Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 26

Discussie: linux mint

  1. #11
    Geek   Peter.B's schermafbeelding
    Geregistreerd
    12 May 2005
    Locatie
    harelbeke-west-vlaanderen
    Berichten
    2.390
    Bedankjes
    816
    Bedankt
    1.819 keer in 916 posts
    download imgburn (rechts boven,in het groen):http://www.filehippo.com/download_imgburn

    begin de installatie.
    als je deze afbeelding ziet:

    [/URL]

    op "aangepaste installatie" klikken en vinkske wegdoen naast "installeer search......"
    en next klikken

    [/URL]

    vinkske wegdoen naast "ik accepteer...... en "next klikken

    normaal zou nu de installatie moeten gelukt zijn zonder dienne rommel.

    en nogmaals,dit heeft niets te maken met linux.


    hier nog een filmpje: http://www.youtube.com/watch?v=8edbi5xctW0
    Laatst gewijzigd door Peter.B; 11 April 2014 om 20:18

  2. #12
    Geek   Peter.B's schermafbeelding
    Geregistreerd
    12 May 2005
    Locatie
    harelbeke-west-vlaanderen
    Berichten
    2.390
    Bedankjes
    816
    Bedankt
    1.819 keer in 916 posts
    heb ook het iso-bestand gedownload,gebrand met imgburn,zonder problemen gelukt.
    in het bestand die ik gedownload heb,heb je wel de live versie.

  3. #13
    Geek  
    Geregistreerd
    26 November 2006
    Berichten
    2.342
    Bedankjes
    415
    Bedankt
    1.232 keer in 973 posts
    Ik bekijk het allemaal nog eens op mijn gemak, dat kan wat duren, en de tv mag niet aanstaan, die gebruik ik want het oude scherm van mijn oude win XP is kapot.

  4. #14
    PC-Freak   Merel's schermafbeelding
    Geregistreerd
    7 June 2006
    Locatie
    Meise
    Berichten
    1.985
    Bedankjes
    961
    Bedankt
    1.287 keer in 833 posts
    Het verhaal doet vermoeden dat er iets mis is met de functie van F10 die mogelijk 'anders' moet worden uitgevoerd tijdens de BIOS. Mogelijk staat de toest shift lock aan ofwel de Num Lock of iets dergelijks dat je telkenmale over het hoofd ziet, of is de keyboard niet juist ingesteld ? Het is alleszins nogal evident dat de gevraagde instelling in de BIOS niet wordt opgeslagen en dat lijkt dus het hoofdprobleem te zijn, tenzij dat de CD inderdaad niet conform is.
    Met de hash (MD5) zou je die wel kunnen controleren.

    Op mijn oud bakske kon ik niets aanvangen met de Mint CD en ik er heb er twee gebrand ! Had toch graag Mint eens getest.

    Daarentegen draait de beta versie Ubuntu 14.04 nu toch al een tijdje (zij het niet zoals men het graag heeft)
    Net als met alle Linux distris moet men bij sleutelen (wat zowel nadelen als voordelen kan opleveren).
    Toch kan (imho) nu wel zegen dat Ubuntu bijna volwassen is geworden en een erg plausibele variant wordt.

    Maar een "operating" system bestaat niet echt. Hoe is men ooit op de maan is kunnen geraken blijft een open vraag
    Oplossing vinden gaat soms sneller dan een vraag stellen.

  5. De volgende gebruiker bedankt Merel voor deze nuttige post:

    berger (12 April 2014)

  6. #15
    Geek   Peter.B's schermafbeelding
    Geregistreerd
    12 May 2005
    Locatie
    harelbeke-west-vlaanderen
    Berichten
    2.390
    Bedankjes
    816
    Bedankt
    1.819 keer in 916 posts
    Het verhaal doet vermoeden dat er iets mis is met de functie van F10
    bij mij ook.ik heb ook de mogelijkheid om de F10-toets te gebruiken maar doe dit nooit.
    als 'k de opstartvolgorde ingesteld heb ga 'k uit het menu via de esc-toets,navigeer 'k met de pijltjes naar "exit" druk "enter",navigeer naar "save & exit" en "enter".allee,is ongeveer zoiets.

    Op mijn oud bakske kon ik niets aanvangen met de Mint CD en ik er heb er twee gebrand ! Had toch graag Mint eens getest.
    ik heb die hier gedownload: http://www.linuxmint.com/download.php
    en de bovenste genomen,ik heb wel de 64-bit versie aangeklikt,kan zijn dat berger de 32 bit versie zal moeten aanklikken.
    dit kan je te weten komen als je rechts klikt op "deze computer" en eigenschappen (links klikken).

    [/URL]


    even ter info:het is "het" bios; http://nl.wikipedia.org/wiki/BIOS

  7. De volgende gebruiker bedankt Peter.B voor deze nuttige post:

    Merel (12 April 2014)

  8. #16
    mam@minatica   compuchrisje's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 May 2005
    Locatie
    Waasland
    Berichten
    18.839
    Bedankjes
    15.650
    Bedankt
    37.027 keer in 15.348 posts
    Heb hier even iets storends in de titel weggewerkt. Ik hoop dat berger me dat niet kwalijk neemt. Hopelijk raakt hij nu op weg, dank zij de hulp van Peter B. ?

    Helpers altijd welkom! Contacteer één van onze admins voor meer info.

  9. De volgende gebruiker bedankt compuchrisje voor deze nuttige post:

    berger (14 April 2014)

  10. #17
    Geek  
    Geregistreerd
    26 November 2006
    Berichten
    2.342
    Bedankjes
    415
    Bedankt
    1.232 keer in 973 posts
    Ik heb nog wat voortgedaan. Heb op mijn windows 7 pc imgburn geinstalleerd zonder rommel, dat ging goed. Mijn AVG reklameerde wel wat maar kon hem kalmeren. Het branden ging aardig, maar bij de controle achteraf bleken er fouten te zijn. Heb de dvd toch eens gebruikt op mijn win 7, in de bios geraken en de opstartvolgorde veranderen was kinderspel. Hij leek dan te willen opstarten vanaf de dvd maar dat ging niet, misschien door de fouten op de dvd. Na een tiental seconden startte dan win 7. Zal nu nog eens een nieuwe dvd branden, met een lagere snelheid. Misschien komt het ook wel door de gekozen versie van het iso bestand. Ik koos voor de 32 bit versie gezien mjn win xp een 32 bit is, maar de win 7 is een 64 bit.
    Laatst gewijzigd door berger; 14 April 2014 om 10:52

  11. #18
    carfran
    Gast
    Ik zal morgen eens op zoek gaan naar die autorun.
    Met de pijtjes gaat alles goed denk ik, ik kan in de bios met de pijltjes aangeven dat de pc moet opstarten vanaf de dvd, maar als ik de wijzigingen opsla (met F10) dan begint het opstarten helemaal opnieuw en als ik hem dan laat lopen start win xp gewoon terug op, vanaf de HD dus.
    Ik heb eerder de indruk dat het ISO bestand voor Linux Mint niet goed gebrand werd. Let op , dit ISO bestand dient op een DVD schijfje gebrand te worden, omdat het bestand te groot is voor een CD-schijfje.

    Een brandprogramma , zonder rommel mee te downloaden , download dan CDBurnerXP. Een zeer eenvoudig en stabiel brandprogramma dat ook werkt onder Windows Vista en Windows7.
    https://cdburnerxp.se/

    Download hier Linux Mint Maya , dit is een LTS versie die tot april 2017 ondersteund word.
    http://www.linuxmint.com/oldreleases.php
    Mijn voorkeur gaat naar de KDE of Xfce 32- bits versie

  12. De volgende gebruiker bedankt carfran voor deze nuttige post:

    compuchrisje (14 April 2014)

  13. #19
    Geek  
    Geregistreerd
    26 November 2006
    Berichten
    2.342
    Bedankjes
    415
    Bedankt
    1.232 keer in 973 posts
    Hier het resultaat van een paar dagen sukkelen en goede raad lezen :

    1. Op mijn outde XP-pc is het me niet gelukt om Linux te installeren : ik ben er niet in geslaagd ondanks alle maneuvers in het BIOS om de pc te laten opstarten vanaf een dvd. Ik steek hier geen energie meer in, ik weet echt niet hoe dat komt; Ik lees hier en daar wel dat op zeer oude PC's Linux niet lukt, misschien ben ik wel het bewijs. Linux mint is anders wel een aangename versie.
    2.Op mijn win7 PC heb ik linux mint petra gestart : het is inderdaad simpel als je het eens gedaan hebt.
    3. Waarschijnlijk bij het installeren van Linux ben ik wel mijn Windows kwijt gespeeld. Ik kon, bij het installeren van Linux NIET kiezen voor "Linux naast Windows zetten ", ondanks alle hierover gelezen informatie, en heb dan iets anders gekozen. Nu van Windows 7 heb ik wel een systeemherstelschijf en en een systeemkopie ( 4 dvd's). Ik ga dus morgen eens proberen om Windows 7 te herstellen. En van mijn gegevens heb ik een BU, dat wordt dan wel herstelbaar.

  14. #20
    carfran
    Gast
    Beste berger , Er zijn wel degelijk Linux edities die nog zeer soepel draaien op oude computers. Met oude computers bedoel ik dan nog de Pentium II en Pentium III generatie.
    XUbuntu en Lubuntu draait nog zeer soepel op een pentium III computer, en is ideaal voor de beginnende Linux gebruiker.
    http://www.ubuntu-nl.org/afgeleiden/xubuntu

    Nu lees ik dat je Linux Mint Petra wil gaan gebruiken. Linux Mint Petra is een tussenversie waarvan de ondersteuning stopt binnen een paar maanden. (Juli 2014).
    Linux Mint Maya is een LTS versie (Long Time Support) die ondersteund word tot april 2017
    Eind mei dit jaar verschijnt de nieuwste LTS versie 17 van Linux Mint die de codenaam Qiana zal dragen. Deze word dan tot 2019 ondersteund.

    Nu van Windows 7 heb ik wel een systeemherstelschijf en en een systeemkopie ( 4 dvd's). Ik ga dus morgen eens proberen om Windows 7 te herstellen. En van mijn gegevens heb ik een BU, dat wordt dan wel herstelbaar.
    En wat heb je nu juist ? Een windows 7 systeemkopie is eigenlijk een image van je systeem.
    http://windows.microsoft.com/nl-be/w...a-system-image

    En Microsoft legt het hier al verkeerd uit.
    "Een systeemkopie is een exacte kopie van een station."
    Nee een systeemkopie is een exacte kopie van je systeem. Heeft je systeem meer dan één harde schijf, word die ook in de systeemkopie opgenomen.
    Uit welke omgeving ben je. Er zijn genoeg steunpunten voor Linux gebruikers ook in België, waar Linux vrijwillgers je verder hulp ter plaats bieden.

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Momenteel bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Soortgelijke discussies

  1. Firefox7 op Linux Mint 10
    Door Gentil in forum Mac OS, Linux en andere
    Reacties: 1
    Laatste bericht: 21 October 2011, 20:47

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •