Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Weergegeven resultaten: 11 t/m 15 van 15
  1. #11
    PC-Freak   Merel's schermafbeelding
    Geregistreerd
    7 June 2006
    Locatie
    Meise
    Berichten
    1.985
    Bedankjes
    961
    Bedankt
    1.287 keer in 833 posts
    Ik herhaal : Dit probleem van het contextmenu is blijkbaar toch wel gekend. Ik zou aanraden om toch maar verder te zoeken via Google , vooral op engelstalige websites/fora omdat er meer kans kan zijn aanwijzingen (laat staan kant-en-klare oplossing te vinden.
    Oplossing vinden gaat soms sneller dan een vraag stellen.

  2. #12
    PC-Freak   Merel's schermafbeelding
    Geregistreerd
    7 June 2006
    Locatie
    Meise
    Berichten
    1.985
    Bedankjes
    961
    Bedankt
    1.287 keer in 833 posts

    Allleen voor aangelanden .... op Dropbox, maar alle wegen leiden toch naar Rome

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door berger Bekijk bericht
    .../... maar ik begin altijd met te surfen naar dropbox, zonder te klikken op de geïnstalleerde software van dropbox. En daar kan ik eigenlijk alles doen wat hoort.
    Ook kan je aldus je "online" dropbox bewerken, zelfs als de lokale dropbox niet aanwezig is op de lokale PC (bijvoorbeeld op een draagbare externe schijf). Dropbox zal je wel verwittigen dat het de map niet vindt, maar men kan dat negeren en toch op de website account inloggen.

    Terzijde :
    Ik begrijp trouwens helemaal niet waarom Dropbox op hun website met grote klem aanraadt om lokale dropbox op de systeempartitie te plaatsen !???

    Wat crasht er nu wel het gemakkelijkst ? En dan maar her-formateren zoals zovelen het doen.
    Enfin, minder slimme mensen moeten er ook zijn; anders merken wij niet eens hoeveel slimmer we zelf zijn !


    Ik heb geen moeite met een unieke dropbox op een "movable hardrive" die trouwens dezelfde stationletter heeft op twee Windows PC's. Linux vindt hem ook. Eigenlijk ziet elk systeem 1 en dezelfde unieke lokale dropbox map op de externe schijf, waarvan men trouwens zelf ook veiligheiscopies kan maken.

    De map verplaatsen naar een andere locatie is voorzien in een procedure van hun software, weze dit wel met een bijgaande waarschuwing, die ik aan mijn laars lapte. Ik wacht nu op de voorspelde catastrofe, want deze werkwijze is nog maar pas in werking gesteld.

    Oplossing vinden gaat soms sneller dan een vraag stellen.

  3. #13
    PC-Freak   Merel's schermafbeelding
    Geregistreerd
    7 June 2006
    Locatie
    Meise
    Berichten
    1.985
    Bedankjes
    961
    Bedankt
    1.287 keer in 833 posts

    Loakel DROPBOX op externe disk toch niet zo handig; Het kan leiden tot problemen

    Nota op hun website:

    Voor onze ervaren gebruikers


    If you want to put your Dropbox folder on an external drive, proceed with caution:

    • The Dropbox folder must be available when your computer boots and before the Dropbox desktop application starts. Some USB drives, for example, take some time to mount before your computer recognizes them. The Dropbox desktop application could start before such a drive is ready and get confused. You'll receive an error and Dropbox will give you the opportunity to relink your Dropbox account or exit if it is unable to find your Dropbox folder.




    • If the external drive is disconnected from the computer while Dropbox is running, there's a small chance that the application will start deleting files before realizing that the entire drive has been removed. Again: When it comes to using an external drive for your Dropbox folder, tread carefully.


    Tja, waarvoor dient dan de "safe remove" procedure !? Die moet er toch voor zorgen dat de disk niet mag worden ontkoppeld.

    Dan maar zoveel lokale Dropboxen als er machines zijn en telkens op een locatie (data partitie of een partitie voor backups, maar wel op de systeem-HDD) met mogelijk identiek dezelfde data , welke men ten lange laatste niet meer van elkaar zal onderscheiden noch op op de website account, noch op de lokale dropbox ! Mooi hutsepotje kan het worden als men daar geen disciplinaire logica in volgt.

    P.S. Titels kunnen niet achteraf worden verbeterd; "Loakel" = locale
    Laatst gewijzigd door Merel; 23 May 2015 om 23:25
    Oplossing vinden gaat soms sneller dan een vraag stellen.

  4. #14
    Erelid   ghost's schermafbeelding
    Geregistreerd
    1 May 2005
    Locatie
    limburg
    Berichten
    2.886
    Bedankjes
    1.777
    Bedankt
    1.631 keer in 1.038 posts
    Ik vraag me af of er iets is gelukt voor de topicstarter?
    Mijn leugens zijn de waarheid , jullie logen tegen mij en dat is de waarheid

  5. #15
    PC-Freak   Merel's schermafbeelding
    Geregistreerd
    7 June 2006
    Locatie
    Meise
    Berichten
    1.985
    Bedankjes
    961
    Bedankt
    1.287 keer in 833 posts

    Uitroep Rechtzetting : default locatie van lokale Dropbox verplaatsen.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Merel Bekijk bericht
    Ook kan je aldus je "online" dropbox bewerken, zelfs als de lokale dropbox niet aanwezig is op de lokale PC (bijvoorbeeld op een draagbare externe schijf). Dropbox zal je wel verwittigen dat het de map niet vindt, maar men kan dat negeren en toch op de website account inloggen.

    Terzijde :
    Ik begrijp trouwens helemaal niet waarom Dropbox op hun website met grote klem aanraadt om lokale dropbox op de systeempartitie te plaatsen !???
    Dat had ik totaal verkeerd begrepen bij mijn eerste lectuur.
    Ze raden aan de lokale Dropbox map op dezelfde harde schijf te plaatsen die de systeempartitie bevat. De reden is dat het programma meteen van bij de boot de map zal vinden (dus niet laatijdig of helemaal niet), zodat er geen foutmelding komt waarbij men eventueel de map opnieuw moet aankoppelen aan het programma.

    Conclusie : verplaatsen van de default locatie (uw systeempartitie) naar een andere partitie (data) van dezelfde disk lijkt mij toch wel beter. Als de systeempartitie crasht, is de Dropbox map nog aanwezig (tevens op andere backups van de data partitie)
    Oplossing vinden gaat soms sneller dan een vraag stellen.

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Momenteel bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Soortgelijke discussies

  1. [WinAll]"Naar map verplaatsen" in context-menu
    Door Dopey in forum Tips & Trucs
    Reacties: 0
    Laatste bericht: 16 January 2010, 15:09
  2. Virusscanner verdwenen uit context menu
    Door Nickel in forum Windows
    Reacties: 5
    Laatste bericht: 2 November 2009, 22:53
  3. Reacties: 3
    Laatste bericht: 31 August 2008, 21:29
  4. openen met...verdwenen uit menu
    Door minoe in forum Windows
    Reacties: 15
    Laatste bericht: 17 June 2008, 22:56

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •