Weergegeven resultaten: 1 t/m 7 van 7

Discussie: trage pc

  1. #1
    Up-to-date  
    Geregistreerd
    9 September 2008
    Locatie
    duffel
    Berichten
    10
    Bedankjes
    5
    Bedankt
    0 keer in 0 posts

    Vraag trage pc

    Mijn pc is al enkele jaren oud en is heel traag niet alleen bij het opstarten maar ook bij het openen van programma's. Onlangs las ik op "seniorennet" een berichtje dat je dat kunt verhelpen mits aankoop van een programma "System Mechanic". Ik las daar veel positieve maar ook minder postieve commentaar op, er zouden ook gratis tools zijn die hetzelfde doen. Is er iemand die hier iets meer over kan zeggen en mij goede raad geven?
    Bij voorbaat dank.

  2. #2
    Geek  
    Geregistreerd
    26 November 2006
    Berichten
    2.342
    Bedankjes
    415
    Bedankt
    1.232 keer in 973 posts
    Verwacht toch geen mirakelen van zulke programma's. Er bestaat ook een gratis versie van, maar je moet dan wel opletten voor dingen die ze je willen opdringen.
    Kijk best zelf eerst wat er op die PC staat dat je niet gebruikt. Welke programma's starten er allemaal op, hoe meer zaken er opstarten hoe langer het duurt. In principe kun je zowat alles doen met CCleaner dat zeker gratis is en hier goed bekend is (ook wel bij seniorennet hoor, ik weet dus niet waarom ze plotseling iets anders de hemel inprijzen). CCleaner wist overtollige bestanden, kuist je register op. Met uw windows kun je dan ook wel eens uw harde schijf defragmenteren, en dat is het zowat hé. Draai ook eens een antivirus en antimalware programma.
    Geef eens wat kenmerken van uw trage PC, ik heb er ook zo nog één, maar die is 10 jaar oud. Ik gebruik die in principe nog enkel alleen om te zien wanneer de beloofde virussen in Windows XP gaan binnen waaien. Welke windows draai je, hoeveel geheugen, hoe vol is de schijf, .....?

  3. #3
    Expert   strikerfox's schermafbeelding
    Geregistreerd
    30 May 2005
    Locatie
    wervik
    Berichten
    581
    Bedankjes
    125
    Bedankt
    292 keer in 202 posts
    En principe zou je uw pc na een 4 tal jaren moeten formateren en beginnen van een propere lei geen enkel programma kan je pc terug brengen zoals op de eerste dag, maar ja dat is wel het laatste dat je kan doen.
    Eagle pass

  4. #4
    mam@minatica   compuchrisje's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 May 2005
    Locatie
    Waasland
    Berichten
    18.822
    Bedankjes
    15.634
    Bedankt
    36.995 keer in 15.331 posts
    Wat info over de beschikbare hardware kan ook helpen. Maar begin alvast met programma's overboord te gooien die je niet gebruikt. Dit kan je doen via het configuratiescherm, met CCleaner (hierboven al genoemd) en ook met RevoUninstaller. Beide laatsten zorgen ervoor dat eventuele restbestanden ook mee worden opgeruimd, iets wat Windows niet altijd doet.

    Tweede vraag: heb je een aparte partitie voor de opslag van documenten, foto's, evt films ? Dat verlicht alvast de actieve partitie waar je Windows op staat. Kijk dus eens na of je een tweede partitie hebt en zo ja, rommel dan eens in de map 'Mijn documenten' en verhuis die naar de nieuwe locatie. Maak wel vooraf mappen aan zodat het geen boeltje wordt.

    Na de opruim en verhuis een defragmenteren en je zal al serieus wat verschil merken, maar een sneltrein maak je niet van een stoomtrein.

    En nog een tip: zolang deze computer werkt, hou hem in huis!

    Helpers altijd welkom! Contacteer één van onze admins voor meer info.

  5. #5
    Geek  
    Geregistreerd
    26 November 2006
    Berichten
    2.342
    Bedankjes
    415
    Bedankt
    1.232 keer in 973 posts
    Ik denk dat hij hem door het raam heeft gekieperd!

  6. De volgende gebruiker bedankt berger voor deze nuttige post:

    compuchrisje (23 July 2014)

  7. #6
    PC-Freak   Merel's schermafbeelding
    Geregistreerd
    7 June 2006
    Locatie
    Meise
    Berichten
    1.985
    Bedankjes
    961
    Bedankt
    1.287 keer in 833 posts

    Wij zullen doorgaan , we zullen doorgaan ....

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door berger Bekijk bericht
    .... ik heb er ook zo nog één, maar die is 10 jaar oud. Ik gebruik die in principe nog enkel alleen om te zien wanneer de beloofde virussen in Windows XP gaan binnen waaien.
    Hoeveel uren staat hij dan nog aan ? De malware moet de kans krijgen om binnen te geraken. Met een anti-malware die nog geupdated actief is voor XP, wordt de PC toch voor een deel beschermd.

    Alleszins een interesant experiment ! Ikzelf heb daar ook veel twijfel over omdat ik vermoed (zoals anderen) dat "ze" op de allereerste plaats de verkoop wil aanzwengelen (doet men best met onheil scenarios te laten doorschijnen als men zogezegd hardleers blijft) !

    Dat "men" begaan is om gebruikers te beschermen is nogal twijfelachtig.


    ZEKER veilig zijn we niet (nog een argument méér) ! Daarom is je experiment erg interessant en hopelijk hou je ons op de hoogte ? Ik gebruik XP (offline) omdat ik nog een erg handig DOS toepassing kan draaien het "Dos" venster.
    Oplossing vinden gaat soms sneller dan een vraag stellen.

  8. #7
    Geek  
    Geregistreerd
    26 November 2006
    Berichten
    2.342
    Bedankjes
    415
    Bedankt
    1.232 keer in 973 posts
    Die staat ongeveerceen dag aan per week. Daarop staan wel AVG Free en Spybot. Die worden bij elke start bijgewerkt. Als firewall gebruik ik die van Windows XP. Surfen doet hij traag naar mijn klassieke dingen : nieuwsflash, krantenkoppen, minatica, bel20, ....Wel geen internetbankieren!

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Momenteel bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Soortgelijke discussies

  1. Zeer trage hotmail!
    Door Hanneke in forum Internet
    Reacties: 13
    Laatste bericht: 10 December 2005, 11:40
  2. trage opstarter
    Door goodpitcher in forum HijackThis
    Reacties: 5
    Laatste bericht: 19 September 2005, 23:03
  3. trage pc
    Door piwie999 in forum HijackThis
    Reacties: 4
    Laatste bericht: 22 May 2005, 17:08

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •