Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 18
  1. #1
    Up-to-date   Niko's schermafbeelding
    Geregistreerd
    17 June 2014
    Locatie
    Zottegem
    Berichten
    37
    Bedankjes
    5
    Bedankt
    7 keer in 6 posts

    Dualboot met linux Mint

    Ik zou graag mijn computer in dual boot installeren met Linux Mint.
    Ik hebd e Iso gedownload van mint, gebrand en als i heb insteek krijg ik de livecd te zien zoals het moet.
    Als ik dan op install linux mint klik dan krijg ik niet de optie om hem naast windows 7 te installeren.

    Als ik in windows 7 een extra partietie wil aanmaken via diskmanagement door de huidige schijfruimte te verkleinen krijg ik de melding dat ik maar 6Gb kan vrijmaken om te verkleinen.
    Dit terwijl er nog meer dan 500Gb vrije ruimte op mijn HD is.

    Iemans een idee he ik dit zou kunnen oplossen aub?


    Alvast bedankt

  2. #2
    Geek  
    Geregistreerd
    26 November 2006
    Berichten
    2.342
    Bedankjes
    415
    Bedankt
    1.232 keer in 973 posts
    Dat heb ik ook voorgehad, de optie om linux mint naast xp tecinstalleren ontbrak, dit ondanks alle geraadpleegde dokumentatie. Je mag nu niet doen wat ik toen heb gedaan : een optiie kiez3n die ik niet helemaal begreep. Toen kreeg ik wl linux mint, maar was mijn windows weg.

  3. #3
    Up-to-date   Niko's schermafbeelding
    Geregistreerd
    17 June 2014
    Locatie
    Zottegem
    Berichten
    37
    Bedankjes
    5
    Bedankt
    7 keer in 6 posts
    ahja dat is idd niet de bedoeling neen

  4. #4
    mam@minatica   compuchrisje's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 May 2005
    Locatie
    Waasland
    Berichten
    18.839
    Bedankjes
    15.650
    Bedankt
    37.027 keer in 15.348 posts
    Als je beschikt over een externe drive, raad ik je aan om een image te maken van je Windows-installatie. Dan heb je meteen ook alle bestaande programma's en instellingen mee. Heb je geen software hiervoor? Geen probleem, hier is er alvast één.
    Als die image geslaagd is, kan je je harde schijf opnieuw gaan indelen. Zorg dat je voor Windows een voldoende grote partitie hebt, maar met jouw schijf moet dat geen probleem zijn. Als dat is gebeurd, zet je je image terug en kijk je of Windows je schijfindeling heeft herkend.
    Nu kan je aan de slag met Linux Mint.

    Helpers altijd welkom! Contacteer één van onze admins voor meer info.

  5. #5
    carfran
    Gast
    Als je beschikt over een externe drive, raad ik je aan om een image te maken van je Windows-installatie.
    Beter is nog om een image te maken van gans het systeem als er meerdere partities zijn.


    Als ik in windows 7 een extra partietie wil aanmaken via diskmanagement door de huidige schijfruimte te verkleinen krijg ik de melding dat ik maar 6Gb kan vrijmaken om te verkleinen.
    Staat er niet te lezen dat je minstens 6 GB vrije ruimte moet hebben voor Mint.
    Ik vind het ook vreemd dat als je Linux Mint naast Windows7 wil installeren in het keuzemenu niet te zien krijgt , Linux Mint naast Windows installeren.
    https://sites.google.com/site/computertip/installeren-mint


    Laatst gewijzigd door carfran; 17 June 2014 om 22:00

  6. #6
    Geek  
    Geregistreerd
    26 November 2006
    Berichten
    2.342
    Bedankjes
    415
    Bedankt
    1.232 keer in 973 posts
    Die informatie had ik ook gelezen, maar de wekelijkheid klopte niet met de door iedereen geprezen dokumentatie.

  7. #7
    Erelid   peenif's schermafbeelding
    Geregistreerd
    6 December 2005
    Locatie
    De mooiste stad van Vlaanderen : Brugge
    Berichten
    5.084
    Bedankjes
    26.621
    Bedankt
    15.012 keer in 5.620 posts
    Ik vind het ook vreemd dat als je Linux Mint naast Windows7 wil installeren in het keuzemenu niet te zien krijgt , Linux Mint naast Windows installeren.
    Troost je, toen de XP ondersteuning ophield had ik ook dit plannetje om Mint naast XP te installeren. Net als jij kwam die keuze optie niet en heb toen maar (gelukkig hé berger?) de installatie afgebroken. Ik vind het nog vreemder dat na al die verschillende topics op de al evenveel verschillende fora die hetzelfde probleem behandelen, nog steeds niets werd gedaan om dit euvel o te lossen, in vroegere versies kon dit wel en was er blijkbaar geen probleem.
    'k Wil ondertussen ook nog mededelen dat ik nog vrij regelmatig met XP op internet vertoef, o.a. om Avast te updaten, en tot nu geen problemen ondervond...waarmee ik evenwel het noodlot niet wil uitdagen hoor.

  8. De volgende 2 gebruikers bedanken peenif voor deze nuttige post:

    berger (19 June 2014), Merel (20 June 2014)

  9. #8
    kaisersosee
    Gast
    Heb nu op desktop juist Mint17 naast Win8.1 geplaats...zonder één probleem! En keuze voor opstarten Mint of Win!
    Zou het niet kunnen dat TS zijn ISO corrupt is?niet goed gebrand?
    Heb install gedaan met dit tooltje !Wel je USB formateren naar FAT 32
    mvg

  10. #9
    Up-to-date   Niko's schermafbeelding
    Geregistreerd
    17 June 2014
    Locatie
    Zottegem
    Berichten
    37
    Bedankjes
    5
    Bedankt
    7 keer in 6 posts
    De mint staat nu mooi naast de windows.
    Heb via de live-cd versie van mint grub gebruikt om van de windows partitie genoeg ruimte af te nemen.
    Is blijkbaar gelukt, en nadien dan daarop mint gezet.
    Staat nu ook mooi in een opstartlijstje bij het opstarten vand e pc en beide werken zonder problemen

    Bedankt allemaal om mee te zoeken.

    En inderdaad, het probleem dat ik had kan je veel vinden, maar echte oplossingen op google...

  11. De volgende gebruiker bedankt Niko voor deze nuttige post:

    berger (19 June 2014)

  12. #10
    carfran
    Gast
    Heb via de live-cd versie van mint grub gebruikt om van de windows partitie genoeg ruimte af te nemen.
    Is blijkbaar gelukt, en nadien dan daarop mint gezet.
    Men is nooit te oud om iets bij te leren . Kun je wat meer gedetailleerder uitleg geven , hoe je hiervoor bent tewerk gegaan. Wat bedoel je met vanuit de live cd de mint grub gebruikt om ruimte af te nemen van de windows partitie. Graag begrijpbare klare taal .

    #1

    Als ik in windows 7 een extra partietie wil aanmaken via diskmanagement door de huidige schijfruimte te verkleinen krijg ik de melding dat ik maar 6Gb kan vrijmaken om te verkleinen.
    Ook graag wat meer duidelijkheid wat je hiermee bedoelt.
    Laatst gewijzigd door carfran; 19 June 2014 om 21:11

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Momenteel bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Soortgelijke discussies

  1. Firefox7 op Linux Mint 10
    Door Gentil in forum Mac OS, Linux en andere
    Reacties: 1
    Laatste bericht: 21 October 2011, 20:47
  2. Asus WL-107g compatibel met Linux?
    Door butskristof in forum Netwerken en internetproviders
    Reacties: 8
    Laatste bericht: 4 November 2009, 00:00
  3. starten met linux
    Door voiratsou in forum Mac OS, Linux en andere
    Reacties: 6
    Laatste bericht: 16 June 2007, 09:10
  4. dualboot met suse
    Door cliffinho in forum Mac OS, Linux en andere
    Reacties: 3
    Laatste bericht: 13 September 2006, 21:13

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •