Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 10
  1. #1
    PC-Freak   Silverwing's schermafbeelding
    Geregistreerd
    11 May 2005
    Berichten
    1.162
    Bedankjes
    373
    Bedankt
    509 keer in 350 posts

    Windows slipstreamen

    Ik heb een goede handleiding gevonden over het slpistreamen van Windows met rt7lite.
    Echter heb ik geen dvd meer maar wel een andere laptop en een iso die ik mag lenen met Windows 7 home premium.
    Kan ik uit die installatie de updates halen om bij te voegen in de iso die ik heb van een allereerste Windows 7 home premium?

  2. #2
    mam@minatica   compuchrisje's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 May 2005
    Locatie
    Waasland
    Berichten
    18.822
    Bedankjes
    15.634
    Bedankt
    36.995 keer in 15.331 posts
    Met je eigen productcode zou dat moeten lukken, denk ik. In elk geval is het de moeite waard om het uit te proberen. Laat je weten wat het resultaat wordt?

    Helpers altijd welkom! Contacteer één van onze admins voor meer info.

  3. #3
    PC-Freak   Silverwing's schermafbeelding
    Geregistreerd
    11 May 2005
    Berichten
    1.162
    Bedankjes
    373
    Bedankt
    509 keer in 350 posts
    De vraag was eigenlijk hoe ik dat zou kunnen doen.De handleiding en alle die ik kan vinden gaan er van uit dat je een installatie dvd hebt en er het sp1 los gaat bijvoegen om dan een nieuwe iso te maken.

  4. #4
    Geek   Kokki's schermafbeelding
    Geregistreerd
    11 May 2005
    Berichten
    2.434
    Bedankjes
    159
    Bedankt
    683 keer in 607 posts
    Kan even niet volgen. Je hebt toch een installatie dvd? Die iso die je kan lenen, die is toch prima.
    Je updates en servicepacks moet je zelf downloaden. Daarvoor kan je wud gebruiken: http://www.windowsupdatesdownloader....gramFiles.aspx
    Als je dat geinstalleerd hebt, dan kan je op de volgende pagina (lees tabblad) de update lists downloaden. Daar moet je wel de juiste kiezen.

    Succes

  5. #5
    mam@minatica   compuchrisje's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 May 2005
    Locatie
    Waasland
    Berichten
    18.822
    Bedankjes
    15.634
    Bedankt
    36.995 keer in 15.331 posts
    Do's en don't's staan hier vooraf al op een rijtje. Onder onze tutorials kan je ook lezen hoe Nijntje het ooit heeft klaargespeeld.
    Er moet een geldige Windows 7 schijf gebruikt worden (jouw productcode dus), maar je kan àlles niet alleen naar een blanco DVD opslaan, maar ook USB, die dan wel opstartbaar moet gemaakt worden. Misschien een vlottere oplossing voor bv tablet of laptop zonder CD-DVD-station.
    Updates, vooral de service packs, download je best apart en zet je ook apart op de locatie van je toekomstige installatiesschijf/stick, omdat dit niet kan ongedaan gemaakt worden. Bij het zoeken naar updates, neem je enkel degene (en dat zijn er nog onmenselijk veel) die na SP1 zijn uitgekomen.

    Helpers altijd welkom! Contacteer één van onze admins voor meer info.

  6. De volgende gebruiker bedankt compuchrisje voor deze nuttige post:

    Silverwing (19 May 2015)

  7. #6
    PC-Freak   Silverwing's schermafbeelding
    Geregistreerd
    11 May 2005
    Berichten
    1.162
    Bedankjes
    373
    Bedankt
    509 keer in 350 posts
    Ik hoopte dat het mogelijk was om van een volledig up to date systeem een nieuwe iso te kunnen maken,de tijdswinst door alles appart te downloaden en installeren zal denk ik negatief uitvallen dan dat ik gewoon installeer met de originele iso en alle updates gewoon via Windows update laat gaan.
    Iedereen bedankt voor de tips,deze vraag is opgelost.

  8. #7
    Geek  
    Geregistreerd
    26 November 2006
    Berichten
    2.342
    Bedankjes
    415
    Bedankt
    1.232 keer in 973 posts
    Heb je nu een goed werkend Windows7, dan is al dat gedoe toch niet nodig :je maakt gewoon één systeemherstelschijf en dan 4 dvd's met een systeemcopie. Daarvan kun je altijd vertrekken indien je problemen hebt en moet herinstalleren. De nodige programma's staan in WIn7.

  9. #8
    Geek   Kokki's schermafbeelding
    Geregistreerd
    11 May 2005
    Berichten
    2.434
    Bedankjes
    159
    Bedankt
    683 keer in 607 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Silverwing Bekijk bericht
    Ik hoopte dat het mogelijk was om van een volledig up to date systeem een nieuwe iso te kunnen maken,de tijdswinst door alles appart te downloaden en installeren zal denk ik negatief uitvallen dan dat ik gewoon installeer met de originele iso en alle updates gewoon via Windows update laat gaan.
    Iedereen bedankt voor de tips,deze vraag is opgelost.
    Het gaat rapper dan je denkt hoor. Als je eerst gaat installeren en dan updaten dan moet hij soms verschillende keren opnieuw opstarten.
    Het voordeel van rt7lite is ook dat je er al programma's bij kan laten installeren zoals bv. anti-virus, pdf-lezer, office,...
    Ook kan je al op voorhand je land-instellingen instellen zodat je tijdens de installatie zelf niet veel meer moet klikken.
    Ik zou het toch eens proberen, het is eigenlijk heel simpel en kan altijd van pas komen. Ik zou het wel niet op een dvd branden, maar rechtstreeks op een usb-stick.

  10. De volgende gebruiker bedankt Kokki voor deze nuttige post:

    Silverwing (19 May 2015)

  11. #9
    mam@minatica   compuchrisje's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 May 2005
    Locatie
    Waasland
    Berichten
    18.822
    Bedankjes
    15.634
    Bedankt
    36.995 keer in 15.331 posts
    't Is inderdaad één keer intensief werken, maar zoals Kokki al zegt, je bekende/gebruikte programma's staan er dan ook meteen bij. Bij een zuivere herinstallatie moet je alles weer bij elkaar sprokkelen en dat vraagt ook veel tijd, ook je instellingen moet je dan opnieuw bijwerken.
    Moet je nu vaak installeren? Dan is dit wel een aanrader hoor.

    Helpers altijd welkom! Contacteer één van onze admins voor meer info.

  12. #10
    PC-Freak   Silverwing's schermafbeelding
    Geregistreerd
    11 May 2005
    Berichten
    1.162
    Bedankjes
    373
    Bedankt
    509 keer in 350 posts
    Ik hoef enkel maar de Windows zelf,aangezien de laptop enkel gebruikt word voor internet en mail.
    Ik ,bekijk het allemaal nog eens rustig als de tijd daar is dat ik de upgrade naar Windows 10 moet doen.

  13. De volgende gebruiker bedankt Silverwing voor deze nuttige post:

    compuchrisje (21 May 2015)

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Momenteel bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Soortgelijke discussies

  1. [7] windows 7 slipstreamen
    Door minoe in forum Windows
    Reacties: 3
    Laatste bericht: 28 February 2011, 23:42
  2. Je PC doorlichten via Windows
    Door Simply in forum Tips & Trucs
    Reacties: 0
    Laatste bericht: 3 May 2005, 22:08
  3. Gebruik Windows-sneltoetsen
    Door Simply in forum Tips & Trucs
    Reacties: 0
    Laatste bericht: 3 May 2005, 18:57
  4. Windows XP wachtwoord vergeten
    Door Simply in forum Tips & Trucs
    Reacties: 0
    Laatste bericht: 3 May 2005, 18:48
  5. Windows sneller afsluiten
    Door Simply in forum Tips & Trucs
    Reacties: 0
    Laatste bericht: 3 May 2005, 18:47

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •