Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 18
  1. #1
    Gevorderd  
    Geregistreerd
    14 May 2005
    Locatie
    Brugge
    Berichten
    136
    Bedankjes
    62
    Bedankt
    22 keer in 17 posts

    Update verhindert opstarten Vista

    Mijn HP-desktop op de slaapkamer wil niet meer opstarten. Alles gaat goed totdat er een melding verschijnt : 3 updates, schakel de computer niet uit. De PC vindt waarschijnlijk de draadloze verbinding niet, kan de updates niet doen en wil niet verder opstarten. Ook in veilige modus hetzelfde verhaal. Ik gebruik meestal mijn laptop maar er staan gegevens op die oude desktop die ik nog nodig heb. Kan iemand voor een oplossing zorgen ?

  2. #2
    Minatica Moderator   Obsessed's schermafbeelding
    Geregistreerd
    14 June 2005
    Locatie
    Hagenland
    Berichten
    3.184
    Bedankjes
    16.867
    Bedankt
    17.671 keer in 7.885 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door scorpio_charly Bekijk bericht
    Mijn HP-desktop op de slaapkamer wil niet meer opstarten. Alles gaat goed totdat er een melding verschijnt : 3 updates, schakel de computer niet uit. De PC vindt waarschijnlijk de draadloze verbinding niet, kan de updates niet doen en wil niet verder opstarten. Ook in veilige modus hetzelfde verhaal. Ik gebruik meestal mijn laptop maar er staan gegevens op die oude desktop die ik nog nodig heb. Kan iemand voor een oplossing zorgen ?
    Je kan eventueel eens proberen de pc met een netwerkkabel rechtstreeks aan de modem/router aan te sluiten.
    Dan hoeft het systeem alvast niet naar de wifi te zoeken.
    * NIL VOLENTIBUS ARDUUM *

  3. De volgende gebruiker bedankt Obsessed voor deze nuttige post:

    scorpio_charly (29 January 2014)

  4. #3
    Geband   zorro670's schermafbeelding
    Geregistreerd
    8 December 2013
    Locatie
    oost-vlaanderen
    Berichten
    294
    Bedankjes
    207
    Bedankt
    145 keer in 110 posts
    Als je die updates binnen haalt , dus downloaden gaat je computer dan soms in slaapstand of word je beeld na een tijdje zwart
    (rustpauze) deze 2 hindert ook het downloaden van updates.Je kan je beeldscherm dimmen op nooit zetten
    Mvg

    Of gebruik zoals hier boven al gezegd een lankabel aansluiten via je modem naar je computer, ga naar configuratiescherm, netwerkbeheer klik deze open, kies dan apdapterinstellingen wijzigen.Schakel je wifi uit en je thuiwerk lankabel aan
    Laatst gewijzigd door zorro670; 29 January 2014 om 18:05

  5. #4
    Gevorderd  
    Geregistreerd
    14 May 2005
    Locatie
    Brugge
    Berichten
    136
    Bedankjes
    62
    Bedankt
    22 keer in 17 posts
    Bedankt voor de tips. Ik heb geprobeerd een lan-kabel aan te sluiten via zo'n powerline omdat ik geen kabel heb die tot aan mijn garage loopt. Maar dat werkte ook niet. Aan mijn configuratiescherm of instellingen kan ik niet omdat het systeem niet opstart.

  6. #5
    mam@minatica   compuchrisje's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 May 2005
    Locatie
    Waasland
    Berichten
    18.838
    Bedankjes
    15.650
    Bedankt
    37.025 keer in 15.347 posts
    Heb je nog je Vista-schijf? Start op om de cd-lade te kunnen openen en stop het schijfje erin. Kan je nog in je BIOS? Dan zou daar als eerste opstartmedium de speler moeten aangeduid zijn en dan pas de harde schijf.
    Eens je het gekende installatievenster voor je hebt kies je voor de optie 'Windows herstellen'. Hierbij wordt enkel aan de systeembestanden getimmerd, dus zou alles nog moeten blijven staan.

    Als dat herstel is gelukt, kunnen we nog verder zien wat er kan gedaan worden aan die updates. Ik hoop wel dat je minstens SP1 hebt, want SP2 is het laatste updatepakket dat is uitgegeven. De ondersteuning van Vista SP1 zal samen met XP stoppen.

    Helpers altijd welkom! Contacteer één van onze admins voor meer info.

  7. De volgende gebruiker bedankt compuchrisje voor deze nuttige post:

    scorpio_charly (30 January 2014)

  8. #6
    Geek   Peter.B's schermafbeelding
    Geregistreerd
    12 May 2005
    Locatie
    harelbeke-west-vlaanderen
    Berichten
    2.390
    Bedankjes
    816
    Bedankt
    1.819 keer in 916 posts
    wacht je wel lang genoeg?
    ik zou de laptop opstarten en een uurke wachten.

    dit kan je ook proberen.als je op de startknop gedrukt hebt van de laptop,direct tokkelen op de F8-toets.
    dan krijg je verschillende opstartmogelijkheden.met de pijltjes toets afzakken tot "laatst werkende configuratie"(of zoiets) en enter.
    zou normaal moeten lukken.

  9. De volgende gebruiker bedankt Peter.B voor deze nuttige post:

    scorpio_charly (30 January 2014)

  10. #7
    Geband   zorro670's schermafbeelding
    Geregistreerd
    8 December 2013
    Locatie
    oost-vlaanderen
    Berichten
    294
    Bedankjes
    207
    Bedankt
    145 keer in 110 posts
    Je kan deze ook eens bekijken
    http://windows.microsoft.com/nl-be/w...tart-correctly

    Mvg
    Ps heb je geen schijf van vista? steek deze in je player en zet deze in je boot als eerste en klik op enter, je dvd word opgestart,Kies dan 1 nederlands 2 nederlands_belgie 3 belgisch punt, klik op doorgaan, klik dan op computer herstellen daarna doe je een opstartherstelscan lukt deze dan nog niet.Doe dan een systeemherstel kies dan een datum voor je die updates kon downloaden.Normaal zou dit dan moeten opgelost zijn.

  11. #8
    PC-Freak   Merel's schermafbeelding
    Geregistreerd
    7 June 2006
    Locatie
    Meise
    Berichten
    1.985
    Bedankjes
    961
    Bedankt
    1.287 keer in 833 posts

    Hasta la Vista !

    Wat is er eigenlijk veranderd, vergeleken met vroeger, toen uw HP desktop WEL internet verbinding had ?

    Als er niets is veranderd, dan betwijfel ik of dit de echte reden is waarom er niet kan worden "door-" gestart.

    Peter B geeft wijselijk aan om lang genoeg te wachten. Een optie die zeker proberen waard is.
    Nota : Zelf heb ik meermaals ervaren dat schijnbaar geblokkeerde toestanden zich vanzelf oplossen als men het systeem gerust laat en het zijn obscure werk laat uitvoeren over een lange tijd.

    Het enige wat je dan nog waarneemt is dat de harde schijf nog af en toe (of continu) teken van leven geeft. Lijkt wel idioot, maar ik vind niets uit. Het lijkt dan dat alles buitengewoon traag gebeurt, tot wanneer het systeem plotseling uit coma lijkt te ontwaken.
    Oplossing vinden gaat soms sneller dan een vraag stellen.

  12. #9
    Geband   zorro670's schermafbeelding
    Geregistreerd
    8 December 2013
    Locatie
    oost-vlaanderen
    Berichten
    294
    Bedankjes
    207
    Bedankt
    145 keer in 110 posts
    Hij spreekt over een oude desktop? dan denk ik eerder dat we al moeten zoeken richting harde schijf, die is stilletjes aan het uitdoven.Als hij deze niet opgestart krijgt dan heeft dit niets te maken met updaten, wel met zijn harde schijf
    Mvg

    https://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/...name=c00953125
    Laatst gewijzigd door zorro670; 2 February 2014 om 12:51 Reden: link bij zetten

  13. #10
    Gevorderd  
    Geregistreerd
    14 May 2005
    Locatie
    Brugge
    Berichten
    136
    Bedankjes
    62
    Bedankt
    22 keer in 17 posts
    Wanneer ik deze week tijd heb, zal ik uw suggesties uitproberen. Ik hou u op de hoogte van de resultaten.

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Momenteel bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Soortgelijke discussies

  1. Opstarten vista of xp?
    Door durumke in forum Windows
    Reacties: 4
    Laatste bericht: 30 October 2009, 03:10
  2. Iets bekend over slechte update's van Vista?
    Door JelleB in forum Windows
    Reacties: 2
    Laatste bericht: 5 October 2008, 19:23
  3. Problemen vlak na het opstarten Vista
    Door wachik in forum Windows
    Reacties: 2
    Laatste bericht: 20 August 2008, 11:07
  4. update service pack1 vista
    Door sandro in forum Windows
    Reacties: 8
    Laatste bericht: 5 August 2008, 12:41
  5. problemen opstarten vista
    Door nero in forum HijackThis
    Reacties: 6
    Laatste bericht: 25 December 2007, 10:59

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •