Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 19

Discussie: Raadselachtig

  1. #1
    mam@minatica   compuchrisje's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 May 2005
    Locatie
    Waasland
    Berichten
    18.822
    Bedankjes
    15.634
    Bedankt
    36.995 keer in 15.331 posts

    Raadselachtig

    Als bij een ingeving belde ik gisteren naar mijn oom. Die wist te vertellen dat zowel zijn desktop (Packard Bell) als zijn laptop (merk niet gekend) het op één dag lieten afweten.
    De desktop was de eerste om geen kik meer te geven, hij startte gewoon niet meer op. Hij had Windows 8 staan, maar had nog een Win XP liggen, die hij heeft geïnstalleerd. De desktop is voor 'huiswerk', hij geeft computerles aan volwassenen, dus heeft hij wel die spullen nodig.
    Hij had een back-up gemaakt met de W8-software, maar die is niet te bereiken, vermits op dezelfde harde schijf. Een image op een externe werd gewoon genegeerd, er draait dus niks meer.
    Toen hij nadien zijn laptop nam, startte die gewoon op, één keer toch en nadien hetzelfde liedje.

    Daarom de vraag: is het mogelijk dat er malware (Trojan) hiervoor verantwoordelijk is en wat kan ik er bv aan doen om hem te helpen.

    Beide pc's hebben (hadden) een OEM-versie.

    Helpers altijd welkom! Contacteer één van onze admins voor meer info.

  2. #2
    Expert   strikerfox's schermafbeelding
    Geregistreerd
    30 May 2005
    Locatie
    wervik
    Berichten
    581
    Bedankjes
    125
    Bedankt
    292 keer in 202 posts
    Meschien helpt deze link hier onder.

    http://sourceforge.net/projects/boot...urce=directory

    M.V.G

    Strikerfox
    Eagle pass

  3. De volgende gebruiker bedankt strikerfox voor deze nuttige post:

    ghost (30 September 2014)

  4. #3
    kaisersosee
    Gast
    Daarom de vraag: is het mogelijk dat er malware (Trojan) hiervoor verantwoordelijk is en wat kan ik er bv aan doen om hem te helpen.
    Wel apart verhaal Chrisje...dit tooltje AVG rescue zou mms kunnen helpen als je echt denkt van trojaan en...nog nooit moeten testen gelukkig! Kan hij met de PB geen herstel doen zonder verlies van bestanden?Normaal gaat dit met Win8.
    mvg

  5. #4
    mam@minatica   compuchrisje's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 May 2005
    Locatie
    Waasland
    Berichten
    18.822
    Bedankjes
    15.634
    Bedankt
    36.995 keer in 15.331 posts
    Tot zover enkel telefonisch contact gehad. Heb aangeboden om langs te komen, maar die mens heeft een nogal druk sociaal leven, zodat het niet altijd past. Morgen ziet hij iemand die de schoolcomputers onderhoudt, in de hoop dat die op zijn minst al één pc hersteld kan krijgen. Zoniet, zullen we andere dingen moeten uitspoken.
    Wel is het zo, dat niks werkt. Normaal gezien kan je je software aanspreken als die op een externe staat. Dat lukt toch tenminste met mijn image op externe, maar hij krijgt zelfs geen hersteloptie meer te zien.
    Verdere apparaten heeft hij niet, behalve een tablet, maar daar krijg je geen cd mee gebrand. Mobiele hulpjes? ahumm...
    De tip van strikerfox zal dus ook niet meteen lukken, want er is geen enkele toegangsweg volgens mijn oom.

    Helpers altijd welkom! Contacteer één van onze admins voor meer info.

  6. #5
    kaisersosee
    Gast
    Wel is het zo, dat niks werkt. Normaal gezien kan je je software aanspreken als die op een externe staat. Dat lukt toch tenminste met mijn image op externe, maar hij krijgt zelfs geen hersteloptie meer te zien.
    Is ook wel zo dat je één herstel cd/usb moet aanmaken...anders kun je dit image niet aanspreken ..meen ik.heeft hij dit gedaan?
    mvg

  7. #6
    mam@minatica   compuchrisje's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 May 2005
    Locatie
    Waasland
    Berichten
    18.822
    Bedankjes
    15.634
    Bedankt
    36.995 keer in 15.331 posts
    Herstelschijf had hij ook aangemaakt, na aankoop en installatie van de noodzakelijke software. Maar als het ding niet eens wil starten, gaat ook die schijflade niet open. Ben benieuwd of hij geholpen is door zijn schoolprogrammeur.

    Helpers altijd welkom! Contacteer één van onze admins voor meer info.

  8. #7
    kaisersosee
    Gast
    Chrisje nog nieuws van je oom?
    mvg

  9. #8
    mam@minatica   compuchrisje's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 May 2005
    Locatie
    Waasland
    Berichten
    18.822
    Bedankjes
    15.634
    Bedankt
    36.995 keer in 15.331 posts
    Nee, die heeft het elk weekend nogal druk met sociaal wezen irl dan wel.

    Helpers altijd welkom! Contacteer één van onze admins voor meer info.

  10. #9
    carfran
    Gast
    Maar als het ding niet eens wil starten, gaat ook die schijflade niet open. Ben benieuwd of hij geholpen is door zijn schoolprogrammeur.
    Je bedoelt hiermee de lade van de cd/dvd lezer ?
    Dan zit er volgens mij in de lezer/brander een schijfje en staat in het BIOS de opstartvolgorde als eerste opstartmedium CD/DVD station.
    Laat dit eens controleren en als het inderdaad zo is , zijn er twee mogelijkheden.
    1.Onmiddelijk bij het aanzetten van de computer op het knopje van de cd/dvd lezer drukken zodat die onmiddelijk opent .
    2. HD als 1 zetten in de bootvolgorde BIOS.

  11. #10
    mam@minatica   compuchrisje's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 May 2005
    Locatie
    Waasland
    Berichten
    18.822
    Bedankjes
    15.634
    Bedankt
    36.995 keer in 15.331 posts
    Voor de laptop heeft hij al een nieuwe Win 8.1 besteld. Over de desktop ben ik niets meer te weten gekomen. Die doet gewoon niks meer, blijkbaar.

    Helpers altijd welkom! Contacteer één van onze admins voor meer info.

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Momenteel bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Soortgelijke discussies

  1. Log van Merel ivm raadselachtige map
    Door compuchrisje in forum HijackThis
    Reacties: 27
    Laatste bericht: 10 May 2008, 18:02

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •