Weergegeven resultaten: 1 t/m 4 van 4
  1. #1
    Gevorderd  
    Geregistreerd
    15 February 2014
    Berichten
    216
    Bedankjes
    27
    Bedankt
    15 keer in 12 posts

    Western Digital Caviar Black 2TB (WD2001FASS)

    Hallo,
    Ik zou nieuwe harddisk willen kopen is dit een aan te randen model .
    Western Digital Caviar Black 2TB (WD2001FASS)
    Ik ga het vooral voor beeldbewerking gebruiken is dit een betrouwbare schijf ?
    http://www.tomshardware.com/reviews/...00,2430-3.html

  2. #2
    Gevorderd  
    Geregistreerd
    15 February 2014
    Berichten
    216
    Bedankjes
    27
    Bedankt
    15 keer in 12 posts
    De winkel heeft deze tijdelijk niet meer binnen deze schijven van WD.
    Hij stelt als vervanging deze voor Hitachi Ultrastar zijn dit goede schijven ook voor videobewerking ?

  3. #3
    Geek   Kokki's schermafbeelding
    Geregistreerd
    11 May 2005
    Berichten
    2.434
    Bedankjes
    159
    Bedankt
    683 keer in 607 posts
    Je vraagt een goed schijf voor videobewerking. Bedoel je dat je een betrouwbare schijf wil of een snelle schijf? Alle schijven zijn goed voor videobewerking.
    Sommige reeksen harde schijven zijn wel betrouwbaarder dan andere, maar zijn nooit zo betrouwbaar dat je geen backup hoeft te maken. Elke hd kan stuk gaan.
    Omdat je over videobewerking praat zou ik eerder een ssd schijf kopen om je pc te versnellen en een gewone hd als opslagruimte. Als je al een snelle pc hebt, dan is dit natuurlijk niet nodig.

  4. #4
    PC-Freak   Merel's schermafbeelding
    Geregistreerd
    7 June 2006
    Locatie
    Meise
    Berichten
    1.985
    Bedankjes
    961
    Bedankt
    1.287 keer in 833 posts
    Harde schijven zijn met de jaren op hetzelfde principe gebouwd wat niet betekent dat de gebruikte technieken zijn blijven stilstaan. Een opperbeste de schijf van enkel jaren terug zal nog steeds een goede zijn, wat ook niet wil zeggen dat er ondertussen geen beter performante op de markt kwamen.

    Ik wil daarmee zeggen dat het vooral aan uzelf ligt om de markt onder je eigen vergrootglas te bekijken; een goede bron is de website van HardwareInfo http://nl.hardware.info/

    Afhangend van je ambities en budget inzake video kan je de raad volgen van Kokki en de videobewerking uitvoeren op 1 of zelfs meerdere SSD's (welke ook voortdurend evolueren in performantie en prijs) waarbij je eventueel een RAID combinatie kan overwegen.

    Het laatste woord inzake SSD is zeker niet gezegd want Intel komt zopas met een bloedsnelle monsteropslag, een SDD voor het ogenblik nog onbetaalbaar.

    Je vraag : Ja de Hitachi Ultrastar is "een zeer goede" schijf, (niet van de nieuwste; ik denk vroeger van IBM geweest). Nu wellicht met dezelfde benaming nog performanter. Maar nogmaals : ga zelf eens neuzen wat vandaag haalbaar is voor je videobudget. Het is niet alleen de harde schijf die telt. Bij testverslagen (reviews) let je vooral op de datum, want een review wordt al snel achterhaald door de nieuwere technologieën en vooral de gebruikte interface.
    Laatst gewijzigd door Merel; 11 April 2015 om 12:34
    Oplossing vinden gaat soms sneller dan een vraag stellen.

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Momenteel bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •