Weergegeven resultaten: 1 t/m 4 van 4

Discussie: beschikbare ip

  1. #1
    Beginner  
    Geregistreerd
    21 May 2015
    Berichten
    1
    Bedankjes
    0
    Bedankt
    0 keer in 0 posts

    beschikbare ip

    ik wil mijn ip adres veranderen maar als ik klaar ben heb ik soms het probleem dat sommige paginas niet kunnen lade kan iemand mij alles uitleggen en ook helpen

  2. #2
    Geek   Kokki's schermafbeelding
    Geregistreerd
    11 May 2005
    Berichten
    2.434
    Bedankjes
    159
    Bedankt
    683 keer in 607 posts
    Kan je wat meer uitleg geven? Wat doe je om je ip-adres te veranderen? Zijn er pagina's die wel laden? Werk je via wifi of met een kabel?

  3. #3
    mam@minatica   compuchrisje's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 May 2005
    Locatie
    Waasland
    Berichten
    18.822
    Bedankjes
    15.634
    Bedankt
    36.995 keer in 15.331 posts
    Spelletjessite? Gefoefeld? Kan gebeuren, er zal wel een reden voor zijn.
    Maar heb je na de aanpassing ook je router/modem even van het net gehaald? Dat kan helpen. Wel een ruime poos wachten, minimum 5-10 minuten.

    Helpers altijd welkom! Contacteer één van onze admins voor meer info.

  4. De volgende gebruiker bedankt compuchrisje voor deze nuttige post:

    Fakke_Berto (22 May 2015)

  5. #4
    Teamlid   vdhee's schermafbeelding
    Geregistreerd
    19 January 2008
    Berichten
    485
    Bedankjes
    485
    Bedankt
    348 keer in 219 posts
    Spijtig genoeg werkt het trucje met power off/on niet meer.

    Twee maanden geleden hadden wij een goede reden om van IP adres te veranderen en de router/modem uren en zelfs dagen van het net gehaald. Dit verschillende malen gedaan : steeds opnieuw hetzelfde adres.

    Naar de provider gebeld : nee meneer, het is niet mogelijk uw IP adres te veranderen : sinds enige tijd zijn onze IP-adressen gekoppeld aan het MAC adres van uw router/modem. Ja maar, ons probleem is xxxxx. OK, dat begrijpen we. In dit geval, en mits betaling (!) kunnen wij het wel voor u veranderen.

    En inderdaad, het MAC-adres van je toegangspunt kan je niet veranderen: het is "embedded", dwz. hard-coded in de firmware van het apparaat.

    Er bestaat een andere oplossing om je IP adres te veranderen maar die is vermoedelijk niet geschikt om hier te publiceren.

    Nu, wat betreft onze "foefelaar" : het "bannen" van iemand op basis van het IP wordt door vele sites niet meer toegepast bv. omdat een proxy-server dan gebruikt wordt. De site in kwestie zet gewoon een cookie op je PC en herkent je onmiddellijk als je nog eens wilt aanloggen : dat is het fenomeen dat je beschrijft, en hierdoor worden bepaalde paginas niet meer geladen of verschijnt de pagina : "you have been banned".

    Ook hier bestaat een oplossing voor maar nogmaals, niet geschikt om hier te publiceren : Minatica is een correcte site.

    (Mods kunnen mij altijd een PM sturen.)
    Laatst gewijzigd door vdhee; 22 May 2015 om 13:19

  6. De volgende 4 gebruikers bedanken vdhee voor deze nuttige post:

    compuchrisje (23 May 2015), Fakke_Berto (23 May 2015), Merel (23 May 2015), Obsessed (23 May 2015)

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Momenteel bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •