Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 10
  1. #1
    Gevorderd  
    Geregistreerd
    15 February 2014
    Berichten
    216
    Bedankjes
    27
    Bedankt
    15 keer in 12 posts

    garantie als particulier

    Hallo,

    Ik vraag me het volgende af wanneer ik harde schijven koop van een
    particulier zonder aankoopbon en op deze schijven is nog garantie dit heb ik kunnen nagaan via de website van het merk van Western Digital. Door eenwarrantycheck.
    http://wdsupport.wdc.com/warranty/warrantycheck.asp?custtype=end

    Kan ik dan ingeval er binnen deze tijd een harde schijf stuk gaat toch nog garantie krijgen als particulier als ik de harde schijf naar dit adres stuur en ik geen aankoopbon heb ?(zie eventueel link voor nog verdere informatie)
    Belgium, Netherlands and Luxembourg
    CEVA Freight Holland
    WD RMA Collection Centre Services
    Folkstoneweg 182
    1118 LN Schiphol Airport
    The Netherlands


    End User Customers, Businesses, Resellers, & myWD Partners
    For product replacement (RMA) and RMA status, please log into WD Support Portal.


    http://support.wdc.com/warranty/index.asp?wdc_lang=en

    http://support.wdc.com/warranty/rmaaddress.asp?custtype=end&lang=en

    alvast bedankt voor u tijd.



  2. #2
    Gevorderd  
    Geregistreerd
    15 February 2014
    Berichten
    216
    Bedankjes
    27
    Bedankt
    15 keer in 12 posts
    Op de schijven is normaal 5 jaar garantie nu nog 2jaar als ik dit natrek

  3. De volgende gebruiker bedankt lucas7 voor deze nuttige post:

    retlawv (23 February 2015)

  4. #3
    Geek  
    Geregistreerd
    10 May 2005
    Locatie
    Hulshout (Antwerpen)
    Berichten
    3.027
    Bedankjes
    59
    Bedankt
    3.143 keer in 2.293 posts
    Om garantie te kunnen krijgen na aankoop bij een particulier (indien er nog garantie is) hebt u het originele factuur van de aankoop door die particulier nodig.
    J.W.
    Google is uw vriend

  5. De volgende gebruiker bedankt J.W. voor deze nuttige post:

    retlawv (23 February 2015)

  6. #4
    Geek  
    Geregistreerd
    10 May 2005
    Locatie
    Hulshout (Antwerpen)
    Berichten
    3.027
    Bedankjes
    59
    Bedankt
    3.143 keer in 2.293 posts
    Wat betreft die 5 jaar garantie: enkel deze 2 externe schijven hebben 5 jaar garantie: "My Passport Elite, My Passport Studio WDML, WDMT, WDMS", al de andere hebben 2 of 3 jaar garantie.
    J.W.
    Google is uw vriend

  7. #5
    Gevorderd  
    Geregistreerd
    15 February 2014
    Berichten
    216
    Bedankjes
    27
    Bedankt
    15 keer in 12 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door J.W. Bekijk bericht
    Wat betreft die 5 jaar garantie: enkel deze 2 externe schijven hebben 5 jaar garantie: "My Passport Elite, My Passport Studio WDML, WDMT, WDMS", al de andere hebben 2 of 3 jaar garantie.
    ik dacht dat black serie ook 5 jaar was dacht ergens op de WD site gezien te hebben maar ik zal me vergist hebben .
    De schijven zijn terug te vinden en er is nog 2 jaar en enkele maanden garantie op.

  8. #6
    Gevorderd  
    Geregistreerd
    15 February 2014
    Berichten
    216
    Bedankjes
    27
    Bedankt
    15 keer in 12 posts
    De schijven zijn in zijn bezit 2 jaar en er is nog 2 jaar en enkele maanden garantie op dus zou hij de schijven maar pas in zijn bezit kunnen hebben . Dus dan zou toch 5 jaar garantie moeten zijn op de Cavier Black schijven ?

    ik vond dit blijkbaar 5 jaar garantie. http://be.hardware.info/reviews/5019...e-black-schijf
    Wat niet veranderd is, is de prijs. De Black V2 4TB kost gemiddeld € 244 in onze prijsvergelijker en dat is op enkele euro's na de prijs van zijn voorloper. Omgerekend praten we over 6,1 cent per GB en dat is zeker niet te veel als je je bedenkt dat dit Western Digitals meest high-end reeks harde schijven is. Wat ook blijft is de garantie van vijf jaar op de schijf$
    Laatst gewijzigd door lucas7; 16 February 2015 om 21:03

  9. #7
    Geek  
    Geregistreerd
    10 May 2005
    Locatie
    Hulshout (Antwerpen)
    Berichten
    3.027
    Bedankjes
    59
    Bedankt
    3.143 keer in 2.293 posts
    De serie WD Black (5 jaar waarborg - WD Black BPKT, BPKX, BEKT, BEKX, BJKT WDBABD) zijn schijven voor een laptop (mobile), dus geen externe schijven.

    De serie "WD Black AAEX, AALS, FAEX, FAES, FALS, FASS, AALX, AZEX, FZEX, WDBAAZ, WDBMBE, WDBSLA" zijn interne schijven voor een desktop en hebben ook 5 jaar waarborg.

    Ik kan begrijpen dat je een aantal externe schijven voor eigen gebruik aankoopt, maar wat ga je doen met deze "interne" schijven?
    Als je gaat wachten totdat je er eentje van nodig hebt kan het zijn dat ondertussen de waarborg al voorbij is.

    Denk er ook aan dat je zonder het oorspronkelijke factuur van de aankoop, je GEEN recht op waarborg hebt.
    Laatst gewijzigd door J.W.; 16 February 2015 om 22:53
    J.W.
    Google is uw vriend

  10. #8
    mam@minatica   compuchrisje's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 May 2005
    Locatie
    Waasland
    Berichten
    18.839
    Bedankjes
    15.650
    Bedankt
    37.027 keer in 15.348 posts
    Aanvulling: als je een WD aankoopt, kan je je product registreren en dat is meestal wel op de naam van de koper. Dus is dat product bij deze uniek geworden. De garantie geldt voor dàt product voor dié koper. Als je de inloggegevens zou krijgen, wat lastig is wat mailadres betreft, kan je nog proberen om de garantie aan te spreken indien nodig. Maar wees gerust, meestal is dat niet nodig binnen de eerste vijf jaar.
    Ofwel crasht een HD binnen de drie maand, ofwel houdt ze het uit, tot ze stilaan overlijdt.

    Helpers altijd welkom! Contacteer één van onze admins voor meer info.

  11. #9
    Geek  
    Geregistreerd
    10 May 2005
    Locatie
    Hulshout (Antwerpen)
    Berichten
    3.027
    Bedankjes
    59
    Bedankt
    3.143 keer in 2.293 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door compuchrisje Bekijk bericht
    Aanvulling: als je een WD aankoopt, kan je je product registreren en dat is meestal wel op de naam van de koper. Dus is dat product bij deze uniek geworden. De garantie geldt voor dàt product voor dié koper. Als je de inloggegevens zou krijgen, wat lastig is wat mailadres betreft, kan je nog proberen om de garantie aan te spreken indien nodig. Maar wees gerust, meestal is dat niet nodig binnen de eerste vijf jaar.
    Ofwel crasht een HD binnen de drie maand, ofwel houdt ze het uit, tot ze stilaan overlijdt.
    Dit staat bij hun waarborg: "No limited warranty is provided by WD unless your WD Product ("Product") was purchased from an authorized distributor or authorized reseller. Distributors may sell Products to resellers who then sell Products to end users"
    J.W.
    Google is uw vriend

  12. #10
    mam@minatica   compuchrisje's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 May 2005
    Locatie
    Waasland
    Berichten
    18.839
    Bedankjes
    15.650
    Bedankt
    37.027 keer in 15.348 posts
    Dus geen garantie want geen erkende verkoper of tussenverkoper, vrees ik. End user was degene die de schijf heeft doorverkocht aan topicstarter.

    Helpers altijd welkom! Contacteer één van onze admins voor meer info.

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Momenteel bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Soortgelijke discussies

  1. Hoe je als security bedrijf geen e-mail moet sturen
    Door Snoepy in forum Netwerken en internetproviders
    Reacties: 1
    Laatste bericht: 4 July 2005, 19:28

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •