Weergegeven resultaten: 1 t/m 8 van 8
  1. #1
    Gevorderd  
    Geregistreerd
    15 February 2014
    Berichten
    216
    Bedankjes
    27
    Bedankt
    15 keer in 12 posts

    welk onderdeel en welke drivers

    Hallo bij overige apparaten staat dit intel ICH10R LPC interface controller 3A16
    Bij details ACPI/ATK0110 . ik zou deze driver nodig heb van welke onderdeel is dit?
    Ik zou deze graag via andere computer eerst downloaden omdat er op mijn computer nog geen virus scanner is geinstalleerd vandaar deze vraag .
    http://www.plaatjesdump.nl/upload/7b...53bfb8c360.jpg
    http://www.plaatjesdump.nl/upload/1e...d8b9f7fc5a.jpg

    Kan dit van de FireWire 1394 poort zijn want als ik de videocamera aansluit wordt deze niet herkent
    Op mijn vorige computer met widowds xp pro was dit wel het geval dit was wel met een pci FireWire kaart nu zit de FireWire aansluiting op het moederbord of moet ik hiervoor ook driver installeren en de welke dan ?

  2. #2
    Geek   Kokki's schermafbeelding
    Geregistreerd
    11 May 2005
    Berichten
    2.434
    Bedankjes
    159
    Bedankt
    683 keer in 607 posts
    Je hebt een moederbord van Asus.
    ATK 0110 is virtual device that can be a gate to collect information about mobo's work for Asus AiBooster utility.
    Kijk eens op de asus-website bij de support of je er de driver voor kan vinden.
    Het is helaas niet de firewire. Zijn er nog problemen bij je device-manager? Normaalgezien moet je er ook een driver voor installeren, maar mss is die al geinstalleerd door windows. Als je geen andere uitroeptekens hebt in de device manager, dan is die normaalgezien ok

  3. #3
    Gevorderd  
    Geregistreerd
    15 February 2014
    Berichten
    216
    Bedankjes
    27
    Bedankt
    15 keer in 12 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kokki Bekijk bericht
    Je hebt een moederbord van Asus.

    Kijk eens op de asus-website bij de support of je er de driver voor kan vinden.
    Het is helaas niet de firewire. Zijn er nog problemen bij je device-manager? Normaalgezien moet je er ook een driver voor installeren, maar mss is die al geinstalleerd door windows. Als je geen andere uitroeptekens hebt in de device manager, dan is die normaalgezien ok
    Hallo Kokki,
    nee geen andere vraagtekens bij device-manager.
    De ACPI/ATK0110 driver heb ik daar gevonden en is reeds geinstalleerd vraagteken is weg.

    verder staan er geen andere vraagtekens meer wat er dus op zou moeten wijzen dat de driver van de FireWire 1394 poort is geïnstalleerd. Ik heb mijn camera ook eens op andere computer aangesloten waar ook een FireWire 1394 poort op het moederbord zit daar wordt de camera onmiddellijk herkend.
    Op deze computer staan wel programma's om videomontages te maken zou dit een verschil uitmaken?
    Op de andere computer is enkel nog maar windows 7 geïnstalleerd.
    De cd rom die bij deze computer is voor het moederbord is maar voor windows xp.

    Welke driver zou moeten downloaden voor de firewire ?

    Welke link zou ik moeten downloaden zodat ik terug de volledige cd rom heb van het moederbord maar dan wel voor Windows 7 pro 32 bit.De cd rom die nu bij het moederbord is voor vista en XP.
    http://www.asus.com/Motherboards/P5Q...Desk_Download/
    Laatst gewijzigd door lucas7; 13 March 2015 om 14:52

  4. #4
    Gevorderd  
    Geregistreerd
    15 February 2014
    Berichten
    216
    Bedankjes
    27
    Bedankt
    15 keer in 12 posts
    Update:
    het boekje van moederbord erbij genomen en wat zag ik een aansluiting op moederbord voor FireWire gekeken waar de bedrading naar toe ging en tot mijn stomme verbazing zat er achteraan op de computer waar je normaal een PCI kaart monteert vast schroeft een aansluiting met een externe sata en ook een kleine FireWire I link(4 pin) aansluiting zoals de FireWire uitgang van mijn videocamera( ik wist niet dat dit voor computer bestond ). Ik heb de computer afgesloten en de bedrading (plug) van het moederbord losgekoppeld en daarna de computer terug opgestart .
    Dan de videocamera aangesloten op de firewire van moederbord (6pin) en gekeken of de camera werd herkend maar nog niks .De driver zal nu voor de externe FireWire I link(4 pin) aansluiting geinstalleerd zijn maar niet voor de FireWire (6pin) voor op het moederbord. Ik dacht kabel plug los en alles is opgelost maar niet zo.
    Ik kan mijn FireWire kabel niet gebruiken om de op de externe
    FireWire I link(4 pin) aan sluiten omdat deze twee verschillende aansluitingen heeft.zie foto link
    http://www.plaatjesdump.nl/upload/b4...304fd44592.jpg

    ik zou zo kabel moeten kopen voor ik dit kan testen zie foto link:
    http://www.plaatjesdump.nl/upload/3e...87f6b9c1dc.jpg

    Hoe los ik dit op dat ik toch de FireWire (6pin) voor op het moederbord kan gebruiken met mijn kabel die ik heb of moet ik terug windows 7 opnieuw installeren ?

  5. #5
    Geek   Kokki's schermafbeelding
    Geregistreerd
    11 May 2005
    Berichten
    2.434
    Bedankjes
    159
    Bedankt
    683 keer in 607 posts
    Een volledige cd ga je niet vinden van je moederbord. Op de website zetten ze altijd de verschillende drivers apart zodat je juist moet downloaden wat je nodig hebt.
    Ik denk niet dat jij er nog ene nodig hebt. Je kan altijd die van de chipset eens proberen. Ook zou ik eens proberen met een videomontage programma te installeren.

    Een ding is me niet duidelijk: "zijn die 2 connectors verschillend"? Als ik de manual lees dan heb ik de indruk dat het 2 dezelfde zijn.

  6. De volgende gebruiker bedankt Kokki voor deze nuttige post:

    lucas7 (15 March 2015)

  7. #6
    Gevorderd  
    Geregistreerd
    15 February 2014
    Berichten
    216
    Bedankjes
    27
    Bedankt
    15 keer in 12 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kokki Bekijk bericht
    Een volledige cd ga je niet vinden van je moederbord. Op de website zetten ze altijd de verschillende drivers apart zodat je juist moet downloaden wat je nodig hebt.
    Ik denk niet dat jij er nog ene nodig hebt. Je kan altijd die van de chipset eens proberen. Ook zou ik eens proberen met een videomontage programma te installeren.

    Een ding is me niet duidelijk: "zijn die 2 connectors verschillend"? Als ik de manual lees dan heb ik de indruk dat het 2 dezelfde zijn.
    op mijn videocamera zit FireWire I link(4 pin) en de firewire op het moederbord is een 1394 FireWire (6pin) de kabel is dan gelijk deze afbeelding http://www.plaatjesdump.nl/upload/b4...304fd44592.jpg

    De fireWire I link(4 pin) is de kleine aansluiting en de grote aansluiting is de 1394 FireWire (6pin) zie link foto's
    http://www.plaatjesdump.nl/upload/de...ea3ab5f7e2.jpg
    http://www.plaatjesdump.nl/upload/aa...1058352643.jpg

    Type 1 zit op moederbord
    Type 2 op de videocamera

    bij het plaatje die achteraan op de computer zit is dit een type 2 gelijk op mijn videocamera die ook type 2 is.
    Dit plaatje is eigenlijk gewoon een stuk kabel met plug die op moederbord zit en waar aan de andere kant een
    FireWire I link(4 pin poort is aan gesoldeerd .dus type 2
    Laatst gewijzigd door lucas7; 14 March 2015 om 00:51

  8. #7
    Gevorderd  
    Geregistreerd
    15 February 2014
    Berichten
    216
    Bedankjes
    27
    Bedankt
    15 keer in 12 posts
    hallo Kokki,

    in het bios menu stond een functie het aan en uitzetten Firewire .De Firewire op aan gezet ,
    de computer opnieuw opgestart ,de camera aangesloten en de camera werd herkend.
    Het is de eerste keer dat ik dit bij een computer in de bois moet instellen anders ging dit steeds vanzelf.
    Laatst gewijzigd door lucas7; 15 March 2015 om 15:39

  9. #8
    Geek   Kokki's schermafbeelding
    Geregistreerd
    11 May 2005
    Berichten
    2.434
    Bedankjes
    159
    Bedankt
    683 keer in 607 posts
    Goed gevonden. Dat heb ik ook nog nooit gezien. Gelukkig werkt het nu.

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Momenteel bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Soortgelijke discussies

  1. welke driver moet ik installeren
    Door tommy_055 in forum Netwerken en internetproviders
    Reacties: 3
    Laatste bericht: 11 October 2010, 08:58
  2. Welke sata driver slipstreamen?
    Door jerrythealien in forum Processoren, moederborden en geheugen
    Reacties: 7
    Laatste bericht: 8 January 2009, 15:13
  3. Hoe weet ik nu welke driver ik nodig heb?
    Door ghost in forum PC-randapparatuur en andere PC-hardware
    Reacties: 6
    Laatste bericht: 17 February 2008, 23:50
  4. Wanneer, welke zoekmachine
    Door Simply in forum Tips & Trucs
    Reacties: 0
    Laatste bericht: 3 May 2005, 18:42

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •