Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 18
  1. #1
    Up-to-date  
    Geregistreerd
    20 July 2008
    Locatie
    Antwerpen
    Berichten
    35
    Bedankjes
    6
    Bedankt
    5 keer in 1 post

    vista start niet meer op

    hallo,
    mijn laptop (Acer Aspire 2920, Windows Vista) start niet meer op. Aanvankelijk laadde hij Vista tot het bureaublad verscheen, en terwijl de iconen in de rechterbenedenhoek laadden viel hij stil: beeld bevriest en reageert niet meer. In veilige modus opstarten bracht me aanvankelijk al iets verder maar ook dan viel hij na een aantal minuten stil (ik kon geen MBAM-scan voleindigen).
    Ondertussen is het verergerd en raak ik niet meer aan het bureaublad; en in veilige modus geeft hij een zwart scherm na het laden van de drivers.

    noot: ik heb Vista niet op dvd (niet gekregen bij aankoop) en heb ook geen andere recovery-cd's.

    Alvast bij voorbaat bedankt voor de tips, en een gelukkig nieuwjaar voor iedereen!

    Steven

  2. #2
    Geek   Peter.B's schermafbeelding
    Geregistreerd
    12 May 2005
    Locatie
    harelbeke-west-vlaanderen
    Berichten
    2.390
    Bedankjes
    816
    Bedankt
    1.819 keer in 916 posts
    kijk eens welk merk van HDD er is ingebouwd.ga naar de site van het merk en download het test programma.
    op cd branden en laten scannen: http://www.minatica.be/threads/137-T...ma-s-harddisks

    laptop scannen op virussen of malware met rescue cd.bvb met: http://www.avira.com/nl/download?pro...-rescue-system

  3. De volgende gebruiker bedankt Peter.B voor deze nuttige post:

    STVN ( 1 January 2014)

  4. #3
    Geband   zorro670's schermafbeelding
    Geregistreerd
    8 December 2013
    Locatie
    oost-vlaanderen
    Berichten
    294
    Bedankjes
    207
    Bedankt
    145 keer in 110 posts
    Hoe heb je deze willen installeren? Bij het opstarten van je computer of op de normale manier. En hoe heb je dit gedaan als je geen dvd of recovery,s bezit?Of heb je er zelf eentje gebrand waarschijnlijk heb je dit dan verkeerd gedaan,enzo ja welke versie x32bit of x64bit, je computer is waarschijnlijk geschikt voor een x64 bit versie
    En waarom vista? Als de updates in maart 2014 niet meer word gepresenteerd.

    mvg
    Laatst gewijzigd door zorro670; 1 January 2014 om 20:24

  5. #4
    Up-to-date  
    Geregistreerd
    20 July 2008
    Locatie
    Antwerpen
    Berichten
    35
    Bedankjes
    6
    Bedankt
    5 keer in 1 post
    Bedankt, dat ga ik proberen. Klein vraagje: ik heb verder alleen toegang tot mac-computers om die bestanden te downloaden of branden. Ga ik met een mac een boot-cd voor windows kunnen branden?

  6. #5
    Up-to-date  
    Geregistreerd
    20 July 2008
    Locatie
    Antwerpen
    Berichten
    35
    Bedankjes
    6
    Bedankt
    5 keer in 1 post
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door zorro670 Bekijk bericht
    Hoe heb je deze willen installeren? Bij het opstarten van je computer of op de normale manier. En hoe heb je dit gedaan als je geen dvd of recovery,s bezit?Of heb je er zelf eentje gebrand waarschijnlijk heb je dit dan verkeerd gedaan,enzo ja welke versie x32bit of x64bit, je computer is waarschijnlijk geschikt voor een x64 bit versie
    En waarom vista? Als de updates in maart 2014 niet meer word gepresenteerd.

    mvg
    Sorry, ik begrijp je vraag niet. Ik heb niets proberen installeren, het is een oude laptop die nog op vista draait (was erop geïnstalleerd bij aankoop, zonder back-up medium, en ik heb de optie om een recovery-cd te maken bij de aanschaf stom genoeg niet gebruikt) en nu vastgelopen is.

  7. #6
    Geband   zorro670's schermafbeelding
    Geregistreerd
    8 December 2013
    Locatie
    oost-vlaanderen
    Berichten
    294
    Bedankjes
    207
    Bedankt
    145 keer in 110 posts
    Hier schreef je het volgende(noot: ik heb Vista niet op dvd (niet gekregen bij aankoop) en heb ook geen andere recovery-cd's.)
    Dus ging ik ervan uit dat je zelf een dvd had gemaakt? En hier schrijf je(
    ik heb de optie om een recovery-cd te maken bij de aanschaf stom genoeg niet gebruikt)?
    Dus je computer had gewoon een black out?

    mvg

  8. #7
    mam@minatica   compuchrisje's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 May 2005
    Locatie
    Waasland
    Berichten
    18.835
    Bedankjes
    15.649
    Bedankt
    37.023 keer in 15.345 posts
    Als er geen hardware-problemen aan de bron liggen, kan je wel proberen om een reparatie uit te voeren met de Vista Repair CD. Volg de aanwijzingen op deze pagina.

    Helpers altijd welkom! Contacteer één van onze admins voor meer info.

  9. De volgende 2 gebruikers bedanken compuchrisje voor deze nuttige post:

    STVN ( 2 January 2014), zorro670 ( 2 January 2014)

  10. #8
    Geband   zorro670's schermafbeelding
    Geregistreerd
    8 December 2013
    Locatie
    oost-vlaanderen
    Berichten
    294
    Bedankjes
    207
    Bedankt
    145 keer in 110 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door STVN Bekijk bericht
    Bedankt, dat ga ik proberen. Klein vraagje: ik heb verder alleen toegang tot mac-computers om die bestanden te downloaden of branden. Ga ik met een mac een boot-cd voor windows kunnen branden?
    Dit kan inderdaad om deze bestanden te downloaden naar je mac pc,en dan branden voor een boot-cd aan te maken.

    mvg

  11. #9
    Geband   zorro670's schermafbeelding
    Geregistreerd
    8 December 2013
    Locatie
    oost-vlaanderen
    Berichten
    294
    Bedankjes
    207
    Bedankt
    145 keer in 110 posts
    Staat er nog een recovery partipatie op je computer?Indien wel duw tegerlijke tijd op ALT+F10, bij het opstarten deze brengt je computer terug naar fabrieksinstellingen.Hopelijk heb je deze staan? Let wel dat al de gedownloade software verwijderd word tijdens het terugbrengen, en dat je deze terug opnieuw moet installeren tenzij je een backup hebt staan?

    mvg

  12. #10
    Up-to-date  
    Geregistreerd
    20 July 2008
    Locatie
    Antwerpen
    Berichten
    35
    Bedankjes
    6
    Bedankt
    5 keer in 1 post
    Helaas, voorlopig werkt geen van de tips.
    Ik heb zowel de Vista recovery als met de Avira als ISI op schijfjes gebrand (via Mac), en heb in de BIOS nagekeken of hij boot via de dvd-speler. Als ik de laptop opzet, vraagt hij of hij in veilige modus moet op starten of normaal. Bij beide keuzes doet hij dan hetzelfde: de dvd-drive begint wel te draaien, maar het scherm blijft zwart. Het lichtje van de harde schijf pinkt weliswaar, maar verder zie of hoor ik geen activiteit, ook niet als ik hem zo urenlang laat draaien (na een aantal uren stopt ook het lichtje van de HDD, en heb ik alleen een zwart scherm met een beweegbaar pijltje.
    De controle van de harde schijf (Hitachi) kon ik niet doen omdat dat controle-programma eerst op de computer geïnstalleerd moet worden. De tip alt-F10 heeft ook geen effect.
    Ik ga nog eens proberen of ik de recovery-cds niet met een windows-machine kan branden, of op een usb-stick kan zetten, maar veel hoop heb ik niet.

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Momenteel bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Soortgelijke discussies

  1. [Vista] computer met windows vista start niet meer op...
    Door flossie-spottie in forum Windows
    Reacties: 6
    Laatste bericht: 15 April 2011, 13:53
  2. [Vista] laptop met vista start niet op
    Door krissie in forum Windows
    Reacties: 12
    Laatste bericht: 1 January 2010, 13:53
  3. vista start niet meer op
    Door minoe in forum Windows
    Reacties: 2
    Laatste bericht: 22 October 2009, 20:10
  4. Vista start niet meer op
    Door Buzze in forum Windows
    Reacties: 9
    Laatste bericht: 18 March 2009, 13:44
  5. Vista start niet meer op (crcdisk.sys)
    Door Trax in forum Windows
    Reacties: 12
    Laatste bericht: 9 August 2008, 19:51

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •