Pagina 3 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 36
  1. #21
    PC-Freak   Silverwing's schermafbeelding
    Geregistreerd
    11 May 2005
    Berichten
    1.162
    Bedankjes
    373
    Bedankt
    509 keer in 350 posts
    Als ik je uitleg goed begrijp dan heb ik gedaan wat moet,alleen snap ik niet hoe het komt dat als je een nieuw document maakt met 8 lagen en je zet op de eerste laag de eerste frame van alle 8 de afbeeldingen en je neemt dan laag 2 dat je dat niet ziet in PS.Je blijft altijd maar één laag zien en ik moet dus frame 2 van alle letters op de letters van frame 1 plaatsen, hoewel ik op een andere laag bezig ben!
    Heb mijn werkje nog eens geopend in PS en stel vast dat alle 8 de lagen ingevuld zijn terwijl ik slechts 4 frames heb geplaatst van alle letters,dus als ik het goed heb dan kunnen dit toch maar 4 van de 8 lagen zijn waar al iets op staat?
    Ook die tijdlijn begrijp ik niet goed,daar staat bij mij niets!
    Jouw alternatief voorbeeld is knap maar wat moet er hier nog aan gebeuren om min of meer het effect te krijgen zoals in mijn letters?
    Laatst gewijzigd door Silverwing; 6 August 2013 om 13:20

  2. #22
    Gevorderd   Magnat's schermafbeelding
    Geregistreerd
    4 September 2009
    Locatie
    Puurs
    Berichten
    185
    Bedankjes
    322
    Bedankt
    401 keer in 174 posts
    De timeline ga je zoiezo nodig hebben, rechterbovenhoek kies je de gewenste PS modus : en neem je motion. Zo stelt PS zich in om video's en animaties te kunnen bewerken dan eerder gewoon foto's. Als je de timeline ziet vanonder druk je beneden links op die drie kleine rechthoekjes en dan krijg je een tijdlijn van je frame's te zien. in jouw PS document zouden enkel op het lagen palet rechts 8 lagen te zien zijn (met het oogje aangevinkt of niet om te kunnen kijken of weg te steken). Als je de 8 lagen van je woord klaar hebt gezet met op elke laag een ander frame, zou je enkel nog de lagen in je framepalet op volgorde moeten verslepen. nu moet je wel in je lagenpalet ervoor zorgen dat alles mooi op elkaar valt met als gevolg dat je dus telkens je laatste nieuwe laag enkel kan zien (ahja want je plakt alles op elkaar). dan kies je de gewenste snelheid in je timeline.

    1) 8 lagen in lagenpalet = 8 effect layers = 8x hetzelfde woord op dezelfde plaats
    2) 8 frame's in je timeline
    3) tijd tussen frame's aan gewenste snelheid aanpassen

    bij het kopieren uit een ander document in PS gaat hij standaard dit altijd op een nieuwe laag plaatsen, dus als jij een nieuw documentje hebt gemaakt kan het goed zijn dat je zelf onbewust nieuwe lagen hebt gemaakt door kopieren.

    mijn vb. was snel in elkaar geknutseld, maar om echt hetzelfde effect te krijgen, moet je wat spelen met de verplaatsingen in de achtergrond en de tijd interval's. De loop van je frame's moet juist vallen op het beginpunt om een mooie loop te krijgen ik heb ze laten terugkomen door eerdere frame's te laten terugkomen.

    mvg
    Laatst gewijzigd door Magnat; 6 August 2013 om 13:37
    "I would love to change the world, but they won't give me the source code"

  3. De volgende gebruiker bedankt Magnat voor deze nuttige post:

    Silverwing ( 6 August 2013)

  4. #23
    mam@minatica   compuchrisje's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 May 2005
    Locatie
    Waasland
    Berichten
    18.822
    Bedankjes
    15.634
    Bedankt
    36.995 keer in 15.331 posts
    Ik had dit hier bijeen geknutseld, weliswaar met Anishop en de standaardtijd wat verlaagd. Vind die van Magnat trouwens véél mooier!

    Helpers altijd welkom! Contacteer één van onze admins voor meer info.

  5. De volgende 2 gebruikers bedanken compuchrisje voor deze nuttige post:

    Magnat ( 7 August 2013), Silverwing ( 7 August 2013)

  6. #24
    Gevorderd   Magnat's schermafbeelding
    Geregistreerd
    4 September 2009
    Locatie
    Puurs
    Berichten
    185
    Bedankjes
    322
    Bedankt
    401 keer in 174 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door compuchrisje Bekijk bericht
    Ik had dit hier bijeen geknutseld, weliswaar met Anishop en de standaardtijd wat verlaagd. Vind die van Magnat trouwens véél mooier!
    En ik vind jouwe mooier compuchrisje! :-)
    "I would love to change the world, but they won't give me the source code"

  7. #25
    PC-Freak   Silverwing's schermafbeelding
    Geregistreerd
    11 May 2005
    Berichten
    1.162
    Bedankjes
    373
    Bedankt
    509 keer in 350 posts
    Het wil maar niet lukken,kan je de 3 zaken die ik aangeduid heb eens bekijken en beantwoorden aub zo moet ik er door geraken want ik wil dit echt kunnen.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Magnat;590691 rechterbovenhoek kies je de gewenste PS modus : en neem je motion. Zo stelt PS zich in om video's en animaties te kunnen bewerken dan eerder gewoon foto's. [COLOR=#ff0000
    1[/COLOR]
    Als je de 8 lagen van je woord klaar hebt gezet met op elke laag een ander frame, zou je enkel nog de lagen in je framepalet op volgorde moeten verslepen.2 nu moet je wel in je lagenpalet ervoor zorgen dat alles mooi op elkaar valt met als gevolg dat je dus telkens je laatste nieuwe laag enkel kan zien (ahja want je plakt alles op elkaar). dan kies je de gewenste snelheid in je timeline.
    3
    bij het kopieren uit een ander document in PS gaat hij standaard dit altijd op een nieuwe laag plaatsen, dus als jij een nieuw documentje hebt gemaakt kan het goed zijn dat je zelf onbewust nieuwe lagen hebt gemaakt door kopieren.
    mvg
    1In de rechterbovenhoek heb ik 3mogelijkheden,de 2driehoekjes,sluiten en het pijltje nar beneden maar op geen enkele manier kom ik tot wat jij aangeeft,maar denk wel dat alles juist staat omdat ik bij de losse letters toch alles zie.(foto1)
    Bij het woord minatica zie ik niets in de tijdlijn staan(foto2)loopt er hier al iets verkeerd of is dit normaal?
    Ik gebruik ctrl+j om een frame laag te kopiëren,ik ga op de laag staan in het lagenvenster met de cursor, klik deze aan en dan ctrl+j.
    Als dit niet juist is wat is dan de juiste manier om telkens een frame te kopiëren en in het nieuwe bestand te plakken?



    2Kan je dit anders omschrijven,want ik denk niet dat ik hier een probleem heb.
    3Als er steeds op een nieuwe laag gezet word hoe krijg ik het dan op de juiste laag?
    Als ik dus op laag1 iets wil bij plaatsen dat ik gekopiëerd heb?

    Zou je misschien jouw werkje in psd ergens kunnen plaatsen?Een beeld zegt meer dan duizend woorden en dan zie ik hoe het moet?
    Alvast bedankt voor alles wat je al gedaan hebt,ik leer behoorlijk bij!

  8. De volgende gebruiker bedankt Silverwing voor deze nuttige post:

    Magnat ( 7 August 2013)

  9. #26
    Gevorderd   Magnat's schermafbeelding
    Geregistreerd
    4 September 2009
    Locatie
    Puurs
    Berichten
    185
    Bedankjes
    322
    Bedankt
    401 keer in 174 posts
    1) ik denk dat we beiden een andere interface hebben, wat al veel verklaard.
    Ik zie op foto 1 in je linker benedenhoek 3 kleine rechthoekjes symbool, klik daarop en je tijdslijn verandert in een framelijn.
    Dit werkt beter.Maximaliseer best de file waarin je werkt, werkt vlotter. recht zie je dan je lagenpalet en beneden in je tijdslijn komen dan je frame's.
    Als je lagen klaar zijn in je palet rechts en je effect is er dan vink je de oogjes uit van al je lagen todat je niets meer ziet in je document.
    Dan klik je beneden als je in de goede modus staat (de drie kleine vierkantjes)op een nieuwe framelaag. Als je nieuwe framelaag er is vink je in de lagenpalet het eerste effect aan.
    Dan maak je een nieuwe 2de frame aan beneden en klik je het oogje aan van je tweede laag in je palet rechts. telkens enkel van de laag die je wilt zien op je frame.
    Beslis aub niet op het laatste frame om alle oogjes open te klikken want dan kun je al je frames opnieuw schikken, dit hangt aan elkaar.
    Dus hier hoef je niets te kopieren enkel de oogjes te klikken op de frame's.
    2) zie omschrijving 1 :-)
    3) Als je iets wilt plakken op een laag waarin je al gewerkt hebt dan selecteer je de laag door ze aan te klikken in je palet en dan verandert normaal de kleur ook van de laag. Je ziet dat ze geselecteerd is.
    control A in de laag waar je zit dan control c/x en dan control V op de geselecteerde laag die je wenst te gebruiken.
    (MAC gebruikers veranderen de control door "appeltje").

    Geen enkel probleem hoor, ik heb gisteren wel men werkje verwijdert aangezien ik dit allemaal doe vanop het werk
    Maar als ik men preferences files niet meestuur en dergelijke ga je in jouw systeem hetzelfde resultaat hebben hoor.
    Je stelt je interface altijd het beste in aan je eigen voorkeuren.
    Ik kom dinsdag terug online (vakantie-time) en dan hoop ik toch resultaat te zien komaan Silverwing je bent er bijna !!
    "I would love to change the world, but they won't give me the source code"

  10. #27
    PC-Freak   Silverwing's schermafbeelding
    Geregistreerd
    11 May 2005
    Berichten
    1.162
    Bedankjes
    373
    Bedankt
    509 keer in 350 posts
    Op het risico dat je dit niet meer leest voor dinsdag:ik ben helemaal opnieuw begonnen en het grote probleem is dat de tijdlijn bij de nieuwe afbeelding leeg blijft,ik mag daar in zetten wat en hoeveel ik wil die blijft leeg en er is geen mogelijkheid om in de tijdlijn zelf te klikken om iets te veranderen.

  11. #28
    Gevorderd   Magnat's schermafbeelding
    Geregistreerd
    4 September 2009
    Locatie
    Puurs
    Berichten
    185
    Bedankjes
    322
    Bedankt
    401 keer in 174 posts
    ik heb je een privébericht verstuurd met een link in naar een basisfilmpje over het werken met de tijdslijn (Timeline)

    succes !!
    "I would love to change the world, but they won't give me the source code"

  12. De volgende 2 gebruikers bedanken Magnat voor deze nuttige post:

    compuchrisje ( 7 August 2013), Silverwing ( 8 August 2013)

  13. #29
    PC-Freak   Silverwing's schermafbeelding
    Geregistreerd
    11 May 2005
    Berichten
    1.162
    Bedankjes
    373
    Bedankt
    509 keer in 350 posts
    Ja niet moeilijk dat het niet wou lukken je moet dus wel op dat vakje klikken maak een animatie,dat niemand dat gezegd heeft

  14. #30
    PC-Freak   Silverwing's schermafbeelding
    Geregistreerd
    11 May 2005
    Berichten
    1.162
    Bedankjes
    373
    Bedankt
    509 keer in 350 posts
    Oefening baart kunst,nog wat sleutelen aan het springen van de letters,maar Rome en Parijs zijn ook niet op één dag gebouwd.

  15. De volgende gebruiker bedankt Silverwing voor deze nuttige post:

    Magnat (13 August 2013)

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Momenteel bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Soortgelijke discussies

  1. Afbeeldingen en tekst naast elkaar?
    Door Silverwing in forum Office
    Reacties: 9
    Laatste bericht: 29 October 2006, 10:30
  2. 2 afbeeldingen naast of onder elkaar
    Door minoe in forum Grafisch algemeen
    Reacties: 7
    Laatste bericht: 11 August 2006, 16:32
  3. Linux en XP naast elkaar
    Door 2B's in forum Mac OS, Linux en andere
    Reacties: 3
    Laatste bericht: 30 April 2006, 12:40
  4. Excel: 2 werkbladen naast elkaar plaatsen
    Door desje in forum Office
    Reacties: 3
    Laatste bericht: 5 January 2006, 23:24
  5. Foto's tot slideshow maken
    Door Firekoen in forum Audiovisueel
    Reacties: 14
    Laatste bericht: 11 August 2005, 10:55

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •