Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 26
  1. #1
    Erelid   nightraver's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 May 2005
    Locatie
    mechelen
    Berichten
    1.258
    Bedankjes
    664
    Bedankt
    1.274 keer in 500 posts

    Linux voor beginners

    In een ver verleden heb ik reeds met linux geexperimenteerd, dit is echter niet echt een succes geweest.
    Nu ik zou graag nog eens wat knoeien in linux, maar liefst met ofwel live cd ofwel dual boot. Maar welk is een goede versie om mee te starten, en welke versie laat het toe via usb of cd te werken?

    Grtjs Nightraver.

  2. #2
    kaisersosee
    Gast
    ja nightraver... er is zoveel van Linux he!zelf heb ik LInux mint 16 mate in VMware...goed om mee te werken!
    maar denk dat Carfran je meer uitleg en tips kan geven op dit gebied
    mvg

  3. De volgende gebruiker bedankt kaisersosee voor deze nuttige post:

    nightraver (18 April 2014)

  4. #3
    PC-Freak   Fakke_Berto's schermafbeelding
    Geregistreerd
    2 June 2005
    Berichten
    1.319
    Bedankjes
    934
    Bedankt
    943 keer in 643 posts
    Ik heb 2 versus gedownload. De Linux Mint 16 Petra Cinnemon en de 13 Mint lichtgewicht. Ik krijg ze echter niet geïnstalleerd op een oud pc'tje op zolder als experiment. Ik kan ze echter wel draaien rechtstreeks vanaf de DVD. Om ze geïnstaleerd te krijgen zal ik een paar componenten, zoals oa de videokaart moeten upgraden, denk ik. Die is nog uit het stenen tijdperk. Ik krijg bij het installeren telkens een panic-error en gaat dan terug in fallback mode.

  5. #4
    Geek  
    Geregistreerd
    26 November 2006
    Berichten
    2.342
    Bedankjes
    415
    Bedankt
    1.232 keer in 973 posts
    Die Linux Mint 16 Petra Cinnemon heb ik enkele dagen voor het experiment eens geïnstalleerd op mijn relatief jonge Windows 7 PC. Ik was daarna wel mijn Windows 7 kwijt! Het voordeel is dat ik mijn windows 7 heb moeten herinstalleren, en dat is eigenlijk een goede test om te zien of je al een beetje dement bent : ik denk dat ik wel 10 wachtwoorden uit mijn geheugen heb moeten halen.

    Op mijn oude XP computer lukte de installatie van Linux Mint 16 Petra Cinnemon niet.Waarom? Geen idee.

    Kijk eens voor alle commentaar en goede raad op dit forum bij het onderwerp Lunux Mint.

  6. #5
    Erelid   nightraver's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 May 2005
    Locatie
    mechelen
    Berichten
    1.258
    Bedankjes
    664
    Bedankt
    1.274 keer in 500 posts
    Mja het feit is dat ik wel met linux wil leren werken, maar van mijn laptop heb ik (eigen domme fout) geen hersteldvd, dus wordt knap lastig als het mis gaat. En op mijn desktop durf ik het niet testen, daar heb ik wel alle dvd's van liggen maar die heb ik gewoon te hard nodig om mijn boekhouding van de zaak te doen. Dus die kan ik echt niet missen moest het misgaan.
    Nu ik heb hier nog wel een oude laptop staan, en een oude desktop, mss beter idee om die eens aan te sluiten en daar te liggen op knoeien. Moest het mij echter lukken om Linux deftig te installeren en ermee te werken dan overweeg ik op termijn op alvast op mijn laptop volledig over te gaan op Linux, in theorie (voor zover mijn kennis gaat in Linux) kan ik daarin ALLES wat ik nu op de laptop doe binnen Windows evengoed binnen Linux. Die wordt eigenlijk gewoon gebruikt om te surfen als ik aan het werken ben, ik gebruik er verder ook wel GIMP en inkscape op. Voor de rest eens een Writer of Calc documentje bewerken etc... maar die programma's zijn allemaal open source, dus zou perfect moeten lukken onder Linux, niet?

  7. #6
    kaisersosee
    Gast
    Wat je ook ook kunt doen is één LInux versie zoeken...waarmee je vanuit CD of DVD kunt werken om te testen zonder install tedoen....tot je ééntje vind ..die je goed vindt...
    mvg

  8. #7
    Erelid   nightraver's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 May 2005
    Locatie
    mechelen
    Berichten
    1.258
    Bedankjes
    664
    Bedankt
    1.274 keer in 500 posts
    Dat is dus waar deze Topic over gaat kaisersosee, ik zoek dus versies die op live cd draaien of via usb zodat ik deze kan testen. Maar ik weet niet goed welke versies er zo beschikbaar zijn, de enige die ik ooit teste was fedora en mandriva. Ik heb eergisteren een beetje aan het lezen geweest en de Linux tails lijkt mij wel wat, weet alleen niet of die geschikt is voor beginners. Linux Mint is ook wel knap, maar ik ben bang dat deze te veel op Windows lijkt, net zoals Ubuntu dat is ook een populaire linux, maar ik stel mij dan de vraag of die populaire versies wel nog de veiligheid bieden waar Linux voor staat.

  9. #8
    kaisersosee
    Gast
    ha nu ben ik mee amede...ben just tegen overgestelde van jouw ...voor moet simpel werken...
    mvg

  10. #9
    Erelid   nightraver's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 May 2005
    Locatie
    mechelen
    Berichten
    1.258
    Bedankjes
    664
    Bedankt
    1.274 keer in 500 posts
    Ja simpel is goed.
    Maar reden voor mij om naar Linux te gaan is net omdat het veiliger is dan Windows.
    Maar is dat ook nog zo met de populaire Linux distro's.

  11. #10
    kaisersosee
    Gast
    Ja wat is veilig he...van LInux hoor je toch weinig problemen tot hier toe...alle virus en malware probs...op alle foras is meest al
    van WIN...of moet zijn dat Linux gebruikers ze posten op Linux foras...maar tis zo als je zegt er zijn teveel distros ne mens weet het niet meer...heb nu die Ubuntu 14 binnen gehaald een van de dagen in VMware proberen..zal zekers melden wat ik er van vind!!!
    mvg
    Laatst gewijzigd door kaisersosee; 20 April 2014 om 15:24

  12. De volgende gebruiker bedankt kaisersosee voor deze nuttige post:

    nightraver (20 April 2014)

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Momenteel bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Soortgelijke discussies

  1. Lessen voor Beginners
    Door Spirewit in forum Paint Shop Pro & Animation Shop
    Reacties: 11
    Laatste bericht: 13 July 2009, 17:22
  2. Acces voor beginners
    Door compuchrisje in forum Office
    Reacties: 7
    Laatste bericht: 15 January 2006, 13:34

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •