Pagina 3 van 3 EersteEerste 123
Weergegeven resultaten: 21 t/m 26 van 26

Discussie: linux mint

  1. #21
    Geek  
    Geregistreerd
    26 November 2006
    Berichten
    2.342
    Bedankjes
    415
    Bedankt
    1.232 keer in 973 posts
    Om iedereen te bedanken (en opdat iedereen vandaag goed slaapt) ziehier mijn situatie:

    1. Mijn keuze voor Linux Mint was gewoon ingegeven door artikels op het net waar daar nogal lovend over geschreven werd. Hoe ik nu bij Ptra ben terecht gekomen dat weet ik eigenlijk ook niet. Op de site van Linux Mint heb ik de 64-bit versie aangeklikt en op dvd gebrand met imgburn. Ik denk dat het probleem wel te maken heeft met mijn gebrek aan kennis maar ook door de niet altijd klare uitleg door fervente linux-gebruikers.
    2. Bij het inslalleren van Linux Mint wilde ik aanklikken "linux naast windows zetten" maar die mogelijkheid was er helaas niet. Dan heb ik geklikt op de mogelijkheid LVN (of zoiets) : voor mij was dat een mogelijkheid waarbij Linux zelf de nodige partitie ging aanmaken. Maar blijkbaar heeft Linux mijn volledige schijf ingenomen. Waardoor ik uiteraard Windows 7 kwijt was.
    3. Eigenlijk zou ik niemand met dezelfde beperkte kennis van het onderwerp aanraden om zomaar te beginnen. Nogmaals, het moet gewoon gemakkelijker en toegankelijker worden.
    4. Ondertussen heb ik met een systeemherstelschijf en een systeemkopie gemaakt toen ik de eerste keer win 7 opstartte mijn PC terug aan de praat gekregen, met Windows 7 en zonder Linux. Nog wat updates gedaan en nu moet ik nog wat programma's installeren, en mijn gegevens van een back-up terug halen.
    5. Misschien begin ik daarna nog wel eens aan Linux : door het te doen leer je ook wat natuurlijk. Maar eerst nog wat lezen.

    Nogmaals iedereen bedankt.
    Laatst gewijzigd door berger; 17 April 2014 om 22:27

  2. De volgende 2 gebruikers bedanken berger voor deze nuttige post:

    compuchrisje (17 April 2014), Merel (17 April 2014)

  3. #22
    carfran
    Gast
    Hier staat het goed uitgelegd, ook hoe je de schijfindeler moet gebruiken.
    https://sites.google.com/site/comput...stalleren-mint

  4. De volgende 2 gebruikers bedanken carfran voor deze nuttige post:

    compuchrisje (17 April 2014), Merel (17 April 2014)

  5. #23
    Erelid   peenif's schermafbeelding
    Geregistreerd
    6 December 2005
    Locatie
    De mooiste stad van Vlaanderen : Brugge
    Berichten
    5.084
    Bedankjes
    26.621
    Bedankt
    15.012 keer in 5.620 posts
    Ik heb die handleiding (waar carfran naar verwijst) gevolgd toen ik Mint wou installeren begin april. Ook ik kreeg de keuze niet om Mint naast Windows te zetten en heb de installatie toen afgeblazen. Het moet tevens gezegd dat de partitionering die voorgesteld wordt door Linux, voor mij althans, onoverzichtelijk en verwarrend is, waarom wordt de normale terminologie in verband met schijven, partitie C/ D/ bv., niet gevolgd.

  6. De volgende gebruiker bedankt peenif voor deze nuttige post:

    berger (18 April 2014)

  7. #24
    PC-Freak   Merel's schermafbeelding
    Geregistreerd
    7 June 2006
    Locatie
    Meise
    Berichten
    1.985
    Bedankjes
    961
    Bedankt
    1.287 keer in 833 posts

    Schijven indeling is eigenlijk een miskleun bij ALLE besturingsystemen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door peenif Bekijk bericht
    Ik heb die handleiding (waar carfran naar verwijst) gevolgd toen ik Mint wou installeren begin april. Ook ik kreeg de keuze niet om Mint naast Windows te zetten en heb de installatie toen afgeblazen. Het moet tevens gezegd dat de partitionering die voorgesteld wordt door Linux, voor mij althans, onoverzichtelijk en verwarrend is, waarom wordt de normale terminologie in verband met schijven, partitie C/ D/ bv., niet gevolgd.
    Je bent niet de énige hoor Peenif. Iedereen zal je daarin volgen. Terminolgie is weer zo'n zaak die aleen maar bestaat om te weten hoever men er van afwijkt (zoals trouwens ook het begrip industriestandaard.

    Inzake wat je noemt "de normale terminologie" , dit vindt het zijn oorsprong in en ver verleden (nog van voor Dos).

    Naar mijn gevoel is die even inconsistent en even onlogisch als die van Unix en Linux. Immers Windows totaal wilekeurige stationletters aan de USB media. Stationletters (één van de vele benamingen) komt men zelfs te kort als men meer dan 26 letters nodig heeft. Om nog zwijgen over de schijfformatering (waarbij Apple en Microsoft niet eens hetzelfde systeem willen).


    Op een NAS weet men nooit hoe data zijn opgeslagen. Denk dus niet dat je uw kapotte NAS schijf zal herlezen door hem in en een PC te monteren.Hier bewijst de opslag in de wolken nog enig nut... voor zover je die veel later nog kan herlezen met een systeem die nog dezelfde data kan lezen ! (Microsoft kan bestanden van eigen kweek niet altijd herlezen!)

    Een echte vooruitgang zou zijn als de softwaremakers eindelijk eens wilden overeen komen. Maar het blijft een soep.
    De spreuk geldt omgekeerd evengoed : Waar geen wil is , is geen weg"

    Tipfout in posttitel (titels kunnen hier niet worden verbeterd)
    Laatst gewijzigd door Merel; 18 April 2014 om 10:29 Reden: Opmerking voor correctie in post onderwerpl
    Oplossing vinden gaat soms sneller dan een vraag stellen.

  8. De volgende 2 gebruikers bedanken Merel voor deze nuttige post:

    berger (18 April 2014), peenif (18 April 2014)

  9. #25
    mam@minatica   compuchrisje's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 May 2005
    Locatie
    Waasland
    Berichten
    18.839
    Bedankjes
    15.650
    Bedankt
    37.027 keer in 15.348 posts
    'k Heb in elk geval de schijven in je titel al goed gezet
    Wat het schijfgebruik van Linux en consoorten betreft, daar heb ik ook al een soepje van gegeten, toentertijd Kubuntu. Het beste is om de installatie vanaf een schijfje (CD/DVD) te doen en indien er een verschil is, kijken welke grootte je partities allemaal hebben. Dit zowel in bytes als kb, want ik meen me te herinneren dat Kubuntu de tweede gebruikt, terwijl Windows dit in bytes weergeeft. Zo weet je al vooraf welke partie(s) je zeker niet mag aanraken.
    Over logica valt nog te praten voor alle OS'en. Ooit heb ik een herstel naar aankoopsituatie gedaan op een HP-systeem en kreeg ik de 'herstelde' Windows op de D-schijf terug. Op de oorspronkelijke C stond de 'kapotte' Windows nog te treuzelen. Niemand had me toen verteld dat je eerst alles opnieuw moest formatteren. Wat op die D stond (documenten, foto's, muziek) was dus naar de haaien.

    Helpers altijd welkom! Contacteer één van onze admins voor meer info.

  10. #26
    Erelid   peenif's schermafbeelding
    Geregistreerd
    6 December 2005
    Locatie
    De mooiste stad van Vlaanderen : Brugge
    Berichten
    5.084
    Bedankjes
    26.621
    Bedankt
    15.012 keer in 5.620 posts
    'k Heb in elk geval de schijven in je titel al goed gezet
    Maar de miskleum is gebleven .

  11. De volgende 2 gebruikers bedanken peenif voor deze nuttige post:

    Fakke_Berto (19 April 2014), Merel (25 April 2014)

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Momenteel bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Soortgelijke discussies

  1. Firefox7 op Linux Mint 10
    Door Gentil in forum Mac OS, Linux en andere
    Reacties: 1
    Laatste bericht: 21 October 2011, 20:47

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •