Weergegeven resultaten: 1 t/m 6 van 6

Discussie: Verkeerde Bambi

  1. #1
    mam@minatica   compuchrisje's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 May 2005
    Locatie
    Waasland
    Berichten
    18.822
    Bedankjes
    15.634
    Bedankt
    36.995 keer in 15.331 posts

    Verkeerde Bambi

    Sinterklaas is hier natuurlijk ook geweest en heeft, naast nog veel ander kleurig spul, ook een videofilm gedropt. We verheugden ons er evenveel op als onze kleine kabouter, want Bambi is een prachtig verhaal van Walt Disney. Zo dachten we toch.
    Na veel pro-logen, die voor een peuter écht teveel van het ongoeie zijn, begon eindelijk de film zelf. Een gedoubleerde versie van een afgietsel van wat ooit een prachtige film was.
    Over de kleine Bambi en zijn fratsen en avonturen was weinig voorhanden, na twintig minuten was hij al vader, wat zelfs in een hertenleven wel héél snel is.
    Bovendien heeft de kleinzoon de gewoonte om alles drie, vier of zelfs meer keer te bekijken en 'mogen' wij ook telkens meegenieten. Hierdoor heb ik zelfs een afkeer ontwikkeld van deze Bambi-versie, waar er foochels en ffflinders rondfladderen en er na de te korte film nog een uitgebreide uitleg komt over welke dieren erin voorkomen en wat hun gewoonten zijn. Veel schijfverspilling dus.

    De vraag is dus: waar vind ik de originele uitvoering van Walt Disney zoals die ooit in 1942 aan het publiek is voorgesteld?

    Helpers altijd welkom! Contacteer één van onze admins voor meer info.

  2. #2
    Erelid   ghost's schermafbeelding
    Geregistreerd
    1 May 2005
    Locatie
    limburg
    Berichten
    2.885
    Bedankjes
    1.777
    Bedankt
    1.626 keer in 1.037 posts
    Eerst wou ik paar links plaatsen, maar ga deze plaatsen dan kunt je zelf kiezen http://www.moviemeter.nl/film/1379/buy/
    Wel oppassen bovenste is blu-ray onderste is dvd
    Mijn leugens zijn de waarheid , jullie logen tegen mij en dat is de waarheid

  3. #3
    Erelid   peenif's schermafbeelding
    Geregistreerd
    6 December 2005
    Locatie
    De mooiste stad van Vlaanderen : Brugge
    Berichten
    5.084
    Bedankjes
    26.621
    Bedankt
    15.012 keer in 5.620 posts
    Binnenkort krijg je een link in je mailbox.

  4. #4
    mam@minatica   compuchrisje's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 May 2005
    Locatie
    Waasland
    Berichten
    18.822
    Bedankjes
    15.634
    Bedankt
    36.995 keer in 15.331 posts
    Bedankt voor het zoekwerk, ghost, maar dat is nu juist de dvd-box die we hier hebben. Ik vraag me af waarom al die ballast erbij staat, ze konden die op zijn minst aan het einde van de film zelf gezet hebben. Nu blijf je maar op pijltjes drukken.
    Link van peenif heb ik ook gevolgd en wat blijkt? Het verhaal is hetzelfde, dus zo te zien was de herinnering mooier dan de werkelijkheid. Alleen wordt mijn scherm dan niet zo volgespuwd

    Helpers altijd welkom! Contacteer één van onze admins voor meer info.

  5. #5
    Erelid   ghost's schermafbeelding
    Geregistreerd
    1 May 2005
    Locatie
    limburg
    Berichten
    2.885
    Bedankjes
    1.777
    Bedankt
    1.626 keer in 1.037 posts
    Dus je wilt alleen de originele film zonder die poets pats , en in het Engels of Nederlands met ondertiteling?
    Laatst gewijzigd door ghost; 17 December 2014 om 01:02
    Mijn leugens zijn de waarheid , jullie logen tegen mij en dat is de waarheid

  6. #6
    mam@minatica   compuchrisje's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 May 2005
    Locatie
    Waasland
    Berichten
    18.822
    Bedankjes
    15.634
    Bedankt
    36.995 keer in 15.331 posts
    De film heb ik al hoor, op die DVD, met wat ze 'Bonussen' noemen op de achterkant van de doos. Op de site van disney.nl staat hij trouwens vermeld met heel positieve reviews. Ik vermoed dat het dan niet om die bonussen gaat. De film zou de gedigitaliseerde vorm zijn van de originele, alleen had ik die originele wel heel anders in mijn geheugen opgeslagen, maar dat mankeert blijkbaar serieus. Dat weet ik nu dank zij de link van peenif.
    Ik denk dat het niet beter is dan gewoon de Engelse taal te kiezen en te vertrouwen op de ondertiteling.

    Om een idee te hebben: als speelduur staat er 67 minuten vermeld, wat de film betreft, klopt dat.
    Maar vooraf krijg je meer dan 6 minuten reclame, Brein-info, over het museum, etc. En nadien komt er nog meer dan een uur verslag over het maken van de film en de uitleg over alle beestjes. Met veel piepschuim krijg je wel elke doos bomvol...

    Helpers altijd welkom! Contacteer één van onze admins voor meer info.

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Momenteel bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Soortgelijke discussies

  1. verkeerd wachtwoord
    Door mientje in forum Internet
    Reacties: 22
    Laatste bericht: 30 August 2005, 17:18
  2. Verkeerde anti-spywareprogs
    Door nielsvandesype in forum Malware
    Reacties: 2
    Laatste bericht: 5 June 2005, 12:52

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •