Weergegeven resultaten: 1 t/m 5 van 5
  1. #1
    Gevorderd   Torro124's schermafbeelding
    Geregistreerd
    2 February 2008
    Locatie
    Kinrooi
    Berichten
    125
    Bedankjes
    39
    Bedankt
    38 keer in 29 posts

    Audio problemen na installatie nieuwe software

    Ik heb een desktop computer die draait op Win 7 met een Asus moederbord en een VIA HD geluidskaart. Alles werkte naar behoren totdat ik Camtasia ging installeren. Ineens werd mijn geluid slecht. Sommige youtube films gaven geen geluid meer, anderen weer slecht geluid. Ook de mp3 bestanden via WM player speelde niet meer goed af. MP4 bestanden gaven helemaal geen geluid meer.
    Ik heb een image van de situatie van vóór Camtasia teruggezet maar dat brengt de oude situatie niet terug. Onbegrijpelijk. Ik weet echt niet waar ik het zoeken moet.
    Als ik onder aparaatbeheer kijk bij de eigenschappen van VIA HD Audio dan staat daar dat het apparaat correct werkt maar het tegendeel is waar.
    Ik krijg nu wel geluid binnen maar dat is zeer minimaal met heel veel ruis. Ik heb de volumeschuif van de mixer helemaal bovenin staan, maar het metertje wordt onderin slechts een klein beetje groen.

    Omdat ik een image terug heb gezet van toen de situatie nog goed was lijkt het op een hardwarematig probleem van de VIA HD kaart, maar dat zou toch wel erg toevallig zijn.
    Kan de installatie van een programma als Camtasia leiden tot een hardwarematige storing?
    Groet,
    Torro124

    Een gezonde mens heeft soms wel honderden wensen, een zieke meestal maar één.

  2. #2
    mam@minatica   compuchrisje's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 May 2005
    Locatie
    Waasland
    Berichten
    18.835
    Bedankjes
    15.649
    Bedankt
    37.024 keer in 15.346 posts
    Als je geluidskaart niks mankeert, zou ik zeggen, het ligt aan de boxen? Zo niet, haal dan de nieuwste drivers van je VIA kaart terug op en installeer die.
    Elke installatie kan problemen geven, denk maar eens aan sommige updates van MS of andere die de boel om zeep helpen.

    Helpers altijd welkom! Contacteer één van onze admins voor meer info.

  3. #3
    Gevorderd   Torro124's schermafbeelding
    Geregistreerd
    2 February 2008
    Locatie
    Kinrooi
    Berichten
    125
    Bedankjes
    39
    Bedankt
    38 keer in 29 posts
    Luidsprekers is niets mis mee. Als ik deze test via configuratiescherm>geluid, komt hier een duidelijk en helder geluid uit.
    Het vreemde is dat sommige youtubes geen geluid geven en anderen weer wel. Als ik hierbij het venster van de volumemixer open zet zie ik wel overal het groene balkje omhoogkomen. Toch komt er bij de ene wel geluid uit de boxen en bij de andere niet.
    Terwijl alle filmpjes via de laptop perfect met geluid afgespeeld worden.
    Groet,
    Torro124

    Een gezonde mens heeft soms wel honderden wensen, een zieke meestal maar één.

  4. #4
    Erelid   ghost's schermafbeelding
    Geregistreerd
    1 May 2005
    Locatie
    limburg
    Berichten
    2.886
    Bedankjes
    1.777
    Bedankt
    1.630 keer in 1.038 posts
    IK zeg gewoon wat het bij mij en mijn vrouw is gelukt meer weet ik ook niet . Met twee verschillende uitkomsten.
    Ik heb dat ook al voor gehad het enigste wat ik deed was vlc media player downloaden of updaten http://www.videolan.org/
    En al de geluidsbestanden zo ingesteld dat hem speelt alleen met vlc , dat was mijn probleem wat hielpt .
    Bij mijn vrouw kwam dat , omdat mijn dochter van 14 (nee berger niet deze dochter ik heb nog één van 18 jaar), elke morgen haar koptelefoon in de laptop stak en het kabeltje wat naar de boxen ging uitrok. Dus als mijn dochter dan s'morgens vertrok naar school trek ze de stekker uit en steekt die van de boxen terug in en sluit af . Maar ze stak dat telkens in het verkeerde gat , dus mijn vrouw start daarna de laptop wilt dan muziek luisteren dat ging natuurlijk niet . Dan ziet ze, de stekker zit verkeerd en ze steekt de stekker in het juiste gat , maar het geluid vervormt of gaat niet of heel stil . Dus wat heeft ze gedaan gewoon de laptop af gesloten en terug opgestart en het geluid ging weer subliem. Dus kijk eens als het in het juiste gat steekt.
    Wat je ook eens kunt nakijken is met de rechtermuisknop op de luispreker(rechtsonder) , afspeel apparaten en een vinkje zetten bij speakers, toepassen en ok. Daarna doet je dat nog eens en dan klik je op opties voor volumeregeling en je vinkt het vakje aan, alle apparaten waarop momenteel geluid wordt afgespeeld , toepassen en ok .
    Mijn leugens zijn de waarheid , jullie logen tegen mij en dat is de waarheid

  5. De volgende gebruiker bedankt ghost voor deze nuttige post:

    berger (18 December 2014)

  6. #5
    Gevorderd   Torro124's schermafbeelding
    Geregistreerd
    2 February 2008
    Locatie
    Kinrooi
    Berichten
    125
    Bedankjes
    39
    Bedankt
    38 keer in 29 posts
    Probleem is opgelost.
    Het bleek wat oxidatie aan het luidsprekerstekkertje te zijn.
    Toevallig dat dit juist optreed als je een progamma (in dit geval Camtasia) hebt toegevoegd, dan ga het het daarin zoeken.
    Je gaat zoeken naar drivers of codecs die misschien verandert of om zeep geholpen zijn, oude images terugzetten enz. enz..
    De ene keer helpt het de andere keer niet. Dan denk je het gevonden te hebben, maar dan is het dat toch weer niet omdat gewoon dat stekkertje zit te vervelen. Dan wel goed contact, dan weer niet.
    Als dat stekkertje nu gewoon was gaan vervelen op een moment dat ik softwarematig niets verandert had, was ik het daar meteen gaan zoeken.
    Groet,
    Torro124

    Een gezonde mens heeft soms wel honderden wensen, een zieke meestal maar één.

  7. De volgende 2 gebruikers bedanken Torro124 voor deze nuttige post:

    ghost (13 December 2014), peterus (17 December 2014)

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Momenteel bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Soortgelijke discussies

  1. Problemen na installatie Bitdefender IS 2008
    Door Mr. Badness in forum Malware
    Reacties: 3
    Laatste bericht: 11 April 2008, 18:05
  2. problemen met installatie bullgard
    Door gvandam in forum Malware
    Reacties: 3
    Laatste bericht: 9 March 2007, 19:33
  3. probleem installatie nieuwe pc
    Door janneman006 in forum Volledige systemen, laptops en netbooks
    Reacties: 16
    Laatste bericht: 6 March 2006, 16:56
  4. problemen met de nieuwe harde schijf
    Door fakie in forum Opslagmedia
    Reacties: 11
    Laatste bericht: 5 March 2006, 11:00

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •