Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 20
  1. #1
    Beginner  
    Geregistreerd
    15 February 2014
    Berichten
    1
    Bedankjes
    0
    Bedankt
    0 keer in 0 posts

    ik ben een computerleek!! Hoe van windows 8 downgraden naar windows XP???

    hoi!
    mijn moeder heeft een nieuwe laptop gekocht/gekregen en daar staat natuurlijk windows 8 op! Maar ze is (bang) onwetend over het gebruik hiervan! Ze heeft hem dus mooi in de doos in de kast opgeborgen... en wil hem niet gebruiken onder het mom van 'ik weet niet hoe da werkt zenne'.... Jammer dus van het mooie en dure materiaal dat nu in de kast ligt 'te verkommeren'...
    Nu hoorde ik van collega's dat je gemakkelijk windows 8 kan omzetten naar de vorige, makkelijkere en gewende versie van windows. Nu is mijn vraag: Hoe moet dat???? (liefst op een makkelijke manier) Want ook ik ben computerleek en ken er niet veel van!
    Kan hier iemand mij helpen?????
    Alvast bedankt!

  2. #2
    Geek   Peter.B's schermafbeelding
    Geregistreerd
    12 May 2005
    Locatie
    harelbeke-west-vlaanderen
    Berichten
    2.390
    Bedankjes
    816
    Bedankt
    1.819 keer in 916 posts
    ik ben een computerleek!! Hoe van windows 8 downgraden naar windows XP???
    niet zelf aan beginnen en zeker niet naar windows xp,in maart of april wordt de ondersteuning van xp gestopt.

  3. #3
    Geband   zorro670's schermafbeelding
    Geregistreerd
    8 December 2013
    Locatie
    oost-vlaanderen
    Berichten
    294
    Bedankjes
    207
    Bedankt
    145 keer in 110 posts
    Zoals @peter.B zegt is waar xp en vista loopt ver naar zijn einde toe, dit wilt zeggen dat er geen beveiligingsudates meer zijn om je pc te beschermen van aanvallen buitenaf?D.w.z je kan deze nog gebruiken maar of dit nog veilig is weten we nog niet?
    buiten windows8 kan je zeker een ander windowsbesturingsysteem, installeren namelijk windows7 en zeer vlot in omgang, dan raad ik je aan om deze te herinstaleren in plaats van windows8
    hierbij zie je link/ken voor een iso te maken
    http://www.w7forums.com/threads/offi...wnloads.12325/
    http://techpp.com/2009/11/11/downloa...ownload-links/
    Kies de juiste link download deze op je computer en daarna brand je deze iso op een herschrijfbare dvd van 4.7 gb en het vakje aanvinken (de schijf controleren na het branden)aan

    Mvg

  4. #4
    Teamlid   vdhee's schermafbeelding
    Geregistreerd
    19 January 2008
    Berichten
    485
    Bedankjes
    485
    Bedankt
    348 keer in 219 posts
    De ondersteuning van XP stopt inderdaad in april 2014, alhoewel Microsoft Security Essentials nog een tijdje verder loopt (anti-malware handtekeningen). Dit gezien het grote aantal XP systemen nog in omloop.

    Peter.B geeft goede raad : niet zelf aan beginnen. Het probleem is dat jouw Windows 8 laptop een serie drivers bevat die voor XP helemaal niet voldoen; zelf bezit ik een originele XP installatie-schijf (met licentie) die ik niet meer geïnstalleerd krijg op een recente PC.

    Het installeren van Windows 7 op een Windows 8 systeem is wel eenvoudig mogelijk en inderdaad veel gemakkelijker in gebruik.

    Het beste koop je dan ook in gelijk welke PC-winkel een Windows 7 installatieschijf, of je koopt de software online. Kost : vanaf ong. 80 EUR voor de professionele versie.

    Met de downloads zoals voorgesteld door Zorro kun je niet veel doen, tenzij je over een product key (= licentie) ervoor beschikt. De vermelde downloads zijn enkel geschikt voor een gebruik gedurende max. 30 dagen, waarna je ofwel je licentie-code moet ingeven ofwel de software niet meer kunt gebruiken.

    Het is niet mogelijk Windows 8 gratis te downgraden naar een oudere versie.

  5. #5
    Geband   zorro670's schermafbeelding
    Geregistreerd
    8 December 2013
    Locatie
    oost-vlaanderen
    Berichten
    294
    Bedankjes
    207
    Bedankt
    145 keer in 110 posts
    In dit geval moet ik je gelijk geven, behalve je laatste zin? bij een aangekochte pc met een oemversie van win8 kan men wel degelijk een andere systeem opzetten.Zeker windows7 deze installatie verloopt vlekkeloos, inderdaad voor xp en vista lijkt me dit onwaarschijnlijk bij een nieuwere laptop?
    Mvg

  6. #6
    Teamlid   vdhee's schermafbeelding
    Geregistreerd
    19 January 2008
    Berichten
    485
    Bedankjes
    485
    Bedankt
    348 keer in 219 posts
    Zorro,

    Lees eens : http://www.microsoft.com/oem/nl/lice...id=-hqoMsNy68Y

    Enkel in het (onwaarschijnlijke) geval dat danielle1982's moeder een Windows 8 PRO bezit is een uitzondering voorzien; helaas zijn er bijzonder weinig gebruikers die deze (dure) versie voor hun moeders kopen....

  7. #7
    kaisersosee
    Gast
    Het installeren van Windows 7 op een Windows 8 systeem is wel eenvoudig mogelijk en inderdaad veel gemakkelijker in gebruik.
    Als het één Medion laptop is gaat het ook niet lukken..geen drivers voor Win7...
    Zou zeggen Danielle eerst al upgrade doen naar Win8.1 is gratis...al beetje meer mogelijkheden...En je moeder helpen om Win8.1 te leren werken!Was ook tegen Win 8 nu wil ik niks anders meer..gewoon effe doorbijten en ben zeker dat het jullie lukt...

  8. #8
    Teamlid   vdhee's schermafbeelding
    Geregistreerd
    19 January 2008
    Berichten
    485
    Bedankjes
    485
    Bedankt
    348 keer in 219 posts
    Danielle1982 kan natuurlijk een en ander omzeilen door dit gratis product :

    http://www.zdnet.be/download/151429/...minde-windows/

  9. #9
    kaisersosee
    Gast
    Idd vhdee..wilde bericht aanpassen maar je bent me voor!
    In win8.1 heb je al één startknop...je kan laten opstarten naar bureaublad als je wil...
    Laatst gewijzigd door kaisersosee; 15 February 2014 om 20:22

  10. De volgende gebruiker bedankt kaisersosee voor deze nuttige post:

    vdhee (16 February 2014)

  11. #10
    Geband   zorro670's schermafbeelding
    Geregistreerd
    8 December 2013
    Locatie
    oost-vlaanderen
    Berichten
    294
    Bedankjes
    207
    Bedankt
    145 keer in 110 posts
    Die classic shell (win8. 8.1) is al een paar maanden in omloop, deze niet alleen er zijn er nog enkele andere hoor, natuurlijk win8 is nieuw en zeker niet denken dat je daar maar een dag voor nodig hebt omdeze al van buiten te kennen?en ik raad tenstelligste af om die update naar 8.1 uit tevoeren (toont nog kinderziektes waar ze zelf geen blijf mee weten)
    @vdhee ik geloof u hoor ik heb hier 5 laptops waaronder toshiba en asus (nieuw) waaronder die voorzien waren met win8 pro gekocht zonder schijf enkel een recoveryherstel partitie.Ik gegarandeer je dat ik daar op alle 2 win7 vlekkeloos heb op geinstalleerd.dus op een medion is dat ook mogelijk.
    MVG

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Momenteel bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Soortgelijke discussies

  1. Reacties: 5
    Laatste bericht: 10 January 2014, 17:40
  2. van windows vista naar windows xp
    Door dirty_dancing_2 in forum Windows
    Reacties: 7
    Laatste bericht: 24 February 2008, 12:23
  3. van windows vista naar windows xp omgezet en nu
    Door dirty_dancing_2 in forum Windows
    Reacties: 14
    Laatste bericht: 22 February 2008, 16:41
  4. Overschakelen van windows 2000 naar windows xp
    Door Euroke0 in forum Windows
    Reacties: 12
    Laatste bericht: 9 December 2006, 20:01

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •