Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 15

Discussie: generic35.afbm

  1. #1
    Gevorderd   Iced Dragon's schermafbeelding
    Geregistreerd
    8 November 2007
    Locatie
    Gent
    Berichten
    438
    Bedankjes
    281
    Bedankt
    248 keer in 182 posts

    generic35.afbm

    Hallo,

    lang geleden, maar ik heb jullie hulp nog eens nodig.

    Afgelopen week kreeg ik het 'politievirus'scherm, browser geblokkeerd. Deze afgesloten met ctrl-alt-delete.
    Ik krijg geen meldingen zoals vermeld op internet, en merkte er eerst niets van. Scannen met AVG gaf geen melding van infectie. Wou deze upgraden naar de proefversie van 2014 (full) maar deze bleef hangen. Gisteren nogmaals geprobeerd, maar bleef ook terug hangen. Ondertussen kon ik geen programma's meer openen (firefox, thunderbird, AVG) en kan ik de pc niet meer normaal afsluiten. Ik heb ondertussen een tweetal keer gereboot en nu start hij niet volledig meer op. Bij info over het virus stond dat rebooten het virus dieper in je systeem dringt?
    Nu, opgestart in veilige mode (met netwerkmogelijkheden) en daar werkt alles normaal. Gescand met AVG (offline) en daar kwam dit generic35.afbm boven water. Er wordt gemeld dat dit virus andere virussen zoals het politievirus toegang kan verlenen (Ik gebruik Comodo en ook deze had geen melding gegeven). Dit werd verwijderd. Daarna nog eens Malwarebytes laten lopen en deze heeft ook enkele dingen verwijderd, maar kan nog steeds niet normaal opstarten of afsluiten.

    Deze generic35 zou niet zomaar (met een AV) te verwijderen zijn.

    Er staat info over het verwijderen van deze op het internet, maar graag eerst nog even jullie input! Best een hijackthis-logje?
    Laatst gewijzigd door Iced Dragon; 14 February 2014 om 09:38
    Extinctie door geen ethische drift

    "It is far better to grasp the universe as it really is, than to persist in delusion, however satisfying and reassuring." - Carl Sagan

  2. #2
    Geband   zorro670's schermafbeelding
    Geregistreerd
    8 December 2013
    Locatie
    oost-vlaanderen
    Berichten
    294
    Bedankjes
    207
    Bedankt
    145 keer in 110 posts
    Voor die hijackthis-logje? zal je even moeten wachten op @rosty.
    Als ik het goed begrijp heb je last van generic35 (trojaans paard) kijk hier al eens naar in afwachting
    http://nl.pcthreat.com/parasitebyid-6789nl.html
    http://www.411-spyware.com/nl/verwijder-trojan-generic

    MVG
    Laatst gewijzigd door zorro670; 14 February 2014 om 10:27

  3. #3
    Geek  
    Geregistreerd
    26 November 2006
    Berichten
    2.342
    Bedankjes
    415
    Bedankt
    1.232 keer in 973 posts
    Toch een beetje opletten met al die zogezegde verwijderaars : het komt er meestal op aan dat die dingen wel scannen en fouten vinden , maar om ze dan te verwijderen moet je betalen. Begin best met de informatie te lezen hier op het forum over hijackthis.

  4. #4
    Geband   zorro670's schermafbeelding
    Geregistreerd
    8 December 2013
    Locatie
    oost-vlaanderen
    Berichten
    294
    Bedankjes
    207
    Bedankt
    145 keer in 110 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door berger Bekijk bericht
    Toch een beetje opletten met al die zogezegde verwijderaars : het komt er meestal op aan dat die dingen wel scannen en fouten vinden , maar om ze dan te verwijderen moet je betalen. Begin best met de informatie te lezen hier op het forum over hijackthis.
    Ja dat staat er nooit op voorhand bij vermeld dat dit gratis is, na het scannen valt je het natuurlijk pas op dat je deze dien aan te kopen?maar terwijl weet je dan wel over welke virus/spyware/malware het precies gaat?daarom dat ik ook schreef dat hij in afwachting daar eens kon naar kijken, om meer informatie te hebben hieromtrendt.Ik in zijn geval liet niets aan het toeval over deed gewoon een schone herinstallatie, en daarna een backup terugplaatsen, die geen problemen bevat een half uurtje werk?

    Mvg

  5. #5
    Gevorderd   Iced Dragon's schermafbeelding
    Geregistreerd
    8 November 2007
    Locatie
    Gent
    Berichten
    438
    Bedankjes
    281
    Bedankt
    248 keer in 182 posts
    Daarom ook dat ik niet direct een topic aanmaak onder hijackthis. Ben wel al mijn logjes aan het maken (ik zal wachten om stap 2 te doen). Veronderstel dat dit geen verschil maakt dat ik het in veilige modus doe?
    Laatst gewijzigd door Iced Dragon; 14 February 2014 om 14:28
    Extinctie door geen ethische drift

    "It is far better to grasp the universe as it really is, than to persist in delusion, however satisfying and reassuring." - Carl Sagan

  6. #6
    Erelid   peenif's schermafbeelding
    Geregistreerd
    6 December 2005
    Locatie
    De mooiste stad van Vlaanderen : Brugge
    Berichten
    5.084
    Bedankjes
    26.621
    Bedankt
    15.012 keer in 5.620 posts
    Ik heb het vermoeden dat dit wel een verschil maakt gezien in veilige modus slechts de allernoodzakelijkste processen geladen worden. Waarom zou je trouwens het Gmer (vervangt HijackThis) logje uitstellen? In vijf minuutjes is die scan voorbij.
    Laatst gewijzigd door peenif; 14 February 2014 om 14:39

  7. #7
    Gevorderd   Iced Dragon's schermafbeelding
    Geregistreerd
    8 November 2007
    Locatie
    Gent
    Berichten
    438
    Bedankjes
    281
    Bedankt
    248 keer in 182 posts
    Zodat ik niets verwijder wat ev. nog niet zou mogen? Maar als ik me goed herinner verwijder je met Hijack this niets, zeker?

    Als alles gescand wordt in veilige modus (VM) zou dit toch geen verschil mogen uitmaken? Ik neem dat er misschien zelfs meer toegankelijk is?

    Is het trouwens altijd beter om dergelijke scans offline te doen?
    Extinctie door geen ethische drift

    "It is far better to grasp the universe as it really is, than to persist in delusion, however satisfying and reassuring." - Carl Sagan

  8. #8
    Erelid   peenif's schermafbeelding
    Geregistreerd
    6 December 2005
    Locatie
    De mooiste stad van Vlaanderen : Brugge
    Berichten
    5.084
    Bedankjes
    26.621
    Bedankt
    15.012 keer in 5.620 posts
    Neen HJT en ook Gmer verwijderen niks.

  9. #9
    Gevorderd   Iced Dragon's schermafbeelding
    Geregistreerd
    8 November 2007
    Locatie
    Gent
    Berichten
    438
    Bedankjes
    281
    Bedankt
    248 keer in 182 posts
    Ondertussen lijkt W7 weer normaal te werken. Toch blokkeert de boel wanneer ik AVG wil upgraden.

    En misschien een dom vraagje, maar waarom bij mbam, ... kiezen voor snelle scan? Bij volledige scan had ik meer hits. Kunnen deze dan geen kwaad?
    Laatst gewijzigd door Iced Dragon; 14 February 2014 om 19:14
    Extinctie door geen ethische drift

    "It is far better to grasp the universe as it really is, than to persist in delusion, however satisfying and reassuring." - Carl Sagan

  10. #10
    Geband   zorro670's schermafbeelding
    Geregistreerd
    8 December 2013
    Locatie
    oost-vlaanderen
    Berichten
    294
    Bedankjes
    207
    Bedankt
    145 keer in 110 posts
    Als je een scan laat doen via mbam of het nu een snelle of een volledige scan is wel een groot verschil, neem altijd de volledige scan deze gaat wat dieper te kijk in alle bestanden, mappen en andere, meer kans dat er iets gevonden word en verwijderd.
    je zegt dat w7 normaal werkt maar dat je problemen ondervind met het upgraden van avg? verwijder deze eens via revo unstall en download deze opnieuw.Kijk hier eens naar mischien staat je vraag erbij?
    http://www.avg.com/nl-nl/faq
    mvg

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Momenteel bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •