Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 22
  1. #11
    Teamlid   vdhee's schermafbeelding
    Geregistreerd
    19 January 2008
    Berichten
    485
    Bedankjes
    485
    Bedankt
    348 keer in 219 posts
    Sorry, volg niet meer, in je allereerste mail stond dat je Hiren boot CD wel kon insteken en dat hij wel opstartte?

  2. #12
    Gevorderd  
    Geregistreerd
    14 May 2005
    Berichten
    188
    Bedankjes
    21
    Bedankt
    19 keer in 14 posts
    ja hoor, maar nu sedert ik die hd geformatteerd heb en ik start op gaat de
    cd drive niet meer open

  3. #13
    Teamlid   vdhee's schermafbeelding
    Geregistreerd
    19 January 2008
    Berichten
    485
    Bedankjes
    485
    Bedankt
    348 keer in 219 posts
    OK.

    Het kan inderdaad zijn dat je BIOS-volgorde verkeerd staat.

    Kan je in de BIOS geraken en er de opstart-volgorde (Boot-sequence) wijzigen naar : 1 : opstarten vanaf CD ?

  4. #14
    Gevorderd  
    Geregistreerd
    14 May 2005
    Berichten
    188
    Bedankjes
    21
    Bedankt
    19 keer in 14 posts
    ik heb die aan een andere kabel gehangen en nu werkt de cd, dus ik steek de vistaschijf in
    en geraak tot :
    selecteer welk stuurprogramma u wilt installeren (maar dat schermvak is leeg
    en dan:
    kan geen apparaatstuurprogramma vinden

  5. #15
    Teamlid   vdhee's schermafbeelding
    Geregistreerd
    19 January 2008
    Berichten
    485
    Bedankjes
    485
    Bedankt
    348 keer in 219 posts
    mamoes,

    Stuur mij eens een PM aub, dan zullen we proberen per email deze zaak op te volgen.

    Via een forum gaat dit te omslachtig (delays, overlappingen enz)

  6. #16
    Gevorderd  
    Geregistreerd
    14 May 2005
    Berichten
    188
    Bedankjes
    21
    Bedankt
    19 keer in 14 posts
    is een stuurprogramma voor de cd rom die ontbreekt

  7. #17
    carfran
    Gast
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door vdhee Bekijk bericht
    mamoes,

    Stuur mij eens een PM aub, dan zullen we proberen per email deze zaak op te volgen.

    Via een forum gaat dit te omslachtig (delays, overlappingen enz)
    Waarom zoiets via e-mail regelen ? Wat is daar omslachtig aan?
    mamoes , download op een andere computer Gparted en brand het iso bestand naar een schijfje.
    http://sourceforge.net/projects/gparted/
    Start met dit schijfje de computer op .

    Dit is partitie software , waarmee je de harde schijf kan herpationeren.
    Als je vragen hebt hoe de vorige partities te verwijderen en een nieuwe partitie te maken waarop je vista wil installeren, laat maar iets weten.
    Laatst gewijzigd door carfran; 6 July 2014 om 17:42

  8. De volgende gebruiker bedankt carfran voor deze nuttige post:

    berger ( 7 July 2014)

  9. #18
    Teamlid   vdhee's schermafbeelding
    Geregistreerd
    19 January 2008
    Berichten
    485
    Bedankjes
    485
    Bedankt
    348 keer in 219 posts
    Cafran,

    Eerst goed lezen aub, ik heb helemaal niet beweerd dat zoiets via email omslachtig zou zijn, wel integendeel!

    Wij waren op dit forum elke 10 min. een reactie aan het plaatsen, bijna zoals in een chat, vandaar dat het beter was de details "off-forum" te bespreken.

    Nu, wat is ervan?
    - De "nieuwe" HDD, in RAID-layout, werd geformatteerd, en was opnieuw dienstig om een nieuw OS te ontvangen;
    - Een serie mails werden uitgewisseld oa. over het OS (Vista of 7), 32/64-bit machine, ontbrekende HW drivers, BIOS-wijzigingen qua boot, misverstanden, OEM-software enz.
    - Werd uiteindelijk voorzien van Windows 7 gezien hiervoor een "key" aanwezig was.
    - PC werkt opnieuw OK!


    Dus steeds de klassieke procedure :
    - Zien dat de PC hardware-matig in orde is voor het bedoelde OS; (de benodigde HW drivers moeten aanwezig zijn)
    - Bij gebrek aan oorspronkelijke installatie-cd's (of een gewiste of gecrashte HDD herstelpartitie) het correcte OS downloaden op een andere PC; formaat : bootable ISO. Booten met de alzo gebrande CD/DVD.
    - Er rekening mee te houden dat de gedownloade software gelijk is aan het oorspronkelijke (cfr. de key), dwz. dat bv. een "home edition" niet kan vervangen worden door door een "ultimate version". Upgrades van Vista naar 7 bv. zijn hierbij uiteraard uitgesloten.
    - Eigenlijk kan deze procedure toegepast worden (en moet ook dikwijls gezien oorspronkelijke installatie-cd's bijna nooit meer meegeleverd worden) op elke PC met een fatale disk-crash: vervang de HDD en laad een gelijkaardig OS opnieuw op (elk OS is te vinden op Internet), activeer vervolgens met de oorspronkelijke key.

  10. #19
    Teamlid   vdhee's schermafbeelding
    Geregistreerd
    19 January 2008
    Berichten
    485
    Bedankjes
    485
    Bedankt
    348 keer in 219 posts
    Ter vervollediging : de key kan in principe enkel toegepast worden op dezelfde SID; dus de key "meenemen" naar een andere pc/laptop is geen goed idee, Windows gaat daar niet mee akkoord.

    Zo ook bv. in het geval dat het moederbord vervangen wordt; dan denkt de software dat het om een andere machine gaat en zal het de OS niet willen valideren.

    In de praktijk komt dit toch al eens voor; het moederbord crasht en wordt vervangen door een nieuw exemplaar. Bel dan naar Microsoft Belgium; meestal (en na een lang gesprek!) zullen zij alsnog je OS activeren.

  11. #20
    mam@minatica   compuchrisje's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 May 2005
    Locatie
    Waasland
    Berichten
    18.822
    Bedankjes
    15.634
    Bedankt
    36.995 keer in 15.331 posts
    Is het nu gelukt om die CD-rom terug aan de praat te krijgen? Want zonder dat zal er weinig gebeuren vrees ik, of USB zou ook als opstartmedium in het rijtje moeten staan om via een stick de nodige ingrepen te doen.

    Helpers altijd welkom! Contacteer één van onze admins voor meer info.

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Momenteel bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Soortgelijke discussies

  1. Reacties: 0
    Laatste bericht: 30 June 2005, 15:47

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •