Weergegeven resultaten: 1 t/m 5 van 5
  1. #1
    Gevorderd   papypc's schermafbeelding
    Geregistreerd
    30 March 2006
    Locatie
    Brussel
    Berichten
    371
    Bedankjes
    303
    Bedankt
    243 keer in 104 posts

    backup probleem 0x80070002

    Hello,
    wil een nieuwe "system image" backup nemen en krijg steeds dezelfde foutboodschap
    0x80070002 backup device niet gevonden.
    Heb tot nu toe een image backup op een 1TB externe schijf (USB3) en een 2de op mijn 2TB externe schijf (USB3).
    Nu lukt mij niet meer een nieuwe backup te maken.
    De externe schijf is wel te zien via de Win7 verkenner, maar NIET in de Win7 backup.
    Blijkbaar wil Win7 altijd op dezelfde schijf gaan backuppen, maar ik tracht 2 generaties backup te behouden op 2 verschillende externe USB3 schijven.
    Is dit in Win7 te omzeilen, desnoods via regedit ?

  2. #2
    mam@minatica   compuchrisje's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 May 2005
    Locatie
    Waasland
    Berichten
    18.835
    Bedankjes
    15.649
    Bedankt
    37.023 keer in 15.345 posts
    Gebruik je hiervoor de back-up functie van Windows 7 of een programma van derden?
    Als het laatste het geval is, hoop ik dat je hiervoor ook een opstartschijfje hebt aangemaakt. Stop dit in de CD-lade en start de pc op vanaf het schijfje. Ik ben er bijna zeker van dat de optie: nieuwe back-up maken er tussen zit. Wel ervoor zorgen dat de externe ook is aangesloten. Bij een volgende start kan je dan hetzelfde doen voor je reserve back-up.

    Helpers altijd welkom! Contacteer één van onze admins voor meer info.

  3. De volgende gebruiker bedankt compuchrisje voor deze nuttige post:

    papypc (28 July 2014)

  4. #3
    Gevorderd   papypc's schermafbeelding
    Geregistreerd
    30 March 2006
    Locatie
    Brussel
    Berichten
    371
    Bedankjes
    303
    Bedankt
    243 keer in 104 posts
    Dank U Cctje voor de snelle reactie.
    Ik gebruik AOMEI backup en heb idd een opstartschijf aangemaakt.
    Daar ik met mijn oud XP SP3 Pro bakske altijd mijn backups via de ingebouwde tool AVR (automatic system recovery) deed en meerdere keren een volledige restore heb gedaan zonder enig probleem, wou ik ook even testen met de Win7 backup.
    Tot nu toe heb ik op mijn Win7 PC nog nooit een backup moeten terug zetten (hoop dat het zo blijft).
    Ik wil dus zeker zijn dat in geval van nood de restore goed werkt (via AOMEI) en dat is de reden waarom ik ook een system image wil maken met de backup functie van Win7.
    Is dit een "goed" idee of is de Win7 functie niet meer was ze was onder XP ?

  5. #4
    mam@minatica   compuchrisje's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 May 2005
    Locatie
    Waasland
    Berichten
    18.835
    Bedankjes
    15.649
    Bedankt
    37.023 keer in 15.345 posts
    Wil je Windows 7 back-up functie gebruiken, dan kan meneer Nagaraddi dat heel duidelijk laten zien. Zelf heb ik het nooit geprobeerd via deze weg om een restore te doen, omdat ik Acronis True Image hiervoor gebruik.
    Let wel op de mogelijkheid om systematisch op bepaalde tijdstippen de back-up te laten bijwerken (instellingen/settings).

    Wil je zeker zijn?
    Maak dan eerst een image met je beschikbare programma dat ook voor XP werkte. Controleer of dat image in orde is. Doe dan de Windows back-up (systeemback-up natuurlijk, zodat bijhorende programma's ook mee worden versluisd) en laat via Windows de back-up terugzetten. Lukt dit niet, dan heb je nog altijd je oude progje om de boel te repareren.

    Helpers altijd welkom! Contacteer één van onze admins voor meer info.

  6. De volgende gebruiker bedankt compuchrisje voor deze nuttige post:

    papypc (29 July 2014)

  7. #5
    PC-Freak   Merel's schermafbeelding
    Geregistreerd
    7 June 2006
    Locatie
    Meise
    Berichten
    1.985
    Bedankjes
    961
    Bedankt
    1.287 keer in 833 posts
    Er zijn tientallen programma's die allemaal beweren de beste zijn.

    Ik hou me aan de volgende eenvoudige regels (meest veilige) whatever de gebruikte software is :

    1. Elke image van een systeem- of datapartitie maken via een life-CD (dus opstarten via CD die gemaakt is geweest door jezelf met het programma dat je standaard gebruikt. Aldus ben je zeker dat je eigen windows geen enkele vinger in de pap kan brokken. Dan ben je ook zeker dat niets anders nog in de achtergrond kan draaien.

    Van elke partitie kan je zelf uitmaken hoe dikwijls een full image wordt gemaakt en hoeveel malen je hiervan een differentiele zal maken.

    2. Een nieuwe full image kan men eventueel alternerend (roterend) opslaan naar verschillende harde schijven op je eigen exterene schijven of andere PC(s) in huis.

    3. Dit wordt aangevuld met het online opslaan van de gemaakte backup bestanden. Belangrijk is dat je steeds uw backups kan bereiken en dus mappen en bestanden kan herstellen. Dus dat moet men TESTEN?
    Bereikbaarheid via netwerken is niet altijd eenvoudig en voor menige software is dat reeds een probleem !


    Voor mijn part zou ik geen image backups toevertrouwen aan een Microsoft programma.


    Voor mappen en bestanden gebruik ik de gratis versie van Syncback.Die programeer je in de tijd voor automatische backup acties.
    Oplossing vinden gaat soms sneller dan een vraag stellen.

  8. De volgende 2 gebruikers bedanken Merel voor deze nuttige post:

    compuchrisje (28 July 2014), papypc (29 July 2014)

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Momenteel bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Soortgelijke discussies

  1. Backup en update probleem
    Door Sarana in forum Opslagmedia
    Reacties: 2
    Laatste bericht: 25 October 2008, 18:14
  2. Outlook backup probleem
    Door Nammy in forum Office
    Reacties: 2
    Laatste bericht: 28 September 2008, 20:16
  3. Probleem met backup DVD
    Door helleke in forum Audiovisueel
    Reacties: 20
    Laatste bericht: 26 October 2006, 22:39
  4. probleem met backup terugzetten(Nero7)
    Door cout in forum Windows
    Reacties: 0
    Laatste bericht: 27 May 2006, 22:21
  5. netwerk probleem
    Door slicky in forum Netwerken en internetproviders
    Reacties: 3
    Laatste bericht: 21 May 2005, 17:09

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •