Pagina 1 van 5 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 44

Discussie: Windows XP

  1. #1
    Swatje
    Gast

    Windows XP

    Hallokes beste mensen,
    Swatje heeft een probleem (voor hem zelf toch) :
    nu XP niet meer ondersteund wordt (8/4) wil ik mijn 'desktop' afkoppelen van internet.
    maar wat moet ik doen :
    internet kabel komt binnen naar mijn computer (dus de desktop),
    maar die wil ik houden voor mijn prive, ik kan met mijn laptop (Windows vista)
    draadloos op internet. Kan ik die kabel zomaar loskoppelen zonder meer en toch
    internet gebruiken op mijn laptop.
    Wij hebben hier internet met een schotel antenne(ke)
    Kan ik hulp en raad krijgen aub
    Spaanse groetjes, nu is het in Belgie eigenlijk wat beter dan hier

  2. #2
    kaisersosee
    Gast
    Mag normaal toch geen probleem zijn...nu kun je ook kabel aansluiten aan je laptop zo heb je sneller internet toch...
    mvg

  3. De volgende gebruiker bedankt kaisersosee voor deze nuttige post:

    Swatje ( 3 April 2014)

  4. #3
    mam@minatica   compuchrisje's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 May 2005
    Locatie
    Waasland
    Berichten
    18.822
    Bedankjes
    15.634
    Bedankt
    36.995 keer in 15.331 posts
    Netkabel komt toch eerst via een modem? Trek die maar gerust uit je pc-kast. Zorg er wel voor dat je oplet bij het gebruiken van USB-sticks of andere externe aansluitingen. Vermits er geen updates meer binnenkomen voor de beveiliging kan er toch nog een ongelukje gebeuren.

    Helpers altijd welkom! Contacteer één van onze admins voor meer info.

  5. De volgende gebruiker bedankt compuchrisje voor deze nuttige post:

    Swatje ( 3 April 2014)

  6. #4
    Up-to-date   christleven's schermafbeelding
    Geregistreerd
    24 May 2005
    Locatie
    Vlaams-Brabant (Wolvertem)
    Berichten
    64
    Bedankjes
    22
    Bedankt
    40 keer in 31 posts
    Je netwerkkabel mag je gerust uittrekken hoor.
    Voor mij is heel dat XP gedoe pure onzin, iedereen wordt schrik aangejaagd om toch maar over te stappen op een andere OS.
    Je kunt hier bijna spreken van een HOAX. Zorg ervoor dat je belangrijke bestanden gekopieerd of geback-upt zijn en surf gewoon verder met XP en een explorer. zorg voor een virus scanner en zie dan wanneer je gehackt wordt, hoogst waarschijnlijk nooit als je niet op exotische sites gaat. Wat gaan al die firma's doen na 8 april die nog met XP werken? Ze hadden beter 1 april aangekondigd, dan hadden we de grap verstaan. zie ook het Item Microsoft blijft XP nog een jaar beveiligen.

    "Met het Microsoft Malicious Software Removal Tool zouden verstokte XP-gebruikers toch nog een lichte vorm van beveiliging kennen en dit nog tot 14 juli 2015.
    Ook al werd het einde van dit besturingssysteem al lang vooraf bekend gemaakt, toch zijn er nog veel gebruikers, waaronder vooral bedrijven, die de overstap naar een nieuwer OS nog niet hebben gemaakt. Dit omwille van organisatorische en financiële redenen."

    Ik test het ook uit met mijn iets oudere 10' laptop met XP en ben echt benieuwd wanneer ze me gaan hacken.




  7. De volgende 3 gebruikers bedanken christleven voor deze nuttige post:

    berger ( 3 April 2014), Swatje ( 3 April 2014), Vincent ( 4 April 2014)

  8. #5
    Swatje
    Gast
    Bedankt voor jullie uitleg,
    dus ik kan gerust die netwerkkabel uit de pc trekken en los laten liggen of in de laptop steken ???
    laat het me aub weten, waarvoor dank
    zonnige groetjes

  9. #6
    mam@minatica   compuchrisje's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 May 2005
    Locatie
    Waasland
    Berichten
    18.822
    Bedankjes
    15.634
    Bedankt
    36.995 keer in 15.331 posts
    In de laptop kan natuurlijk geen kwaad. Vista is sinds april 2012 in extended support geschikt en dat zou nog bruikbaar zijn tot 2017. Het zou moeten lukken dat er ondertussen geen nieuwe aankoop gebeurt...

    Helpers altijd welkom! Contacteer één van onze admins voor meer info.

  10. De volgende gebruiker bedankt compuchrisje voor deze nuttige post:

    Swatje ( 4 April 2014)

  11. #7
    kaisersosee
    Gast
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door christleven Bekijk bericht
    Je netwerkkabel mag je gerust uittrekken hoor.
    Voor mij is heel dat XP gedoe pure onzin, iedereen wordt schrik aangejaagd om toch maar over te stappen op een andere OS.
    Je kunt hier bijna spreken van een HOAX. Zorg ervoor dat je belangrijke bestanden gekopieerd of geback-upt zijn en surf gewoon verder met XP en een explorer. zorg voor een virus scanner en zie dan wanneer je gehackt wordt, hoogst waarschijnlijk nooit als je niet op exotische sites gaat. Wat gaan al die firma's doen na 8 april die nog met XP werken? Ze hadden beter 1 april aangekondigd, dan hadden we de grap verstaan. zie ook het Item Microsoft blijft XP nog een jaar beveiligen.

    "Met het Microsoft Malicious Software Removal Tool zouden verstokte XP-gebruikers toch nog een lichte vorm van beveiliging kennen en dit nog tot 14 juli 2015.
    Ook al werd het einde van dit besturingssysteem al lang vooraf bekend gemaakt, toch zijn er nog veel gebruikers, waaronder vooral bedrijven, die de overstap naar een nieuwer OS nog niet hebben gemaakt. Dit omwille van organisatorische en financiële redenen."

    Ik test het ook uit met mijn iets oudere 10' laptop met XP en ben echt benieuwd wanneer ze me gaan hacken.



    Ja ieder mens is vrij van doen en laten...waar om zegt KBC bank tegen klanten je kan niet meer internet bankieren met XP?
    Gelijk welk fora raadt XP af naar 8 April...met internet!!!hoop voor je dat je geen problemen krijgt!
    bekijk dit toch eens heel rustig
    mvg

  12. De volgende 2 gebruikers bedanken kaisersosee voor deze nuttige post:

    Swatje ( 4 April 2014), Vincent ( 4 April 2014)

  13. #8
    Up-to-date   christleven's schermafbeelding
    Geregistreerd
    24 May 2005
    Locatie
    Vlaams-Brabant (Wolvertem)
    Berichten
    64
    Bedankjes
    22
    Bedankt
    40 keer in 31 posts
    Alle Banken en niet alleen KBC raadt Internetbankieren af met XP en ik zou echt niet weten waarom, want internetbankieren doe je via een beveiligde website https:// .
    Ik save ook geen gegevens van mijn internetbankieren op mijn pc en log uit na het beëindigen van mijn bewerkingen. Volgens mij willen ze gewoon bij Microsoft af van een goed OS dat nog op 25% van de computers draait. Pure business strategie
    PS. op mijn XP PCtje heb ik nog nooit een update toegelaten en dat werkt nog steeds even snel als bij aankoop en bovendien heb ik er nog nooit een virus op gehad of ben ik gehackt geweest. Wat ik wel doe is, als er een service pack uitkomt dit in zijn geheel downloaden en installeren. Als programma's zoals Adobe premiere, after effects enz... werken op Linux zou ik echt geen minuut twijfelen.

  14. De volgende 2 gebruikers bedanken christleven voor deze nuttige post:

    Swatje ( 4 April 2014), Vincent ( 4 April 2014)

  15. #9
    mam@minatica   compuchrisje's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 May 2005
    Locatie
    Waasland
    Berichten
    18.822
    Bedankjes
    15.634
    Bedankt
    36.995 keer in 15.331 posts
    Als je overweegt om toch over te stappen naar het Linux gebeuren en toch gebruik wil maken van Windows-gebaseerde toepassingen, bestaat daar ook Wine voor.

    Helpers altijd welkom! Contacteer één van onze admins voor meer info.

  16. De volgende 2 gebruikers bedanken compuchrisje voor deze nuttige post:

    Swatje ( 5 April 2014), Vincent ( 5 April 2014)

  17. #10
    Swatje
    Gast
    Beste mensen bedankt voor jullie hulp/tips
    Als ik Linux zou (?) installeren, wat gebeurd er dan met de progjes die nu op de PC staan ???
    Zijn die dan weg of ??
    Chrisje waarvoor dient die 'Wine' eigenlijk, ik begrijp dat niet zo direct ?
    gemeende dank en groetjes

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Momenteel bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Soortgelijke discussies

  1. Verwijder (die irri) windows messenger!
    Door Simply in forum Tips & Trucs
    Reacties: 0
    Laatste bericht: 3 May 2005, 22:13
  2. Je PC doorlichten via Windows
    Door Simply in forum Tips & Trucs
    Reacties: 0
    Laatste bericht: 3 May 2005, 22:08
  3. Gebruik Windows-sneltoetsen
    Door Simply in forum Tips & Trucs
    Reacties: 0
    Laatste bericht: 3 May 2005, 18:57
  4. Windows XP wachtwoord vergeten
    Door Simply in forum Tips & Trucs
    Reacties: 0
    Laatste bericht: 3 May 2005, 18:48
  5. Windows sneller afsluiten
    Door Simply in forum Tips & Trucs
    Reacties: 0
    Laatste bericht: 3 May 2005, 18:47

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •