Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 12
  1. #1
    Up-to-date  
    Geregistreerd
    4 December 2013
    Locatie
    Leuven
    Berichten
    66
    Bedankjes
    265
    Bedankt
    497 keer in 216 posts

    Foto's laten overvloeien

    ik ben op zoek naar een GRATIS programma waarmee je foto's kan doen overvloeien
    of vervagen zoals in powerpoint staat(maar in powerpoint kan je maar 2 foto's doen overvloeien)
    ik zou er minstens 3 willen laten overvloeien (vb. foto1,dan foto2 en terug foto1)
    als het kan zou ik ook de tijd van de overvloeing moeten kunnen aanpassen.
    heeft er iemand een idee of weet er iemand hoe je meerdere foto's kan doen overvloeien in powerpoint?

    alvast bedankt voor de hulp

  2. #2
    mam@minatica   compuchrisje's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 May 2005
    Locatie
    Waasland
    Berichten
    18.822
    Bedankjes
    15.634
    Bedankt
    36.995 keer in 15.331 posts
    In Powerpoint kan je eindeloos foto's laten overvloeien hoor.
    Als je het in powerpoint doet, haal je eerst de eerste foto binnen en zet die meteen goed op je werkscherm. Selecteer het plaatje en kies voor aangepaste animatie. Bij Effect toevoegen kies je voor Ingang - vervagen. Stel meteen in dat dit langzaam of snel moet gaan en Met vorige (er is geen vorige maar dan komt het meteen bij het openen van de ppt). Daarna ga je voor dezelfde afbeelding naar Afsluiten - Vervagen - Langzaam en hier moet je dan een tijd gaan instellen. Dubbelklik hiervoor op de afbeelding in het animatie, die met het rode tekentje ervoor en op de tab Tijdinstelling zet je het bv op 4 sec. Dat is de tijd dat het beeld blijft staan tot het vervaagt.
    Neem nu foto 2, Ingang - Vervagen - Langzaam en Met vorige, met als tijdinstelling een vertraging van 3 sec. Opnieuw foto 2 maar dan de optie Afsluiten - Vervagen - Langzaam - Na vorige.
    Selecteer opnieuw foto 1 en geef die opnieuw een ingang - vervagen - langzaam en met vorige.

    Wil je nog meer foto's op een zelfde manier presenteren, moet je er enkel voor zorgen dat de vorige foto een uitgang heeft gekregen voordat je de nieuwe een ingang geeft.

    Als het de bedoeling is om een album te maken om op pc af te spelen, laat maar weten. Misschien weet ik nog wel iets voor je.

    Helpers altijd welkom! Contacteer één van onze admins voor meer info.

  3. De volgende gebruiker bedankt compuchrisje voor deze nuttige post:

    retlawv (28 February 2014)

  4. #3
    Up-to-date  
    Geregistreerd
    4 December 2013
    Locatie
    Leuven
    Berichten
    66
    Bedankjes
    265
    Bedankt
    497 keer in 216 posts
    compuchrisje bedankt voor de hulp

    Dat ziet er niet simpel uit maar zal het allemaal eens proberen

    ik laat nog wel iets weten over het resultaat

  5. #4
    Up-to-date  
    Geregistreerd
    4 December 2013
    Locatie
    Leuven
    Berichten
    66
    Bedankjes
    265
    Bedankt
    497 keer in 216 posts
    Hello,

    Hartelijk bedankt voor de hulp
    het lukt een beetje wel,maar kan je ook zeggen onder welk formaat ik het moet opslaan om het daarna te kunnen afspelen op een pc
    het zou ook moeten afspeelbaar zijn via een beamer op een groot scherm
    ik moet ongeveer 20 a 30 foto's doen overvloeien,om te projecteren via een beamer op een groot scherm dat dient als achtergrond bij iemand die zingt op een podium
    het is voor een optreden die gedaan word ter gelegenheid van de 100 jarige verjaardag van wereldoorlog 1(14-18)

    mvg

  6. #5
    Erelid   peenif's schermafbeelding
    Geregistreerd
    6 December 2005
    Locatie
    De mooiste stad van Vlaanderen : Brugge
    Berichten
    5.084
    Bedankjes
    26.621
    Bedankt
    15.012 keer in 5.620 posts
    Een powerpoint (PPS) afspelen met een laptop via een beamer gaat toch perfect.

    Hier een handig artikel http://www.pcmenu.info/pc_help/beamer/presentaties.htm

  7. De volgende gebruiker bedankt peenif voor deze nuttige post:

    Phil O'Sophe (24 February 2014)

  8. #6
    mam@minatica   compuchrisje's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 May 2005
    Locatie
    Waasland
    Berichten
    18.822
    Bedankjes
    15.634
    Bedankt
    36.995 keer in 15.331 posts
    Via PM is er een bijkomende vraag gesteld. De voorstelling eindigt op een zwarte dia en dat wenst Frahon niet. Ik zie dat hij met Office 2003 werkt en daar is het heel eenvoudig. In het menu extra - opties kan je het vinkje weghalen voor 'eindigen met zwarte dia'.
    Bovendien moet de laatste foto (eigenlijk de eerste) blijven staan tot de voorstelling wordt afgesloten. Dat kan natuurlijk ook weer eenvoudig. Open je ppt (niet de pps dus) en klik onder het menu Beeld op Diasorteerder. Het gaat hier echter om één dia die alle afbeeldingen bevat, maar rechts kan je de dia-overgang laten eindigen met een muisklik, dus niet automatisch en zéker niet klikken op 'Toepassen voor alle dia's'.
    Ik heb die aanpassingen al gedaan in het bestandje dat je hebt doorgestuurd en zal de link in PM doorgeven. Al de afbeeldingen die er nog zullen bijkomen zet je in de animatie boven de foto die als laatste moet blijven staan (hoger dus). Je hebt nog wel wat werk met de tijdsinstellingen voor elk, want nu vliegen ze er wel snel door.

    Helpers altijd welkom! Contacteer één van onze admins voor meer info.

  9. #7
    Up-to-date  
    Geregistreerd
    4 December 2013
    Locatie
    Leuven
    Berichten
    66
    Bedankjes
    265
    Bedankt
    497 keer in 216 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door compuchrisje Bekijk bericht
    Via PM is er een bijkomende vraag gesteld. De voorstelling eindigt op een zwarte dia en dat wenst Frahon niet. Ik zie dat hij met Office 2003 werkt en daar is het heel eenvoudig. In het menu extra - opties kan je het vinkje weghalen voor 'eindigen met zwarte dia'.
    Bovendien moet de laatste foto (eigenlijk de eerste) blijven staan tot de voorstelling wordt afgesloten. Dat kan natuurlijk ook weer eenvoudig. Open je ppt (niet de pps dus) en klik onder het menu Beeld op Diasorteerder. Het gaat hier echter om één dia die alle afbeeldingen bevat, maar rechts kan je de dia-overgang laten eindigen met een muisklik, dus niet automatisch en zéker niet klikken op 'Toepassen voor alle dia's'.
    Ik heb die aanpassingen al gedaan in het bestandje dat je hebt doorgestuurd en zal de link in PM doorgeven. Al de afbeeldingen die er nog zullen bijkomen zet je in de animatie boven de foto die als laatste moet blijven staan (hoger dus). Je hebt nog wel wat werk met de tijdsinstellingen voor elk, want nu vliegen ze er wel snel door.
    nogmaals dank voor de hulp,
    ik heb wel Office 2007 voor thuisgebruik en studenten(een legale versie welteverstaan)
    mss is het daarmee dat ik het menu extra - opties niet kan vinden
    het is wel zo als ik die ppt bewerk en wil opslaan als pps ,kies ik tussen de verschillende mogelijkheden voor :
    powerpoint97-2003-voorstelling(*pps)

    zoals je zegt heb ik er nog wel een beetje werk aan

  10. #8
    kaisersosee
    Gast
    Lang geleden heb ik multimedia lessen gevolgd...toen werkte we met Foto Story 3 van Microsoft...met XP...denk niet dat er versie is voor Win7 of 8...was vrij eenvoudig om mee te werken...zelf heb ik voor eindwerk één liedje kiezen daar bij fotos tekst toevoegen en ook overgangen...lukte goed...

  11. #9
    mam@minatica   compuchrisje's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 May 2005
    Locatie
    Waasland
    Berichten
    18.822
    Bedankjes
    15.634
    Bedankt
    36.995 keer in 15.331 posts
    Er komt een zangeres en er wordt iets ingesproken, dus muziek moet er zeker al niet in worden gestopt. Al een voordeel, want zo blijft de voorstelling luchtig.

    @Frahon: Je kan die opties terugvinden in jouw ppt2007 onder het office-logo linksboven. Onderaan heb je twee drukknoppen, waarvan één 'Opties'. In het nieuwe tabblad klik je op Geavanceerd en bij het titeltje Dia-voorstelling kan je het vinkje weghalen voor die zwarte dia.
    Terloops, ik denk dat in het pps-je dat je hebt verzonden de eerste foto er niet tussen stond?
    Om het ietsje simpeler te maken: je wil die eerste foto ook als laatste hebben en zo behouden tot je de voorstelling afbreekt. Dan zou ik die éne foto als achtergrond instellen en daarna als laatste invoegen, nadat de voorlaatste is weg-vervaagd. Zorg er dus voor dat alle foto's ook een uitgang hebben, dan kan er niks mislopen.

    Helpers altijd welkom! Contacteer één van onze admins voor meer info.

  12. #10
    kaisersosee
    Gast
    Er komt een zangeres en er wordt iets ingesproken, dus muziek moet er zeker al niet in worden gestopt. Al een voordeel, want zo blijft de voorstelling luchtig
    He Chrisje vermelde maar dat je daar muziek kunt insteken...zal eens zien of ik dat eindwerk kan laten zien hier op het forum...dit had ik gekozen Joe Dassin - L'Ete Indien ...daar moesten fotos en tekst bij en overgangen...
    als je me verteld waar ik dit mag posten...
    mvg

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Momenteel bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Soortgelijke discussies

  1. foto matter laten lijken.
    Door Roelof in forum Paint Shop Pro & Animation Shop
    Reacties: 4
    Laatste bericht: 6 February 2010, 15:44
  2. Liedjes laten overvloeien in elkaar
    Door smulders0606 in forum Audiovisueel
    Reacties: 4
    Laatste bericht: 14 April 2008, 20:02
  3. foto's op tv laten afspelen
    Door shweppes in forum Grafisch algemeen
    Reacties: 8
    Laatste bericht: 10 July 2006, 11:28

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •