Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 13
  1. #1
    Up-to-date   Daeco's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 December 2005
    Locatie
    Waasland
    Berichten
    38
    Bedankjes
    13
    Bedankt
    9 keer in 6 posts

    Vraag Muisaanwijzer verdwijnt naar achtergrond

    Op een onvoorspelbaar moment is plots de muisaanwijzer verdwenen. Hij is daar nog wel, maar hij lijkt achter het bureaublad te zijn verdwenen. Op geen enkele manier kan ik de aanwijzer opnieuw zichtbaar maken.
    de sneltoets (win/tab) om programma's naar voor te plaatsen heeft ook geen nut.
    Ik ben vrij zeker dat het ook enkel voorkomt als er een programma geopend is.

    Mijn PC is uitgerust met win7 en aan de pc zijn 2 schermen gekoppeld.
    Het probleem doet zicht vrij frequent voor, soms meerder keren per dag, dan weer 2 à 3 dagen niets.
    Het probleem doet zich steeds voor op 1 scherm, tot nu heb ik het nog niet op beide schermen tegelijk voor gehad. Heeft iemand suggesties om dit probleem op te lossen?

  2. #2
    carfran
    Gast
    Mijn PC is uitgerust met win7 en aan de pc zijn 2 schermen gekoppeld.

    Een dual-view dus. Het scherm waar de muisaanwijzer verdwijnt , is dat toevallig een breedbeeld scherm?

  3. #3
    Up-to-date   Daeco's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 December 2005
    Locatie
    Waasland
    Berichten
    38
    Bedankjes
    13
    Bedankt
    9 keer in 6 posts
    Het ene scherm is een 23" breedbeeld, het andere scherm is een 19" gewoon.

  4. #4
    mam@minatica   compuchrisje's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 May 2005
    Locatie
    Waasland
    Berichten
    18.841
    Bedankjes
    15.656
    Bedankt
    37.035 keer in 15.352 posts
    Kan aan je instellingen van je video-kaart liggen (NVidia?).
    Al eens geprobeerd of je het kan opheffen door op de Windows toets en de letter p te drukken? Dan krijg je de snel-pop-up om je scherm terug naar voor te halen.

    Helpers altijd welkom! Contacteer één van onze admins voor meer info.

  5. #5
    carfran
    Gast
    Moest de tip van chrisje niet helpen, ga dan eens naar configuratiescherm > Beeldscherm en klik daar bij Beeldscherminstellingen wijzigen

    Selecteer het probleemscherm (volgens mij het 23 inch scherm).
    Bij schermstand : Dit moet op liggend staan. Maar het probleem doet zich niet altijd voor , dat vind ik vreemd.
    Als het beeldscherm op liggend gespiegeld ingesteld staat dan gaat je muiscursor ook raar doen zoals je beschrijft , maar dan zou het beeld ook onderste boven moeten staan.
    Laatst gewijzigd door carfran; 12 June 2014 om 23:07

  6. #6
    PC-Freak   Merel's schermafbeelding
    Geregistreerd
    7 June 2006
    Locatie
    Meise
    Berichten
    1.985
    Bedankjes
    961
    Bedankt
    1.287 keer in 833 posts

    Mocht dit je op je zoektocht een klein beetje op de weg kunnen helpen ....

    Ik heb er geen enkele ervaring mee. Maar dit lijkt een erg veelvuldig voorkomend probleem te zijn te oordelen naar GoogleSearch resultaten (klik) via volgende zoektemen : windows 7 mouse pointer keeps disappearing.
    About 79.300 results (0.27 seconds) !!!

    Uit deze resultaten kan je eventueel verder verfijnen met zoektermen die meer specifiek toepasselijk zijn op uw configuratie of op andere omstandigheden. Uw lotgenoten zullen vermoedelijk wat beschrijvingen geven die met uw geval overeenkomsten hebben.

    Een opgemerkt voorbeeld is het werkwoord "faint" (vervagen) wat tevens je cursor blijkt te doen.
    Hopelijk kan je ergens een oplossing vinden bij diegenen die er al eerder hun slaap moesten voor laten.

    In elk geval is het een "gekend" probleem waarvoor je ook bij Microsoft fora wellicht een oplossing kan vinden.
    Oplossing vinden gaat soms sneller dan een vraag stellen.

  7. #7
    Up-to-date   Daeco's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 December 2005
    Locatie
    Waasland
    Berichten
    38
    Bedankjes
    13
    Bedankt
    9 keer in 6 posts
    Ik heb ondertussen al enkele van uw tips geprobeerd en gecontroleerd.
    De tip die Chrisje gaf heeft niet het gewenste resultaat, maar is wel nuttig om te schakelen tussen de schermen, dank u voor de tip.
    De aanwijzingen van Carfran heb ik ook eens gevolgd. beide schermen staan met het juiste merk en type vermeld. ook de schermresoluties staan ingesteld zoals aanbevolen en de 23" staat liggend.
    Sinds ik de vraag met het probleem gepost had, gisteren omstreeks 15.30u, had het probleem zich nog niet voorgedaan.
    Tot enkele minuten geleden de aanwijzer op het 23" scherm plots verdwenen is. De bureaublad snelkoppelingen veranderen wel nog van kleur als de aanwijzer er voorbij gaat, maar de aanwijzer zelf is niet zichtbaar.
    De enige oplossing is de computer afsluiten en opnieuw opstarten.
    Daarna heb ik misschien 1 of 2 dagen geen probleem of binnen 5 minuten verdwijnt de aanwijzer op de 19". Het is steeds een verrassing
    Ook op google heb al eens rondgeneusd zoals Merel aangeeft, maar hier staan soms aanwijzingen die ofwel onduidelijk zijn ofwel mijn petje te boven gaan.
    Ik overweeg meer en meer om de computer eens volledig te herinstalleren, maar ik ben zo bang van het immense werk.
    Toch allemaal hartelijk bedankt voor de tips.

  8. #8
    Up-to-date  
    Geregistreerd
    14 June 2014
    Locatie
    Antwerpen
    Berichten
    16
    Bedankjes
    0
    Bedankt
    17 keer in 9 posts
    Hallo, ik heb onlangs ook volledig nieuwe installatie gedaan , Was ik best ganse zondag mee bezig eer het volledig naar mijn goesting was. Deze keer was ik beter voorbereid. Driver voor grafische kaart en driver-pakket voor moederbord en poorten bij de hand. Produkt-keys voor win en office en enkele niet-microsoft programmas. Ik heb geinvesteerd in externe HDD, enkel voor systeemkopieen en back-ups. Zo heb ik telkens als een flink brok software geinstalleerd was, en naar mijn goesting was , een systeemkopie gemaakt. Ik denk er nu aan een back-up en systeem-recovery programma zoals Acronis te kopen.

  9. De volgende gebruiker bedankt weerstandje voor deze nuttige post:

    Daeco (18 June 2014)

  10. #9
    carfran
    Gast
    Daarna heb ik misschien 1 of 2 dagen geen probleem of binnen 5 minuten verdwijnt de aanwijzer op de 19". Het is steeds een verrassing
    Het gebeurt ook op het 19" scherm. Dat kan dan ook één of ander virusje zijn.

  11. #10
    Up-to-date   Daeco's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 December 2005
    Locatie
    Waasland
    Berichten
    38
    Bedankjes
    13
    Bedankt
    9 keer in 6 posts
    Het kan op beide schermen voorkomen, maar vandaag is het de eerste keer voorgevallen dat het op beide schermen tegelijk was. Wanneer het probleem zich kan of zal voordoen is voor mij onduidelijk. Soms 2 à 3 dagen niets, dan 3à4 keer per dag.
    ik heb de indruk dat het zich niet voordoet als alle programma's zijn afgesloten.

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Momenteel bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Soortgelijke discussies

  1. Mijn achtergrond verdwijnt steeds in XP
    Door bulkchauffeur in forum Windows
    Reacties: 1
    Laatste bericht: 26 January 2009, 10:02
  2. gescande foto omzetten naar achtergrond
    Door novice in forum PC-randapparatuur en andere PC-hardware
    Reacties: 5
    Laatste bericht: 21 May 2005, 17:09
  3. Elke map zijn eigen achtergrond
    Door Pilote in forum Tips & Trucs
    Reacties: 0
    Laatste bericht: 11 May 2005, 22:12
  4. Printen, met of zonder achtergrond
    Door Simply in forum Tips & Trucs
    Reacties: 0
    Laatste bericht: 3 May 2005, 18:41

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •