Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 15
  1. #1
    PC-Freak   Silverwing's schermafbeelding
    Geregistreerd
    11 May 2005
    Berichten
    1.162
    Bedankjes
    373
    Bedankt
    509 keer in 350 posts

    thuisgroep op Windows 8.1 werkt niet

    Ik had voorheen een thuisnetwerk via kabel en de Telenet modem met één pc met Windows 8.1 en één met Windows 7.
    Er hoefde geen thuisgroep aangemaakt,er kon gewoon bestanden op beide pc's bekeken en bewerkt worden door op de desbetreffende pc in de verkenner te dubbelklikken.
    Nu is de pc met Windows 7 vervangen door één met ook Windows 8.1.
    Op de oude manier geraakt geen van beide pc's op de andere.Een thuisgroep aanmaken lukt en het paswoord is ingegeven op beide pc's. De pc's zien elkaar.
    Van het moment dat er naar een andere pc wil verbonden worden verschijnt er een venster"Windows beveiliging" waar een gebruikersnaam en paswoord gevraagd worden om toegang te krijgen tot de andere pc
    Ik heb al alles geprobeerd om daar in te vullen,maar niets werkt.Steeds zijn de gegevens foutief.
    Op de éne pc word gebruikgemaakt van de Microsoft account,op de andere een lokale account zonder wachtwoord.Op beide pc's staat eset smart security, maar of die nu actief is of niet maakt geen verschil.

    Wat is hier het probleem of wat moet er in dat venster "Windows beveiliging" ingevuld worden?

  2. De volgende gebruiker bedankt Silverwing voor deze nuttige post:

    retlawv ( 4 May 2015)

  3. #2
    Geek   Kokki's schermafbeelding
    Geregistreerd
    11 May 2005
    Berichten
    2.434
    Bedankjes
    159
    Bedankt
    683 keer in 607 posts
    Met wachtwoord beveiligd delen is standaard ingeschakeld voor pc's in werkgroepen. Wanneer met wachtwoord beveiligd delen is ingeschakeld, krijgen personen die andere pc's op uw netwerk gebruiken alleen toegang tot uw gedeelde mappen en printers als ze een gebruikersaccount op uw pc hebben. U kunt het delen van bestanden of printers op twee manieren inschakelen:

    • Identieke gebruikersaccounts maken op alle pc's in de werkgroep (aanbevolen). Zie Een gebruikersaccount maken voor meer informatie.
    • Schakel met wachtwoord beveiligd delen uit. Voer de volgende stappen uit om met wachtwoord beveiligd delen uit te schakelen:


    • Open Geavanceerde instellingen voor delen door vanaf de rechterrand van het scherm te vegen en te tikken op Zoeken. Als u een muis gebruikt, wijst u de rechterbovenhoek van het scherm aan, beweegt u de muisaanwijzer naar beneden en klikt u op Zoeken. Typ geavanceerd delen in het zoekvak en tik of klik achtereenvolgens op Instellingen en Geavanceerde instellingen voor delen beheren.
    • Klik op de dubbele punthaken om het huidige netwerkprofiel uit te vouwen.
    • Klik onder Met wachtwoord beveiligd delen op Met wachtwoord beveiligd delen uitschakelen en klik op Wijzigingen opslaan. U wordt wellicht gevraagd om een administratorwachtwoord op te geven of om uw keuze te bevestigen.


    http://windows.microsoft.com/nl-be/w...nect-other-pcs

    Helpt dit?

  4. De volgende 2 gebruikers bedanken Kokki voor deze nuttige post:

    retlawv ( 4 May 2015), Silverwing (15 April 2015)

  5. #3
    PC-Freak   Silverwing's schermafbeelding
    Geregistreerd
    11 May 2005
    Berichten
    1.162
    Bedankjes
    373
    Bedankt
    509 keer in 350 posts
    Bedankt voor uw antwoord!
    Ik heb het nodige gedaan,ik dacht dat enkel het eerste vak(particulier netwerk)van toepassing was.
    Ik heb ook de instelling "verbinding voor de thuisgroep door Windows laten kiezen" geverifieerd maar het wil nog steeds niet (volledig)lukken.
    Vanop de andere pc kan ik naar mijn pc, maar vanop mijn pc naar de andere word nog steeds dat venster getoond om gebruikersnaam en paswoord in te geven.Alle instellingen staan op beide pc's exact het zelfde.

  6. #4
    PC-Freak   Silverwing's schermafbeelding
    Geregistreerd
    11 May 2005
    Berichten
    1.162
    Bedankjes
    373
    Bedankt
    509 keer in 350 posts
    Ondertussen zit ik niet stil en heb uitgevist dat in dat venster mijn accountgegevens moeten ingevuld worden.Ik krijg dan aller gedeelde mappen te zien maar als ik ze wil openen krijg ik de melding geen toegang tot...
    Op de andere pc heb ik voor elke map afzonderlijk incluis de C het delen met de thuisgroep aangevinkt.bij de veiligheids instellingen heb ik ook aangeduid dat ik de mappen kan beheren.
    Ondanks dit ales krijg ik toch nog steeds geen toegang.
    Misschien gaat er nu bij iemand een lichtje branden?

  7. #5
    Geek   Kokki's schermafbeelding
    Geregistreerd
    11 May 2005
    Berichten
    2.434
    Bedankjes
    159
    Bedankt
    683 keer in 607 posts
    Ik veronderstel dat jij administratorrechten hebt. Zoniet, dan moet je eens de administratorgegevens invullen.
    Ga ook eens op die pc kijken hoe de rechten op die mappen juist ingesteld staan. (eigenschappen van de map, tabblad beveiliging)

  8. De volgende 2 gebruikers bedanken Kokki voor deze nuttige post:

    retlawv ( 4 May 2015), Silverwing (15 April 2015)

  9. #6
    PC-Freak   Silverwing's schermafbeelding
    Geregistreerd
    11 May 2005
    Berichten
    1.162
    Bedankjes
    373
    Bedankt
    509 keer in 350 posts
    Ik maak gebruik van mijn Microsoft account en heb voor alle mappen het delen aangevinkt met de thuisgroep.Op het tabblad beveiliging staan enkel mijn administrator en gebruikers naam en systeem.
    Klik ik op geavanceerd en dan tab share staan daar de admin en iedereen en volledig beheer.

  10. #7
    PC-Freak   Merel's schermafbeelding
    Geregistreerd
    7 June 2006
    Locatie
    Meise
    Berichten
    1.985
    Bedankjes
    961
    Bedankt
    1.287 keer in 833 posts

    Licht Beter met postduiven dan met Microsoft ?

    In post #2 reikt Kokki een link aan naar een Microsoft artikel.

    Een van de titels op deze pagina is "Met wachtwoord beveiligd delen is ingeschakeld"
    Die titel verwijst al naar het probleem dat je voorlegt.
    Wellicht zit daar in die uitleg de juiste hint naar een oplossing ?

    Microsoft zou Microsoft niet meer zijn als het allemaal vanzelf ging en alles zo gemakkelijk was.
    Al goed dat de PC's elkaar al zien !

    Eens dat je met "rechten" te doen hebt begint pas het plezier !
    Als gebruiker heb je toch steeds één absoluut recht verzekerd : betalen.
    Oplossing vinden gaat soms sneller dan een vraag stellen.

  11. #8
    PC-Freak   Silverwing's schermafbeelding
    Geregistreerd
    11 May 2005
    Berichten
    1.162
    Bedankjes
    373
    Bedankt
    509 keer in 350 posts
    ALLE instellingen staan zoals het hoort,de pc's zien elkaar in het netwerkcentrum en vanop mijn pc is het probleem dat ik maar geen toegang krijg tot de andere pc omdat het netwerkpad niet gevonden word???Begrijpen wie begrijpen kan.
    vanop de ander pc nar mijn pc is geen probleem alleen zijn zogezegd alle gedeelde mappen leeg.
    Ik heb de thuisgroep al enkele malen verwijderd en alles opnieuw gedaan,maar het resultaat blijft steeds hetzelfde.
    Die link van kokki heb ik helemaal doorlopen,maar daar heb ik niets verkeerd mee kunnen vinden.
    Talloze pagina's via Google die ik heb bezocht over dit probleem hebben mij ook niets wijzer gemaakt.
    De oplosser voor thuisnetwerken van Windows kan het probleem niet oplossen.
    Ik ga maandag eens proberen om mijn oude router terug te plaatsen en zien of het daarmee wel lukt,op die manier sluit ik uit dat de modem van Telenet er voor iets tussenzit.

  12. De volgende gebruiker bedankt Silverwing voor deze nuttige post:

    compuchrisje (17 April 2015)

  13. #9
    mam@minatica   compuchrisje's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 May 2005
    Locatie
    Waasland
    Berichten
    18.822
    Bedankjes
    15.634
    Bedankt
    36.995 keer in 15.331 posts
    Best mogelijk dat daar de blokkade in schuilt, succes!

    Helpers altijd welkom! Contacteer één van onze admins voor meer info.

  14. De volgende gebruiker bedankt compuchrisje voor deze nuttige post:

    Silverwing (19 April 2015)

  15. #10
    PC-Freak   Merel's schermafbeelding
    Geregistreerd
    7 June 2006
    Locatie
    Meise
    Berichten
    1.985
    Bedankjes
    961
    Bedankt
    1.287 keer in 833 posts
    De andere PC heeft ook een "netwerk-naam" meegekregen, en die zit mee in het "pad"
    Die kan mogelijk anders zijn gespeld dan de computernaam zelf ?
    Kijk eens of die correcte spelling heeft, waarbij wellicht ook naar kleine/hoofdletters moet worden gekeken.

    "De oplosser voor thuisnetwerken van Windows kan het probleem niet oplossen."
    Dat zal niet veel mensen verbazen.

    Mogelijk moet iemand die verstand heeft van netwerken aan huis komen helpen; simpel is het imers niet.
    Oplossing vinden gaat soms sneller dan een vraag stellen.

  16. De volgende gebruiker bedankt Merel voor deze nuttige post:

    Silverwing (19 April 2015)

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Momenteel bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Soortgelijke discussies

  1. [Vista] Windows-hostproces (Rundll32) werkt niet meer.
    Door kurt002 in forum Windows
    Reacties: 1
    Laatste bericht: 9 March 2010, 18:28
  2. Reacties: 6
    Laatste bericht: 17 September 2006, 13:15
  3. Windows media in internet explorer werkt niet?
    Door chrisje6969 in forum Internet
    Reacties: 0
    Laatste bericht: 27 March 2006, 17:35

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •