Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 10
  1. #1
    Beginner  
    Geregistreerd
    12 December 2014
    Berichten
    1
    Bedankjes
    0
    Bedankt
    0 keer in 0 posts

    Gratis software om menukaarten te maken

    Hoi
    Zoek een gratis en gemakkelijk programma om zelf menukaarten te ontwerpen en zelf af te kunnen drukken voor met de feestdagen

  2. #2
    kaisersosee
    Gast
    Met Gimp lukt het misschienhttp://www.gimp.org/downloads/
    Hier heb je uitleg hoe werken met Gimp
    Succes..
    mvg

  3. #3
    Geek  
    Geregistreerd
    26 November 2006
    Berichten
    2.342
    Bedankjes
    415
    Bedankt
    1.232 keer in 973 posts
    Als jij voor mij kookt wil ik wel de menukaarten printen. Alleen in zwart/wit, ik koop geen kleurendinges meer.

    Irfanview vond ik vroeger wel ok, paint kan ook, maar verwacht geen mirakelen. Er is GIMP, maar volg dan eerst een cursus.
    Eigenlijk gaat dat met heel veel programma's, maar je moet zelf ook wel wat creatief zijn. Anders zoek je voorbeelde op het net, verander wel cava in champagne,
    Het kan ook gewoon in programma's van MS , of Libre Office.

  4. #4
    kaisersosee
    Gast
    Het kan ook gewoon in programma's van MS , of Libre Office.
    Is MS office nu ook al gratis?TS vraagt naar gratis programma,misschien ben ik niet meer mee,en MS alles gratis geeft
    mvg

  5. #5
    Geek  
    Geregistreerd
    26 November 2006
    Berichten
    2.342
    Bedankjes
    415
    Bedankt
    1.232 keer in 973 posts
    Je kunt wel programma's van Microsoft Office gratis gebruiken in de cloud, je moet enkel registreren bij Microsoft. Hierover heb ik ooit eens een bericht geplaatst op dit forum. Zoek maar eens op.
    En klasseer jij GIMP bij de gemakkelijke programa's? Dat stond ook in de vraag.

  6. #6
    kaisersosee
    Gast
    Je kunt wel programma's van Microsoft Office gratis gebruiken in de cloud
    Natuurlijk ken ik dit,of je daar menukaarten mee kunt maken,weet ik niet!
    En klasseer jij GIMP bij de gemakkelijke programa's? Dat stond ook in de vraag.
    Weet dat je daar veel met kunt realiseren ,geef er trouwens handleiding bij toch!
    Libre office is ook niet zo simpel!
    Ondervind wel dat het beter is om geen reactie te posten hier op forum,want is blijkbaar nooit goed!!!
    mvg

  7. #7
    mam@minatica   compuchrisje's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 May 2005
    Locatie
    Waasland
    Berichten
    18.835
    Bedankjes
    15.649
    Bedankt
    37.024 keer in 15.346 posts
    Als Adriawinner Office heeft staan, eender of het van MS of opensource is, kan ze dat met wat creativiteit best zelf maken. Meestal kan je ook gratis sjabloontjes voor afbeeldingen op het net vinden, eventueel bij Microsoft zelf. Deze hebben wel een extensie speciaal bestemd voor hun Office.
    Toevallig ben ik zelf ook op zoek geweest naar online software, maar meestal kwam ik voor een leuk ontwerp in betalende reeksen terecht.
    Gimp is inderdaad niet zo heel makkelijk om mee te werken, zeker als je vanaf de eerste keer al een kunstwerk wil creëren.
    Ben je echt niet creatief, dan ga je best meteen naar iets als Smartphoto of dergelijke, daar krijg je de ontwerpen voor je neus uitgestald en moet je enkel je teksten nog toevoegen. Die kaarten worden je dan toegestuurd, maar niet gratis.

    Je doet niks fout, kaisersosee, elk helpt naar vermogen, de éne kan al wat meer dan de andere.

    Voor Adriana kan ik alleen zeggen, ofwel stoomcursus Gimp ofwel de online office van MS gebruiken via je hotmail-, msn- of outlook-account.

    Helpers altijd welkom! Contacteer één van onze admins voor meer info.

  8. #8
    Erelid   peenif's schermafbeelding
    Geregistreerd
    6 December 2005
    Locatie
    De mooiste stad van Vlaanderen : Brugge
    Berichten
    5.084
    Bedankjes
    26.621
    Bedankt
    15.012 keer in 5.620 posts
    stoomcursus Gimp
    Zal dan wel stoom van een hogedrukpan moeten zijn want Gimp kent een heel steile leercurve, te vergelijken met Photoshop, zo kort voor de feestdagen niet meer te realiseren vrees ik, helaas.

  9. #9
    Geek  
    Geregistreerd
    26 November 2006
    Berichten
    2.342
    Bedankjes
    415
    Bedankt
    1.232 keer in 973 posts
    GIMP is heel goed maar vergt inderdaad een opleidingscursus van enkele weken.
    Adrieawinner, als je een office programma hebt (van Microsoft of het gratis Libre Office) kun je op een uur toch wel een menukaart maken. Eventuele afbeeldingen moet je dan best zoeken op internet. In de twee officeprogramma's kun je zelf tekst schrijven, bestaande afbeeldingen kun je invoegen.
    Je kunt mits een beetje te googlen zeker voorbeelden vinden. Dan kun je met beide officeprogramma's een gevonden model aanpassen.
    Indien het absoluut moet zou ik wel iets kunnen maken, maar het zal beter smaken indien je zelf iets realiseert.
    Laatst gewijzigd door berger; 16 December 2014 om 18:04

  10. #10
    kaisersosee
    Gast
    Als je met afbeeldingen van het net/eigen fotos wil werken....is Irfanvieuw ook één optie...ook mogelijk om tekst toe te voegen en...
    mvg

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Momenteel bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Soortgelijke discussies

  1. Gratis software om images van usb-sticks te maken?
    Door Asterix900 in forum Overige software
    Reacties: 4
    Laatste bericht: 23 December 2011, 23:23
  2. site's maken(gratis software coffiekup)
    Door foxofinfinety in forum Internet
    Reacties: 3
    Laatste bericht: 23 June 2007, 15:07

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •