Weergegeven resultaten: 1 t/m 2 van 2
  1. #1
    PC-Freak   GuntherS's schermafbeelding
    Geregistreerd
    11 May 2005
    Locatie
    Limburg, Riemst
    Berichten
    1.430
    Bedankjes
    327
    Bedankt
    614 keer in 353 posts

    SD kaart defect - update

    Beste mensen,

    Ik wou dit verhaal even met jullie delen omdat het toch tot een goed einde is gekomen. Misschien kan het nog ooit voor iemand van pas komen.

    3 jaar geleden ben ik met mijn vriendin op vakantie geweest en heb ik haar daar ten huwelijk gevraagd. Uiteraard hebben we daar veel foto's gemaakt zoals iedereen wel doet op zijn/haar vakantie. Helaas liep het met die foto's niet helemaal goed.. Op de laatste dag van de vakantie wil ik een foto nemen en komt er "SD Kaart fout" op het scherm van mijn fototoestel. Heel vreemd want dit had ik nog nooit gezien. Na de camera een paar keer uit en terug aan te zetten bleef dezelfde fout terugkomen. Ik kon zelfs geen enkele foto meer zien in preview op de camera. Ik begon dus op dat moment te panikeren.. Het waren niet zo maar foto's, het waren de foto's van onze verloving. Ik had gelukkig een aantal foto's genomen met mijn iPhone dus ik had wel een paar foto's, maar de mooiste foto's waren we kwijt..

    Thuisgekomen geprobeerd om deze kaart uit te lezen op de computer. Zowel in Windows als Mac de kaart getest, maar geen enkele computer kon deze kaart uitlezen.. SD kaart nadien binnengebracht bij een fotograaf in de buurt, na een paar dagen een bericht dat zij deze ook niet konden uitlezen.. De kaart was stuk..

    Heel veel programma's gezocht om data recovery te proberen maar het probleem was dat de kaart volledig onzichtbaar was in de computers.. Via internet uiteindelijk uitgekomen bij een bedrijf in Duitsland genaamd 'Recoverfab'. Ik had hier een aantal reviews over gelezen en iedereen was er positief over. Zij gebruiken een techniek om de microchip van de SD kaart te verwijderen en deze uit te lezen met een speciale chip reader. We hadden dit kaartje opgestuurd naar daar, fingers crossed.

    Een paar dagen later krijg ik bericht dat hij de kaart ook niet kon uitlezen. Op het eerste zicht was de datachip ook defect geraakt. Dit zou komen door een elektrostatische ontlading of stroompiek van de camera.. Onze laatste hoop was dus opgegeven.. Het heeft lang geduurd om te kunnen loslaten dat onze foto's definitief verdwenen waren.. De SD kaart heb ik ook daar gelaten.

    Onze verrassing was groot toen we ineens een paar dagen geleden (bijna 3 jaar later) opnieuw een mail ontvangen van Recoverfab met een offerte in en dat ze 98% van alle data hebben kunnen recupereren. Er zaten login gegevens bij van hun website. Toen ik daarop ging kijken stond er een PDF in met een aantal foto's als bewijs. Dit waren onze foto's! Er is blijkbaar een nieuwe techniek ontwikkeld om deze chip uit te lezen. Het leuke van dit verhaal is dat we er zelfs niet naar hebben moeten vragen. We kregen opeens een nieuwe mail dat het gelukt was.

    Mocht iemand van jullie dus ooit te maken krijgen met verlies van foto's of video's van een belangrijke periode, ga dan zeker naar Recoverfab.com. Dit is duidelijk een persoon die erg gepassioneerd is met zijn werk.

    Na 3 jaar is er dus een happy ending voor onze foto's!
    MacBook Air 13" (2011): Intel Core i5 1.7GHz - 4GB DDR3 RAM - 256GB SSD - OS X 10.11
    iPhone 6 16GB (Space Gray) - iPad mini Retina 32GB (Space Gray)
    AppleTV 2 (Black)

  2. De volgende 6 gebruikers bedanken GuntherS voor deze nuttige post:

    berger (11 February 2015), Fakke_Berto (11 February 2015), ghost (11 February 2015), Obsessed (11 February 2015), salmax (15 February 2015), theo2602 (11 February 2015)

  3. #2
    Minatica Moderator   Obsessed's schermafbeelding
    Geregistreerd
    14 June 2005
    Locatie
    Hagenland
    Berichten
    3.184
    Bedankjes
    16.867
    Bedankt
    17.672 keer in 7.886 posts
    Eind goed, al goed Gunter
    Die foto's waren waarschijnlijk dubbel zo mooi na zolang te zijn vermist.
    * NIL VOLENTIBUS ARDUUM *

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Momenteel bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Soortgelijke discussies

  1. kaart update
    Door musiclover in forum Mobiele & Home media
    Reacties: 1
    Laatste bericht: 14 February 2010, 19:26
  2. defecte grafische kaart
    Door Ramluque in forum Grafische kaarten & monitors
    Reacties: 2
    Laatste bericht: 13 September 2006, 15:29
  3. Kaart update's
    Door DrKucho in forum Grafische kaarten & monitors
    Reacties: 5
    Laatste bericht: 14 February 2006, 23:02
  4. Gps kaart Polen
    Door jana100 in forum Mobiele & Home media
    Reacties: 2
    Laatste bericht: 13 May 2005, 22:17
  5. Spysweeper fingerprints update's
    Door stertje in forum Malware
    Reacties: 0
    Laatste bericht: 11 May 2005, 10:17

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •