Hallo iedereen :-).

Ik zou graag een soort download-/file-/mediaserver in één apparaat willen. Ik wil er echter zelf een bouwen om wat op kosten te besparen. De bedoeling is dus dat het apparaat aan mijn netwerk en aan mijn televisie wordt aangesloten.

Mijn plan was om een oude server te kopen, zoals DEZE of DEZE en daar Ubuntu Server of zo op te draaien in combinatie met filesharing- en downloadsoftware (bijvoorbeeld uTorrent). Dit zal waarschijnlijk wel geen probleem zijn en makkelijk te configureren en te beheren zijn via Remote Control etc.
Het probleem is echter dat ik hem ook als mediaserver wil voor mijn televisie. Het probleem is dan natuurlijk dat die servers geen HDMI-output hebben. Ik wil echter wel een 1080p output naar mijn televisie, dus heb ik twee vragen:
  • Kunnen die servers 1080p output aan?
  • Kan ik gewoon een andere tweedehands PCI-X videokaart kopen, die in de server steken en zo de HDMI output gebruiken naar mijn televisie? Met de ondersteuning om zonder al te veel problemen 1080p output te kunnen geven?


Hopelijk hebben jullie hier een beter zicht op dan ik en kunnen jullie me eventueel wat raad geven qua andere koopjes of configuratie van het besturingssysteem etc? :-)
Met vriendelijke groeten,
Kristof.