Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 16
  1. #1
    Gevorderd  
    Geregistreerd
    15 February 2014
    Berichten
    216
    Bedankjes
    27
    Bedankt
    15 keer in 12 posts

    HP Compaq dc7900 Convertible Minitower PC

    Hallo,
    Ik heb een
    HP Compaq dc7900 Convertible Minitower PC .Met een
    Processor type Intel Core 2 Duo E8500
    Processor speed 3200.0 MHz
    250gb Hdd.
    2 gb ram
    Optical Drive Type DVD+-;RW+DL (Double Layer en LightScribe)

    Ik heb hier de volgende vragen over:
    Kan ik Windows 8 gebruiken op deze computer?
    Wordt een 1TB harddisk ondersteund bij deze computer?
    Is deze computer krachtig genoeg om via VirtualBox 2 maal Windows 7 te gebruiken op dezelfde computer?

  2. #2
    mam@minatica   compuchrisje's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 May 2005
    Locatie
    Waasland
    Berichten
    18.841
    Bedankjes
    15.656
    Bedankt
    37.035 keer in 15.352 posts
    Er is al vrij weinig geheugen beschikbaar voor een Windows 7, laat staan voor nog wat virtuele machines. Bovendien moet het grafisch geheugen ook nog gedeeld worden.
    Volgens de specificaties kan je HD maximaal 500 GB zijn. Kijk zelf even hier. Het systeem is trouwens uit de handel genomen, heb ik elders gezien.

    Helpers altijd welkom! Contacteer één van onze admins voor meer info.

  3. #3
    Gevorderd  
    Geregistreerd
    15 February 2014
    Berichten
    216
    Bedankjes
    27
    Bedankt
    15 keer in 12 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door compuchrisje Bekijk bericht
    Er is al vrij weinig geheugen beschikbaar voor een Windows 7, laat staan voor nog wat virtuele machines. Bovendien moet het grafisch geheugen ook nog gedeeld worden.
    Volgens de specificaties kan je HD maximaal 500 GB zijn. Kijk zelf even hier. Het systeem is trouwens uit de handel genomen, heb ik elders gezien.
    hallo compuchrisje ,

    ik vond dit bij de drivers van de computer firmware update zie foto.
    http://imageshack.com/a/img21/5206/dn63.jpg

    Is het via deze update mogelijk om 1TB hardisks te gebruiken en zoja is mogelijk
    om alle merken van harddisks te gebruiken van 1TB of enkel de seagate 1TbB harddisk ?

    Wat ik eigenlijk wil doen met deze computer is twee windows 7 draaien met VirtualBox

    Windows gewoon geinstalleerd zou ik alleen gebruiken voor surfen , tekstverwerking ,film kijken, youtube filmpjes kijken .

    De virtuele windows dus tweede installatie zou ik willen gebruiken voor bankzaken en voor mijn outook mail box.

    Als mogelijk is om via die firmware update tocht een 1TB harddisk te steken en ik plaats extra geheugen bij (hoeveel Gb ?) zou dan de computer toch voldoende krachtig zijn ?

    Wel vraag ik me af of het de moeite loont om deze kost te doen aan geheugen.
    Welke tweedehands computer zou u mij aanraden, welke processor type, hoeveel geheugen, videokaart, mijn voorkeur gaat uit naar intel processor?

    Een vraag in verband met VirtualBox kan de virtuele windows besmet raken door virussen van de gewoon windows die is geinstalleerd, wanneer men geen data uit uitgewisseld tussen de gewone installatie van windows en de virtuele installatie van windows ?
    Laatst gewijzigd door lucas7; 19 March 2014 om 21:49

  4. #4
    mam@minatica   compuchrisje's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 May 2005
    Locatie
    Waasland
    Berichten
    18.841
    Bedankjes
    15.656
    Bedankt
    37.035 keer in 15.352 posts
    Volgens die afbeelding zou dat kunnen, ja, als je het risico wil lopen toch. Upgraden van moederbord kan flink fout lopen, met als gevolg dat je in de kosten valt. Geheugen bijstoppen is alvast veiliger.
    Een overdracht van virussen komt niet altijd van een andere installatie op een systeem, meestal komt die van internet of verwijderbare media, zoals bv USB-sticks of geheugenkaartjes. Bovendien slorpt de virtuele installatie een hap op van je werkgeheugen en natuurlijk ook de nodige plaats, met twee van die beestjes zal je systeem flink zuchten.

    Helpers altijd welkom! Contacteer één van onze admins voor meer info.

  5. #5
    Gevorderd  
    Geregistreerd
    15 February 2014
    Berichten
    216
    Bedankjes
    27
    Bedankt
    15 keer in 12 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door compuchrisje Bekijk bericht
    Volgens die afbeelding zou dat kunnen, ja, als je het risico wil lopen toch. Upgraden van moederbord kan flink fout lopen, met als gevolg dat je in de kosten valt. Geheugen bijstoppen is alvast veiliger.
    Een overdracht van virussen komt niet altijd van een andere installatie op een systeem, meestal komt die van internet of verwijderbare media, zoals bv USB-sticks of geheugenkaartjes. Bovendien slorpt de virtuele installatie een hap op van je werkgeheugen en natuurlijk ook de nodige plaats, met twee van die beestjes zal je systeem flink zuchten.
    Hallo compuchrisje,

    Wat ik juist bedoel is kan een virus van het internetten van de gewone Windows
    installatie die c staat overgaan naar de virtuele Windows installatie wanneer er niet
    wordt geïnternet op de virtuele installatie van windows of enkel en alleen voor bankzaken.

    Als ik het even lees is toch beter om een ander tweedehands systeem bij te kopen.
    Hoe zwaar moet het beestje zijn van processor (intel ) geheugen ,Videokaart , misschien type I Core 3 voor wat ik wil doen?

  6. #6
    mam@minatica   compuchrisje's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 May 2005
    Locatie
    Waasland
    Berichten
    18.841
    Bedankjes
    15.656
    Bedankt
    37.035 keer in 15.352 posts
    ALS er ooit een virus op je 'vaste' installatie komt, die je de toegang tot je systeem afneemt, zal je sowieso ook niet aan je virtuele kunnen.
    Aankoop van een tweedehands pc is tegenwoordig weinig besparend. Wie zijn oud systeem afdankt, doet dat om bepaalde redenen, bv omdat de hardware niet meer voldoet voor de gebruiker of gewoon omdat het te oud is geworden.

    Helpers altijd welkom! Contacteer één van onze admins voor meer info.

  7. #7
    Gevorderd  
    Geregistreerd
    15 February 2014
    Berichten
    216
    Bedankjes
    27
    Bedankt
    15 keer in 12 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door compuchrisje Bekijk bericht
    ALS er ooit een virus op je 'vaste' installatie komt, die je de toegang tot je systeem afneemt, zal je sowieso ook niet aan je virtuele kunnen.
    Aankoop van een tweedehands pc is tegenwoordig weinig besparend. Wie zijn oud systeem afdankt, doet dat om bepaalde redenen, bv omdat de hardware niet meer voldoet voor de gebruiker of gewoon omdat het te oud is geworden.
    Wat ik juist bedoel is kan een virus overspringen van de vaste installatie naar de virtuele installatie of je virtuele installatie gehackt worden via de vaste installatie?
    Wat ik persoonlijk vind is wat je vandaag nieuw koopt is morgen reeds verouderd.ik heb een I7 2600k voor mijn grafisch werk die ik nooit aansluit op internet en ik moet zeggen daarvoor gebruikte ik een dual core 2 processor 2.8mhz en ik vind persoonlijk dat die I-7 niet zoveel vlugger werkt dan die dual core 2 als Photoshop gebruik .
    Veel jongeren doen hun computer vlug weg omdat ze games spelen en omdat games steeds nieuwste processor nodig hebben.Ik speel nooit games.

    Ik las het hier op het forum alles werkt aan lichtsnelheid en zo is dat.
    Wat ik wel zie is dat de mensen veel vragen voor hun tweedehands computer meestal koop ik mijn nieuwe systeem goedkoper dan wat ze voor hun tweedehands systeem vragen en dan is mijn systeem al 3 jaar oud.
    Wat heb ik minimum vandoen om een beetje deftig virtueel box te kunnen gebruiken?

  8. #8
    kaisersosee
    Gast
    Wat heb ik minimum vandoen om een beetje deftig virtueel box te kunnen gebruiken?
    Voor VM te draaien is 4Gb Ram de min.

  9. #9
    Geek   Peter.B's schermafbeelding
    Geregistreerd
    12 May 2005
    Locatie
    harelbeke-west-vlaanderen
    Berichten
    2.390
    Bedankjes
    816
    Bedankt
    1.819 keer in 916 posts
    ik heb met oracle vm virtualbox een virtuele windows 7 aangemaakt en die vraagt daarvoor 521mb ram en 25gb schijfruimte.
    hoeveel schijfruimte heb je nog over van de 250gb?
    ik zou enkel ramgeheugen bijsteken en proberen.
    heb je al een harde schijf van 1TB?

  10. #10
    Gevorderd  
    Geregistreerd
    15 February 2014
    Berichten
    216
    Bedankjes
    27
    Bedankt
    15 keer in 12 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Peter.B Bekijk bericht
    ik heb met oracle vm virtualbox een virtuele windows 7 aangemaakt en die vraagt daarvoor 521mb ram en 25gb schijfruimte.
    hoeveel schijfruimte heb je nog over van de 250gb?
    ik zou enkel ramgeheugen bijsteken en proberen.
    heb je al een harde schijf van 1TB?
    van schijf 1(die 250gb is) heb ik nog 170gb over.
    Nee nog geen harde schijf van 1TB.

    Ik denk als ik beetje uitkijk met wat geduld ik een I3 rond 150 euro of I5 kan vinden rond 225euro met
    scherm erbij.

    Dus denk eerst even rond te zoeken. De computer moet toch maar gebruikt worden voor het surfen en bankverrichtingen en de mailbox en dat laatste ben ik nog niet zeker.

    Als ik een website heb en ik wil daaraan een mail adres koppelen waar worden dan de e-mails bewaard ?

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Momenteel bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Soortgelijke discussies

  1. Kapotte adapter Compaq Armada1500c
    Door armada in forum PC-randapparatuur en andere PC-hardware
    Reacties: 0
    Laatste bericht: 29 October 2005, 21:14
  2. wav 2 mp3 converter
    Door Dieter001 in forum Audiovisueel
    Reacties: 1
    Laatste bericht: 31 July 2005, 20:22
  3. HP Compaq nc 6120
    Door Mattehh in forum Processoren, moederborden en geheugen
    Reacties: 5
    Laatste bericht: 30 June 2005, 18:55

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •