Pagina 3 van 3 EersteEerste 123
Weergegeven resultaten: 21 t/m 26 van 26
  1. #21
    Erelid   nightraver's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 May 2005
    Locatie
    mechelen
    Berichten
    1.258
    Bedankjes
    664
    Bedankt
    1.274 keer in 500 posts
    @Merel: vanwaar het sarcasme? Ben je tegenstander van Linux of is het gewoon dat Ubuntu niet jouw ding is?

  2. #22
    PC-Freak   Merel's schermafbeelding
    Geregistreerd
    7 June 2006
    Locatie
    Meise
    Berichten
    1.985
    Bedankjes
    961
    Bedankt
    1.287 keer in 833 posts

    Enorm veel over te vertellen, toch een beetje maar ...

    Ik ben zelf een beetje sarcast van nature. (Wel wel... komt 'beetje' van het werkwoord bijten ?)

    Toch blijf ik alle kansen geven aan opensource en blijf ik het steunen. Misschien uit een soort idealisme. Ubuntu gebruiken ? Ze hebben veel vooruitgang gemaakt. Het loopt hier wat te langzaam (net op het ogenblik dat XP nu op volle toeren is op hetzelde bakske)

    Maar geef nu zelf toe dat als je de duizende problemen ziet waarmee gebruikers zijn opgeschept (die trouwens van de ene versie naar de andere versie worden meegesleurd) dan is er wel reden tot ontmoediging. Ook vanwege het feit dat alles moet worden opgelost via commando's in Terminal. Maar dat is part of the game met Linux.

    Je koopt als het ware een auto die niet perfect draait, maar je moet er zelf aan sleutelen tot het fantastisch goed draait, of tot het volgend model uitkomt. (zoals weleer de Alfa Romeo's en de franse merken)

    Bepaalde elementaire zaken blijven in Ubuntu een probleem en het is zeker niet op die manier dat Canonical hun Ubuntu zullen aantrekkelijker maken om te migreren. Helaas! Het excuus zou zijn dat url bestanden van Microsoft is. Het is gewoon mateloos irritant.(misschien bang voor een patent-proces?)


    (De ventilator van mijn bakske staat nu tevens veel meer te draaien dan tijdens het werken met XP.)

    Een URL bestand (internet verwijzing van Microsoft) wordt door Linux genegeerd. Toch heeft OSX (Apple) er geen enkel probleem mee (hoewel ik vermoed dat OSX een afkooksel kan zijn van Unix/Linux, of omgekeerd, als men de identieke en erg bizarre map-benamingen vergelijkt ; zoals /home /usr enz.

    Meer voorbeelden zal ik niet opnoemen want de server van Minatica ou gaan smelten van de hitte. ben trouwens momenteel aan het schrijven vanuit Ubuntu 14.04. Maar zit méér tijd te verprutsen aan het oplossen van bugs dan ik feitelijk nuttig gebruik heb voor de toepassingen. Dat kan de bedoeling toch niet zijn ?
    Ze pikken elkaars gadgets af en verprutsen liever hun tijd aan dure patent-processen dan aan samenwerken op industriestandaarden.



    Ik ben rotsvast overtuigd dat op dit moment er nog geen enkel deftig 'operating' systeem bestaat.

    Ze zijn allen veel eerder gericht om elkaar tegen te werken dan zich op compatibiliteit te bekommeren.
    Denk maar aan die idiotie van het anders formatteren van harde schijven bij Apple/Windows, om maar te zwijgen over de rest zoals partitionering.

    TIP terzijde : in Ubuntu 14.04, direct te installeren is ClassicMenu Indicator
    Maakt Ubuntu meteen meer leefbaar.
    Laatst gewijzigd door Merel; 9 May 2014 om 11:50
    Oplossing vinden gaat soms sneller dan een vraag stellen.

  3. #23
    Erelid   nightraver's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 May 2005
    Locatie
    mechelen
    Berichten
    1.258
    Bedankjes
    664
    Bedankt
    1.274 keer in 500 posts
    Zoals je zegt Merel het is inderdaad een feit dat je binnen Linux niet altijd probleemloos alles zomaar kan gaan gebruiken, en dat heel veel zaken via terminal lopen met enorm lange commando's. Laat dit nu ook net de reden zijn dat Linux nog altijd niet ingeburgerd is omdat het voor mensen die niets of weinig van een pc afkennen niet toegankelijk genoeg is. Je mag dan ook niet uit het oog verliezen dat Linux nog altijd ontworpen wordt en geupdate wordt door een open source gemeenschap, dit zijn vrijwilligers die dat doen als hobby, net zoals u en ik gewone mensen (met de nodige kennis). Het is dan ook niet meer dan normaal dat het langer duurt om zaken op zijn plaats te krijgen dan wanneer je zoals MS of Apple daar continu vet betaalde mensen hebt aan werken.

    Nu wat je zegt over snelheid dat begrijp ik niet helemaal goed eigenlijk, ik heb nu zelf ook Ubuntu op mijn laptop staan, als enige systeem, en die is nog nooit zo snel geweest. Misschien zit er dan toch ergens iets mis met uw hardware? Nu wat je zei over de terminal, dat is eigenlijk een hekel punt. Veel mensen zien dit als ergernis andere als een godsgeschenk, ik moet zeggen dat ik persoonlijk ook liever in de grafische interface werk omdat ik te weinig van die code af weet. Nu een goede kameraad van mij die gebruikt ook Linux op AL zijn computers en die vermijd de grafische interface zoveel mogelijk, die doet liefst zoveel mogelijk via terminal, net omdat de oude pc zo snel maakt. Grafische beelen laden duurt immers veel langer dan tekst laden. Natuurlijk het is niet iedereen gegeven om al die code te leren en ook nog eens te onthouden, hij kent enorm veel van programeertalen etc, dus die tyot die commando's met zijn ogen dicht om het zo te zeggen.

    Wat betreft samenwerking tussen de verschillen operatingsysteem dat je aanhaalde dat zou inderdaad voor de consument een mooie zaak zijn, maar ik vrees dat dit echter NOOIT zal gebeuren. Het zijn namelijk allemaal concurrenten van elkaar, dus ergens te begrijpen dat ze niet voor elkaar gaan zitten werken. Als bijvoorbeeld Linux te toegankelijk zou worden dat bij wijze van spreken iedere computer gebruiker dit simpel weg kan gebruiken dan mag men bij microsoft de boeken dicht doen denk ik, want geef toe, wie gaat er dan nog veel te veel betalen voor een besturingssyteem als je het evengoed gratis kan gebruiken? Dus er zal volgens mij altijd een verschil blijven, en Linux zal in grote maten altijd enkel toegankelijk blijven voor mensen die er de tijd voor willen/kunnen maken om het te leren.

    Verder moet ik zeggen ik zeer tevreden van de Ubuntu op mijn laptop, hij is sneller dan ooit, software instaleren hoeft niet perse meer over het internet te gaan, want zo goed als alles is gewoon te vinden in het software center, wat mij dan weer enorm veel tijd bespaard naar het zoeken van programma's aangezien ik graag nieuwe dingen uit probeer. Het systeem is ook stabiel wat mij betreft heb tot hiertoe nog geen noemenswaardige problemen gehad. Het enige dat ik niet aan de praat krijg is mijn printer van Canon, maar dit is ook mijn eigen fout eigenlijk, mijn kameraad had mij nog zo gezegd als je ooit Linux wilt gaan gebruiken koop u dan een printer die postscript ondersteund en er zal geen probleem zijn. Maar goed, printen doe ik wel als voorheen gewoon via de desktop thuis.

    Grtjs Nightraver.

  4. #24
    kaisersosee
    Gast
    Goede uitleg Merel en Nightraver
    Merel waar om zoek je geen Linux systeem dat je kan draaien van Live CD of USB?tot je eentje heb die goed is!
    Zelf doe ik dit in VM...heb er twee Mint 16 Petra en OpenMandriva deze is echt moeilijk !!!
    https://blog.openmandriva.org/en/201...-burning-free/
    mvg

  5. #25
    carfran
    Gast
    Maar reden voor mij om naar Linux te gaan is net omdat het veiliger is dan Windows.
    Wat bedoel je met veiligheid. Veilig werken met een computer en internet begint bij jezelf.
    Ik gebruik ook windows en Linux , maar morgen krijg ik een phishing e-mail , een valse e-mail waarvan de verzender zich voordoet als mijn bankinstelling.
    Daar staat in te lezen dat ze hun klanten database hebben moeten resetten en om te controleren of de gegevens nog overeenstemmen deze in te vullen.
    Er staat te lezen klik hier om naar het invulformulier te gaan, en waarempel, daar verschijnt een webpagina die helemaal lijkt op die van mijn bankinstelling , het logo , het adres van de hoofdzetel , alles valt er netjes te zien.
    Ik begin daar mijn gegevens in te vullen en ik klik op de verzendknop. Niet nadenkend dat al mijn gegevens nu in bezit zijn van computer en internet criminelen.
    Is Linux dan onveilig of ben ik een argeloze onveilige computer en internetgebruiker?
    Laatst gewijzigd door carfran; 11 May 2014 om 22:18

  6. #26
    Beginner  
    Geregistreerd
    31 July 2014
    Berichten
    1
    Bedankjes
    0
    Bedankt
    2 keer in 1 post

    Linux beginners

    Hier nog een leuke link voor mensen die zitten te twijfelen over Linux.

    http://pc-en-internet.infonu.nl/soft...oor-thuis.html

  7. De volgende 2 gebruikers bedanken bram666 voor deze nuttige post:

    compuchrisje (31 July 2014), Merel (31 July 2014)

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Momenteel bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Soortgelijke discussies

  1. Lessen voor Beginners
    Door Spirewit in forum Paint Shop Pro & Animation Shop
    Reacties: 11
    Laatste bericht: 13 July 2009, 17:22
  2. Acces voor beginners
    Door compuchrisje in forum Office
    Reacties: 7
    Laatste bericht: 15 January 2006, 13:34

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •