Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 21
  1. #1
    PC-Freak  
    Geregistreerd
    5 April 2008
    Berichten
    1.016
    Bedankjes
    294
    Bedankt
    282 keer in 216 posts

    SMS van Smartphone op computer zetten.

    Soms krijgt men 'sms'jes die je wil bewaren. Op je GSM of zo wordt dat een lange rij. Kan men die SMS'en langs USB verbinding naar de computer zetten en waar staan die op de smartphone?

  2. #2
    Geband   zorro670's schermafbeelding
    Geregistreerd
    8 December 2013
    Locatie
    oost-vlaanderen
    Berichten
    294
    Bedankjes
    207
    Bedankt
    145 keer in 110 posts
    Over welke smartphone gaat hier juist? waarschijnlijk is dit via je toestel (smartphone) en via (kies)niet mogelijk
    Je kan eens proberen om je sim in een simkaartlezer te stoppen en deze via een kabel aan je pc aan te sluiten, en dan de gegevens van je sim exporteren naar je pc, zet eerst alle smsen via kies op je sim

    Mvg
    Laatst gewijzigd door zorro670; 24 January 2014 om 23:17

  3. #3
    PC-Freak  
    Geregistreerd
    5 April 2008
    Berichten
    1.016
    Bedankjes
    294
    Bedankt
    282 keer in 216 posts
    Het gaat over een Alcatel One Touche. Ik sluit hem regelmatig aan op de PC en kan dan de twee geheugen kaarten zien, maar ik vind daar nergens een map terug waarin die staan. De simkaart er uit nemen en een speciaal lezer kopen zie ik niet zitten, dan schrijf ik ze liever over. Toch bedankt voor de hulp.

  4. #4
    Geband   zorro670's schermafbeelding
    Geregistreerd
    8 December 2013
    Locatie
    oost-vlaanderen
    Berichten
    294
    Bedankjes
    207
    Bedankt
    145 keer in 110 posts
    Heb je al eens geprobeerd om met je rechtermuisknop op een van die geheugenkaart te klikken, en daarna op openen
    lukt het niet klik dan op als administrator uitvoeren, daarin staan je mappen.Die kaartlezer was geen verplichting hoor maar een hulpmiddel.Normaal op elke laptop dan toch zijn er 2 gleuven voorzien waar je geheugenkaarten kan inbrengen, dit kan je dan ook zo
    Mvg

  5. De volgende gebruiker bedankt zorro670 voor deze nuttige post:

    theo2602 (26 January 2014)

  6. #5
    Geek  
    Geregistreerd
    26 November 2006
    Berichten
    2.342
    Bedankjes
    415
    Bedankt
    1.232 keer in 973 posts
    Ik zie zo maar geen elegante oplossing, wat ik lees is dit :

    1. er zou software moeten bestaan die zulke transfer kan doen, maar veel positiefs vind ik niet op google
    2. wat je kunt doen is : een bericht dat je wil bewaren kun je openen op je smartphone, er enkele seconden op duwen, dan kiezen voor "copy". Daarmee wordt de tekst van uw bericht gecopieerd naar eens soort klembord. Dan kun je op uw smartphone (vermoed ik) een nieuw word document openen, uw klembord plakken en dit bericht saven. Dan kun je het zeker transfereren naar uw PC.
    3. en als dat allemaal niet gaat kun je het nog vragen aan Katherine, maar geen romance beginnen! Die virtuele madame kan u dan doorverwijzen naar een expertgroup.

    Over bestandsnaam of map van die smssen vind ik niets (fabrieksgeheim?). En die geheugenkaart verkennen op de PC lukt bij mij ook niet, ik kan wel sommige bestanden zoals muziek en foto's transfereren van telefoon naar PC of omgekeerd met de Zune-Software.
    Laatst gewijzigd door berger; 25 January 2014 om 23:20

  7. De volgende gebruiker bedankt berger voor deze nuttige post:

    theo2602 (26 January 2014)

  8. #6
    PC-Freak  
    Geregistreerd
    5 April 2008
    Berichten
    1.016
    Bedankjes
    294
    Bedankt
    282 keer in 216 posts
    Zorro, jij sprak wel over een 'SIM'kaart lezer en ik wist niet eens dat dit bestond. Een geheugenkaartlezer zit in mijn computer en ik heb nog een losse usb lezer voor mijn oude laptop die dat niet heeft. Overigens ook de nieuwe laptop van mijn vrouw heeft geen kaartlezer, iets wat ik niet begrijp.
    Ik ga het systeem van berger eens proberen, al heb ik 'Word' nog niet op mijn smartphone. Maar dat vind ik wel als app.

  9. #7
    Geband   zorro670's schermafbeelding
    Geregistreerd
    8 December 2013
    Locatie
    oost-vlaanderen
    Berichten
    294
    Bedankjes
    207
    Bedankt
    145 keer in 110 posts
    Wist je dat dan niet hier zie je een voorbeeld van verschillende merken en maten.
    http://www.vedello.com/smartphone-se.../p0091874.html

  10. #8
    PC-Freak  
    Geregistreerd
    5 April 2008
    Berichten
    1.016
    Bedankjes
    294
    Bedankt
    282 keer in 216 posts
    Ik snap er wel niet de bedoeling van. Tenslotte als je van GSM of Smartphone verandert, steek je de simkaarten daar toch in. Dus weet ik niet wanneer je zo'n lezer nodig hebt. Opnemen (foto's, film, GPS tracks) doe je op de geheugenkaart.

  11. #9
    Geband   zorro670's schermafbeelding
    Geregistreerd
    8 December 2013
    Locatie
    oost-vlaanderen
    Berichten
    294
    Bedankjes
    207
    Bedankt
    145 keer in 110 posts
    Dit is een eventuele oplossing om ook zou je gegevens over te brengen naar u computer.Bij sommige laptops/desktop zijn die gleuven voorzien, in sommige gevallen niet, ook kan je je usbkabel kwijt geraken zeg nooit nooit dan is dit wel een alternatief begrijp je het nu.Maar aangezien jij nog in het bezit bent van die usbkabel is dat niet nodig, je zegt dat je geheugenkaarten op je pc staan.Heb je dan al geprobeerd om deze te openen of via administrator uitvoeren, als je die mappen dan ziet open deze dan ook en breng de gewenste gegevens naar jou computer door die te kopieeren naar bv documenten.Je vraagt toch om die smsen over te brengen naar jou computer? dus geef ik je een alternatief of het openen van die geheugenkaarten

    Je kan die ook overbrengen via een app en dan de gegevens exporteren naar jou pc
    Mvg

  12. #10
    PC-Freak  
    Geregistreerd
    5 April 2008
    Berichten
    1.016
    Bedankjes
    294
    Bedankt
    282 keer in 216 posts
    Zorro, ik kan het idee niet van mij afzetten dat je sim kaart met geheugen kaart verwart
    Op mijn geheugen kaarten raak ik zonder probleem met de USB kabel. Maar ik vind in al die mappen geen waar de sms en bewaar worden. En daar gaat het over.
    En Berger ik vind in mijn SMS en geen mogelijkheid om ge kopiëren.

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Momenteel bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Soortgelijke discussies

  1. Reacties: 6
    Laatste bericht: 12 April 2012, 23:17
  2. Mijn netwerk van op iedere computer
    Door firefreak in forum Netwerken en internetproviders
    Reacties: 5
    Laatste bericht: 7 March 2011, 21:58
  3. Poll van de maand: Computer op school
    Door Baloeke in forum De Lounge
    Reacties: 13
    Laatste bericht: 17 October 2010, 20:26
  4. Hulp bij koop van een nieuwe computer!
    Door _pjm_ in forum Volledige systemen, laptops en netbooks
    Reacties: 2
    Laatste bericht: 22 September 2008, 17:19

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •