Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Weergegeven resultaten: 11 t/m 12 van 12
  1. #11
    PC-Freak   Merel's schermafbeelding
    Geregistreerd
    7 June 2006
    Locatie
    Meise
    Berichten
    1.985
    Bedankjes
    961
    Bedankt
    1.287 keer in 833 posts

    Lees aub eens mijn handtekening (onderaan elke post)

    l zal het het (voor de zoveelste maal !) nog maar eens herhalen. In XP is in Verkenner de bovenste map maar een schijbare map. In werkelijkheid is het een verwijzing (link) naar de echte map Mijn Documenten. Je kan de echte map zelfs verplaatsen naa de locatie van uw gegevens in plaats van die op de systeempartitie te bewaren.
    Hieronder een copie van mijn eerder gegeven uitleg dan nog wel op deze Minatica website !

    Posted by Merel 7 januari 2011, 12:13
    Zorg er vooral voor dat je in Verkenner het adresveld altijd het volledige pad ziet,
    als je achteraf daar naartoe wil gaan verifieren of de map er wel is.Ik bedoel daarmee dat indien het volledige pad (path) verschijnt in de adresbalk van Verkenner je zekerheid hebt van wat precies je aan het bekijken bent, op welke partitie/schijf.

    Explorer heeft de onhebbelijke gewoonte om in bij de zogezegde 'boom" weergave een heleboel zaken bij te zetten. Onder andere Mijn Documenten kunnen mogelijk 2x vesrchijnen.

    Het kan daarmede ook de indruk wekken dat je dubbel ziet, maar je bekijkt in feite hetzelfde. Dus kijk je best in de adres balk waar het volledige pad wordt weergegeven.

    Bijvoorbeeld iets zoals F:\Data\Users\Ikke\Mijn Documenten\
    (dat is de zelf aangemaakte doelmap, (zie de handleiding van Chrisje) welke in eigenschappen van de link "Mijn Documenten" bovenaan links in Verkenner moet worden aangeduid als DOEL)

    Alle similaire bestanden en mappen welke die NIET onder dat identieke volledige pad te zien zijn mogen gewoon worden gewist. (Mogelijke overblijfselen van een eerdere doelmap of van de account "Eigenaar", die mogelijk ook een dubbel kan zijn van je eigen account.)
    Oplossing vinden gaat soms sneller dan een vraag stellen.

  2. De volgende gebruiker bedankt Merel voor deze nuttige post:

    Phil O'Sophe ( 5 July 2014)

  3. #12
    Geek  
    Geregistreerd
    26 November 2006
    Berichten
    2.342
    Bedankjes
    415
    Bedankt
    1.232 keer in 973 posts
    Of hoe Microsoft er in de loop der jaren in geslaagd is om eenvoudige dingen moeilijk te maken.

  4. De volgende gebruiker bedankt berger voor deze nuttige post:

    Phil O'Sophe ( 5 July 2014)

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Momenteel bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Soortgelijke discussies

  1. hoe beveiligde 'mijn documenten' openen
    Door mrbatman in forum Windows
    Reacties: 2
    Laatste bericht: 8 June 2006, 20:51
  2. Reacties: 2
    Laatste bericht: 10 September 2005, 12:28

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •