Weergegeven resultaten: 1 t/m 7 van 7
  1. #1
    Expert   Dopey's schermafbeelding
    Geregistreerd
    25 August 2008
    Locatie
    Schelle
    Berichten
    775
    Bedankjes
    759
    Bedankt
    718 keer in 363 posts

    Aanschap nieuwe smartphone...advies gevraagd

    Beste leden, ik sta op het punt wat van mn zuurverdiende centjes uit te geven aan een nieuwe smartphone. Momenteel gebruik ik de Samsung Gio GT-5660 met een single core processor van 800MHz, en slechts 178Mb aan intern geheugen en 278Mb RAM geheugen. Origineel kwam deze met Gingerbread 2.3.3, met een update naar 2.3.6, maar na het vervallen van de garantie besloot ik wat te spelen, heb de telefoon geroot, en een custom ROM geflasht van Cyanogen gebaseerd op Jellybean 4.2.2, en het draait redelijk fantastisch. Dankzij een een aantal handige apps die apk's en toebehoren linken naar de sd-kaart, kon ik de beperking van het intern geheugen wat omzeilen, en er staan zo'n 25 apps geïnstalleerd op mn Gio . Maar de nood naar sneller, beter, groter is stilaan hoog, vandaar de aanschaf. Na lang zoeken en vergelijken ben ik uitgekomen op de volgende twee kandidaten, allebei van Acer, maar met een prijsverschil natuurlijk. Mijn ogen zijn gevallen op de Acer Liquid E1 (net uitgekomen http://www.centralpoint.be/smartphon...1-num-1287865/), met als goedkoopste prijs gevonden 197 euro, en de Acer s500 Cloudmobile (http://www.centralpoint.be/smartphones/acer/liquid-e-cloudmobile-s500-black-art-hmh9weh001-num-1183045/) voor 240 euro. Als je beide vergelijkt verschillen ze niet zo heel veel van mekaar, maar de s500 heeft wel snellere cpu en meer intern geheugen. Qua design zien ze er allebei vrij strak uit mss met een licht voorkeur voor de s500. De Liquid E daarentegen heeft wel een groter scherm, wat ik ook belangrijk vind. Dilemma dus. Vandaar dat ik even om raad kom vragen. Ik gebruik mijn gsm eigenlijk voor alles: streamen naar tv, spelletjes, mailen, internetten, sociale media, noem maar op. Ben dus best zware gebruiker. Naar welke van de twee zou jullie voorkeur uitgaan? Alvast bedankt voor de reakties

  2. #2
    Geek  
    Geregistreerd
    26 November 2006
    Berichten
    2.342
    Bedankjes
    415
    Bedankt
    1.232 keer in 973 posts
    Ik heb geen voorkeur, blijkbaar heb je gekozen voor Android, ik heb een windows smartphone. Ze zullen allebei wel goed zijn zeker. Wat ik echt waardeer is het grote scherm (dat is natuurlijk relatief, het blijft klein natuurlijk), ik wil zeggen dat het toetsenbord enkel komt als het noodzakelijk is en dus niet permanent plaats inneemt. Mijn indruk is dat er in google store meer gratis applicaties zijn dan bvb in de nokia winkel. Daar zit natuurlijk ook veel rommel bij. De gps functie vind ik interessant, je kunt kaarten op voorhand laden zodat je niet permanent op het net moet zijn als je ergens naartoe rijdt. Ik gebruik ook veel de functie "internet delen", zo kan ik die smartphone eigenlijk gebruiken als modem, en bijgevolg surfen op een android tablet ook op plaatsen waar geen wifi beschikbaar is. En een tablet heeft toch een groter scherm. Het geheugen is 256 Mb, en de totale opslagruimte 6.21 Gb, de prijs was denk ik 235 euro.

  3. De volgende gebruiker bedankt berger voor deze nuttige post:

    Dopey (26 March 2013)

  4. #3
    Expert   Dopey's schermafbeelding
    Geregistreerd
    25 August 2008
    Locatie
    Schelle
    Berichten
    775
    Bedankjes
    759
    Bedankt
    718 keer in 363 posts
    Tnx Berger, het zal zowieso Android worden, ik begin er mn weg wat in te kennen, en ik vind dat de UI er mooi uitziet, en het werkt handig. Er zit idd veel rommel tussen in Playstore, maar de recensies van andere gebruikers helpen je wel een heel eind op weg.

  5. #4
    PC-Freak   Spoorzoeker's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 May 2005
    Locatie
    in een huis met een dak er op
    Berichten
    1.542
    Bedankjes
    120
    Bedankt
    792 keer in 618 posts
    Liquid cloud: 1280 x 720 pixels

    Lijkt me dan de beste keus, maar heeft dan weer geen N wifi en maar 5MB camera

    Ik zou nog maar even verder zoeken.
    De schuld ligt nooit bij jezelf, maar altijd bij een ander.

  6. De volgende gebruiker bedankt Spoorzoeker voor deze nuttige post:

    Dopey (26 March 2013)

  7. #5
    Expert   Dopey's schermafbeelding
    Geregistreerd
    25 August 2008
    Locatie
    Schelle
    Berichten
    775
    Bedankjes
    759
    Bedankt
    718 keer in 363 posts
    Spoorzoeker, de Liquid Cloudmobile heeft een camera van 8 Mp, en ook een intern ROM geheugen van 8Gb, interne RAM is 1Gb. Het wifi type waar jij het over hebt, is dat de nieuwste wifi-versie?

  8. #6
    PC-Freak   Spoorzoeker's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 May 2005
    Locatie
    in een huis met een dak er op
    Berichten
    1.542
    Bedankjes
    120
    Bedankt
    792 keer in 618 posts
    O ja, ik heb denk ik die 2 door elkaar gehaald.

    Wifi N is toch al wel weer een paar jaar oud hoor.
    Kijk eens op een andere site, misschien is het gewoon een typfout van ze ?
    De schuld ligt nooit bij jezelf, maar altijd bij een ander.

  9. De volgende gebruiker bedankt Spoorzoeker voor deze nuttige post:

    Dopey (27 March 2013)

  10. #7
    Expert   Dopey's schermafbeelding
    Geregistreerd
    25 August 2008
    Locatie
    Schelle
    Berichten
    775
    Bedankjes
    759
    Bedankt
    718 keer in 363 posts
    Het is de Cloudmobile geworden, stond net in promo bij Saturn, voor 199 euro. Met die specs en die prijs kon ik het niet laten liggen. Eerste indrukken zijn zeer positief, zelfs de Yelo app van Telenet werkt (inclusief live tv kijken). Bedankt voor de reakties, hier mag slotje op.

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Momenteel bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Soortgelijke discussies

  1. advies gevraagd voor aankoop smartphone.
    Door De Koene in forum Mobiele & Home media
    Reacties: 24
    Laatste bericht: 21 March 2012, 09:42
  2. nieuwe pc - advies gevraagd
    Door T.S. in forum Volledige systemen, laptops en netbooks
    Reacties: 2
    Laatste bericht: 7 August 2008, 14:43
  3. Advies gevraagd: aankoop nieuw scherm
    Door deblues in forum Grafische kaarten & monitors
    Reacties: 0
    Laatste bericht: 25 April 2008, 20:15
  4. nieuwe ram's gevraagd
    Door Kpt Gibson in forum Processoren, moederborden en geheugen
    Reacties: 9
    Laatste bericht: 13 March 2007, 22:30
  5. Advies gevraagd: aankoop nieuwe pc in nabije toekomst of... nu?
    Door compuchrisje in forum Processoren, moederborden en geheugen
    Reacties: 14
    Laatste bericht: 14 May 2005, 21:56

Tags voor deze discussie

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •