit ... dus ook met nadelen.

    Voor zover ik mij nog kan herinneren , heb ik browsers Firefox en AvantBrowser met Revo uninstalled (met optie leftovers) + een grondige CCleaner beurt daarna.

    Internet Explorer was dan de énige (buiten Chrome welke steeds is blijven staan)
    IE met rust gelaten (niet "opnieuw" geïnstalleerd of proberen te herstellen)

    Dan met heel veel geduld het risico genomen om ALLE verwijzingen naar Firefox uit het register manueel te verwijderen. Dat waren er nog een hele hoop ! "Zoek" functie gebruiken en telkens toets F3 voor "next" ... en verwijderen maar, op hoop van zegen.

    Maar dat doe ik nooit meer in één enkele regedit manuele behandeling ! Het risico is te groot, want ik had er nog een nieuw probleem bij met Windows Explorer (Verkenner) maar wist absoluut niet niet welke sleutel/waarde onterecht was gewist. Ik ben wel een sleutel gaan vissen vanuit een andere XP Home computer om de 'vermoedlijke schuldige' te vervangen.

    Daarna een paar dagen uitsluitend met IE gewerkt als standaard browser, dit ter controle van de stabiliteit.

    (AvantBrowser en Firefox waren er uit) maar Chrome was er nog steeds niet uit gewipt.
    Daarna Chrome voor een dagje of zo als standaard browser gebruikt ... nog steeds alles stabiel werkend.

    Dus maar opnieuw FF geïnstaleerd en .... tot nogtoe werkt deze terug normaal.
    De links in Verkenner openen Firefox, zoals het hoort.
    Alle bestanden vertonen in Verkenner de juiste icoontjes.
    In FF hebben de tabs de overeenkomende icoontjes van de websites.
    Enfin, alles loopt nu wel gesmeerd.

    Alleen is AvantBrowser er af, en die blijft er nu definitief af
    Heel spijtig, want qua user-interface is dat beste van allen.

    Of mijn verhaal ook uw verhaal is, blijft een open vraag. Maar wellicht helpt het toch.
    Oplossing vinden gaat soms sneller dan een vraag stellen.

  8. #6
    Expert   Dopey's schermafbeelding
    Geregistreerd
    25 August 2008
    Locatie
    Schelle
    Berichten
    775
    Bedankjes
    759
    Bedankt
    718 keer in 363 posts
    Volgens mij is het ergens een bug, mss een add-on of extensie die FF ervan weerhoudt om af te sluiten. Ik heb ook al geprobeerd met een nieuw profiel aan te maken maar ook dat hielp niet. Nogmaals, ik vind het vreemd dat er geen cpu aktiviteit is, dus voor Windows is het proces op 1 of andere manier afgesloten, hence de melding in het dosvenster. Maar het krijgt geheugen toegewezen? Er draait geen enkele service gelinkt aan FF. Het kan blijkbaar geen kwaad want het surfen gaat snel dus...maar het frustreert me mateloos.

  9. #7
    PC-Freak   Merel's schermafbeelding
    Geregistreerd
    7 June 2006
    Locatie
    Meise
    Berichten
    1.985
    Bedankjes
    961
    Bedankt
    1.287 keer in 833 posts
    Er hoeft geen CPU activiteit te zijn. Meestal zijn er veel processen enabled en toch niet actief.
    Kan je verifiëren met de tool ProcessExplorer (onderdeel van Sysinternals).
    De installer van Process Explorer is apart te downloaden
    Oplossing vinden gaat soms sneller dan een vraag stellen.

  10. #8
    Expert   Dopey's schermafbeelding
    Geregistreerd
    25 August 2008
    Locatie
    Schelle
    Berichten
    775
    Bedankjes
    759
    Bedankt
    718 keer in 363 posts
    ik weet dat er geen CPU aktiviteit hoeft te zijn, maar dan staan er twee nullen (00), en hier staat helemaal niets. Dus wat raar...ik geef straks een update, ik ga nu proberen met alle addons en toestanden uit te schakelen en kijken wat het beestje zegt.

  11. De volgende gebruiker bedankt Dopey voor deze nuttige post:

    Merel (25 March 2013)

  12. #9
    Expert   Dopey's schermafbeelding
    Geregistreerd
    25 August 2008
    Locatie
    Schelle
    Berichten
    775
    Bedankjes
    759
    Bedankt
    718 keer in 363 posts
    Geen idee van wat het kan zijn. De openstaande, onsluitbare processen worden alleen gekilled door opnieuw op te starten. Bij gewoon afmelden en terug aanmelden blijven ze aanwezig. Dan gaat het effe goed (na opstart), maar na wat surfen, FF afsluiten, terug opstarten heb ik weer van Jan.

  13. #10
    carfran
    Gast
    Volgens mij is het ergens een bug, mss een add-on of extensie die FF ervan weerhoudt om af te sluiten.
    Probeer dit eens.
    Klik bovenaan in Firefox op Help en kies daar voor Herstarten met uitgeschakelde Add-ons. Hierna zal Firefox in veilige modus starten.
    Laat eens horen welke problemen er dan nog opduiken.

  14. De volgende gebruiker bedankt carfran voor deze nuttige post:

    Dopey ( 3 April 2013)

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Momenteel bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Soortgelijke discussies

  1. FireFox onthoud de instellingen niet
    Door piet1 in forum Internet
    Reacties: 1
    Laatste bericht: 26 March 2006, 16:12
  2. exe-bestand kan niet geopend worden
    Door Witten68 in forum Internet
    Reacties: 5
    Laatste bericht: 9 March 2006, 14:12
  3. Firefox onthoudt mijn paswoorden niet.
    Door Clioke16V in forum Internet
    Reacties: 9
    Laatste bericht: 13 January 2006, 11:31
  4. Reacties: 1
    Laatste bericht: 13 June 2005, 12:30

Tags voor deze discussie

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •