Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 10

Discussie: memtest vraagje

Hybrid View

  1. #1
    Erelid   ghost's schermafbeelding
    Geregistreerd
    1 May 2005
    Locatie
    limburg
    Berichten
    2.885
    Bedankjes
    1.777
    Bedankt
    1.626 keer in 1.037 posts

    memtest vraagje

    Mijn dochter heeft een blauw scherm en heb al van alles geprobeerd , systeemherstel en dergelijke . In veilige modus werkt hem wel . Ik ben nu een memorytest aan het doen met memtest86+ Hij scant nu , maar waar moet ik dat zien dat één van de geheugens kapot zijn , krijg ik een eindresultaat , of waar kan ik dit zien?
    http://www.bouweenpc.nl/handleidinge...en-met-memtest
    Mijn leugens zijn de waarheid , jullie logen tegen mij en dat is de waarheid

  2. #2
    Geek   Kokki's schermafbeelding
    Geregistreerd
    11 May 2005
    Berichten
    2.434
    Bedankjes
    159
    Bedankt
    683 keer in 607 posts
    Als je rood begint te krijgen is het niet goed. Ergens in het midden-rechts van het scherm staat ergens "errors" als daar 0 blijft staan is het goed. Als je op het screenshot kijkt dat in je link staat, dan zie je dat zij daar heeel veel errors hebben: 178944 om correct te zijn.

  3. De volgende gebruiker bedankt Kokki voor deze nuttige post:

    ghost ( 7 April 2015)

  4. #3
    Erelid   ghost's schermafbeelding
    Geregistreerd
    1 May 2005
    Locatie
    limburg
    Berichten
    2.885
    Bedankjes
    1.777
    Bedankt
    1.626 keer in 1.037 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kokki Bekijk bericht
    Als je rood begint te krijgen is het niet goed. Ergens in het midden-rechts van het scherm staat ergens "errors" als daar 0 blijft staan is het goed. Als je op het screenshot kijkt dat in je link staat, dan zie je dat zij daar heeel veel errors hebben: 178944 om correct te zijn.
    Dan zal haar geheugen wel kapot zijn , ik zit na 5u en een half al op meer dan 3 miljoen errors.
    Nee ik heb een software namelijk whocrashed en die slaat dat allemaal op http://www.resplendence.com/whocrashed.
    Had ik hier overlaats nog opgeslagen in het geval van , weet niet meer wie dat plaatste .
    Ziet er zo oneveer uit dan .
    Crash Dump Analysis

    Crash dump directory: C:\Windows\Minidump

    Crash dumps are enabled on your computer.

    On Mon 6/04/2015 10:46:34 GMT your computer crashed
    crash dump file: C:\Windows\Minidump\040615-18252-01.dmp
    uptime: 00:26:06
    This was probably caused by the following module: win32k.sys (win32k!FreeObject+0x58)
    Bugcheck code: 0xA (0xFFFFFA9C84B1A5F0, 0x2, 0x1, 0xFFFFF80003ABCCD9)
    Error: IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL
    file path: C:\Windows\system32\win32k.sys
    product: Besturingssysteem Microsoft® Windows®
    company: Microsoft Corporation
    description: Multi-User Win32-stuurprogramma
    Bug check description: This indicates that Microsoft Windows or a kernel-mode driver accessed paged memory at DISPATCH_LEVEL or above.
    This appears to be a typical software driver bug and is not likely to be caused by a hardware problem.
    The crash took place in a standard Microsoft module. Your system configuration may be incorrect. Possibly this problem is caused by another driver on your system that cannot be identified at this time.



    On Mon 6/04/2015 10:46:34 GMT your computer crashed
    crash dump file: C:\Windows\memory.dmp
    uptime: 00:26:06
    This was probably caused by the following module: msascui.sys (MSASCui!CMainWindow::OnPaint+0x20F)
    Bugcheck code: 0xA (0xFFFFFA9C84B1A5F0, 0x2, 0x1, 0xFFFFF80003ABCCD9)
    Error: IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL
    Bug check description: This indicates that Microsoft Windows or a kernel-mode driver accessed paged memory at DISPATCH_LEVEL or above.
    This appears to be a typical software driver bug and is not likely to be caused by a hardware problem.
    A third party driver was identified as the probable root cause of this system error. It is suggested you look for an update for the following driver: msascui.sys .
    Google query: msascui.sys IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL
    Thnx voor de respons Kokki
    Laatst gewijzigd door ghost; 6 April 2015 om 23:40
    Mijn leugens zijn de waarheid , jullie logen tegen mij en dat is de waarheid

  5. #4
    Geek   Kokki's schermafbeelding
    Geregistreerd
    11 May 2005
    Berichten
    2.434
    Bedankjes
    159
    Bedankt
    683 keer in 607 posts
    Wat is de foutmelding op dat blauwe scherm? Als het te rap verdwijnt, dan moet je bij systeemeigenschappen, tab geadvanceerd, opstart- en herstelinstellingen, het vinkje bij de computer opnieuw opstarten weghalen.

  6. De volgende gebruiker bedankt Kokki voor deze nuttige post:

    ghost ( 7 April 2015)

  7. #5
    mam@minatica   compuchrisje's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 May 2005
    Locatie
    Waasland
    Berichten
    18.822
    Bedankjes
    15.634
    Bedankt
    36.995 keer in 15.331 posts
    Heb je onlangs nog drivers bijgewerkt? Want dat zie ik hierboven twee keer staan. Zou dus best iets door de software kunnen zijn.

    Helpers altijd welkom! Contacteer één van onze admins voor meer info.

  8. #6
    Erelid   ghost's schermafbeelding
    Geregistreerd
    1 May 2005
    Locatie
    limburg
    Berichten
    2.885
    Bedankjes
    1.777
    Bedankt
    1.626 keer in 1.037 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door compuchrisje Bekijk bericht
    Heb je onlangs nog drivers bijgewerkt? Want dat zie ik hierboven twee keer staan. Zou dus best iets door de software kunnen zijn.
    Het enigste wat zij heeft gedownload en geinstalleerd is spotify .Voor de rest weet ik het niet had ook al systeemherstel gedaan maar geen soelaas . En nu twijfel ik mij hier zot
    Mijn leugens zijn de waarheid , jullie logen tegen mij en dat is de waarheid

  9. #7
    PC-Freak   Merel's schermafbeelding
    Geregistreerd
    7 June 2006
    Locatie
    Meise
    Berichten
    1.985
    Bedankjes
    961
    Bedankt
    1.287 keer in 833 posts
    Vermits in veilige modus geen crash opduikt, moet het en softwarefout zijn.
    Het geheugenlatje mag het een worst wezen of het al dan niet in veilige modus zit te werken of niet.
    Probeer dus te elimineren (disable) met alle opstart-programma's uit te vinken in msconfig.
    Als het dan foutloos zou kunnen werken kan je die één voor één terug inschakelen tot een schuldige zich laat pakken.
    Best is teven alle 'onnodige' software te de-instaleren in omgekeerde chronologische volgorde van hun installatiedatum.
    Oplossing vinden gaat soms sneller dan een vraag stellen.

  10. #8
    Erelid   ghost's schermafbeelding
    Geregistreerd
    1 May 2005
    Locatie
    limburg
    Berichten
    2.885
    Bedankjes
    1.777
    Bedankt
    1.626 keer in 1.037 posts
    Het is opgelost het was dus degelijk één van de latjes die kapot was , ik had gelezen dat het ook beter was om de geheugenlatjes één per één te laten nakijken met memtest86+ . Ik had één laten steken en daar kreeg ik geen bsod , toen daarna de andere in gestoken en lap een bsod . Toch voor de zekerheid dus de latjes apart laten scannen en ja hoor één volle bak in errors en de andere geen errors . Dus conclusie geen softwarefout , waarom de pc niet in de fout ging in veilige modus weet ik dus niet . Toch bedankt om mee te denken.
    Mijn leugens zijn de waarheid , jullie logen tegen mij en dat is de waarheid

  11. De volgende gebruiker bedankt ghost voor deze nuttige post:

    compuchrisje (12 April 2015)

  12. #9
    PC-Freak   Merel's schermafbeelding
    Geregistreerd
    7 June 2006
    Locatie
    Meise
    Berichten
    1.985
    Bedankjes
    961
    Bedankt
    1.287 keer in 833 posts
    Bedankt Ghost. Was verkeerd, maar dankzij U heb iets bijgeleerd. Bedankt voor de duidelijke uitleg.
    Zit er al een nieuwe geheugenlat ter vervanging van de slechte ? Hoelang heeft die zo ongeveer goed gewerkt ?

    Bij veilige modus is er minder geheugen in gebruik en wellicht werd het beschadigd gedeelte (een van de chips) niet zijn aangesproken, waardoor er geen fout ontstond.
    Oplossing vinden gaat soms sneller dan een vraag stellen.

  13. #10
    Erelid   ghost's schermafbeelding
    Geregistreerd
    1 May 2005
    Locatie
    limburg
    Berichten
    2.885
    Bedankjes
    1.777
    Bedankt
    1.626 keer in 1.037 posts
    Geheugen heeft ongeveer maar drie jaar goed gewerkt . Volgende week dinsdag kan ik hier bij de pc winkel een nieuwe gaan halen . Nu werk ze op halve kracht zullen we maar zeggen , voor de zekerheid mag ze voorlopig geen games spelen.
    Mijn leugens zijn de waarheid , jullie logen tegen mij en dat is de waarheid

  14. De volgende gebruiker bedankt ghost voor deze nuttige post:

    compuchrisje (12 April 2015)

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Momenteel bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •