Weergegeven resultaten: 1 t/m 9 van 9
  1. #1
    Gevorderd  
    Geregistreerd
    24 May 2010
    Berichten
    110
    Bedankjes
    94
    Bedankt
    18 keer in 12 posts

    HP 7210 en "nep" inktpatronen

    Hoi!

    Mijn HP 7210 All-in-one doet moeilijk: hij heeft opeens door dat ik met "nep"-patronen van een goedkoop merk wil printen, weliswaar het model dat voor dit type als neppatroon dient. Hij geeft nu steevast een foutmelding (patronen te controleren of foutieve patronen geplaatst).

    Ik heb de patronen al eens proper gemaakt en wat gespeeld met het in- en uitschakelen, het uittrekken van de voedingskabel alsook de verbinding met de pc. Hij blijft echter halsstarrig volhouden dat er een probleem is.

    Bestaat er nog een truc om de printer toch weer te laten printen met deze patronen?

  2. #2
    PC-Freak  
    Geregistreerd
    7 June 2006
    Locatie
    Meise
    Berichten
    1.985
    Bedankjes
    960
    Bedankt
    1.287 keer in 833 posts

    Van eerbare firma naar mafia praktijken ?

    Ik vrees dat dit moeilijk zal worden. Ik heb zelf al heel wat meegemaakt en geprobeerd. Soms lukt het met een merk en soms mislukt het met een ander merk.

    Om niet-originele-merk inktparonen zo mogelijk te gebruiken zijn er enkele zaken die men kan proberen :
    - Installeer geen enkele update van de firmware of update voor de drivers.
    Gebruik zo mogelijk zelfs de oudste drivers die je kan vinden voor uw printer voor uw AIO machine.
    - Hou de oude cardridges bij. Vervang achtereenvolgens verschillende patronen na elkaar. De software onthoudt er een bepaald aantal maar na meerdere vervangingen zou er kans zijn dat na de zoveelste patroon, de nieuwe toch wordt aanvaard.

    Momenteel is mijn oude AIO printer operationeel en reageert normaal met een Yanec patroon, hoewel hij exact dezelfde verschijselen vertoont als je printer. Probeer eens gewoon iets te printen zoals je anders doet; negeer gewoon de foutmelding.

    HP is erg in mijn achting gedaald, toen ik op TV een enquête zag hoe HP een harakiri chip IC plaatste op de boards om de printers definief "defect" te verklaren na een ingestelde datum. Joernalisten konden daadwerkelijk bewijzen dat de printer opnieuw bruikbaar was nadat die chip was uitgeschakeld (geshunt of uitgesoldeerd; ben het nu vergeten).
    Laatst gewijzigd door Merel; 22 May 2015 om 23:59
    Oplossing vinden gaat soms sneller dan een vraag stellen.

  3. De volgende 3 gebruikers bedanken Merel voor deze nuttige post:

    Asterix900 (23 May 2015), compuchrisje (23 May 2015), Obsessed (15 August 2015)

  4. #3
    PC-Freak   Fakke_Berto's schermafbeelding
    Geregistreerd
    2 June 2005
    Berichten
    1.319
    Bedankjes
    931
    Bedankt
    943 keer in 643 posts

  5. De volgende 2 gebruikers bedanken Fakke_Berto voor deze nuttige post:

    Asterix900 (23 May 2015), Merel (23 May 2015)

  6. #4
    Gevorderd  
    Geregistreerd
    24 May 2010
    Berichten
    110
    Bedankjes
    94
    Bedankt
    18 keer in 12 posts
    Hoi vrienden

    Hartelijk dank voor jullie tips maar helaas hebben ze niet geholpen.
    Ik heb nu een nieuwe neppatroon (van een ander merk) in de printer gestoken en dat lijkt vooralsnog wél zijn vruchten af te werpen.

  7. #5
    PC-Freak   Fakke_Berto's schermafbeelding
    Geregistreerd
    2 June 2005
    Berichten
    1.319
    Bedankjes
    931
    Bedankt
    943 keer in 643 posts
    Breng die slechte maar terug.

  8. #6
    Minatica Moderator   Obsessed's schermafbeelding
    Geregistreerd
    14 June 2005
    Locatie
    Hagenland
    Berichten
    3.177
    Bedankjes
    16.841
    Bedankt
    17.649 keer in 7.877 posts
    HP heeft (uit eigen ondervinding) zowat de meest lastige printers om met namaakcartridges te werken.
    Mijn vorige printer was eveneens van dit merk en de enige niet-HP inkt die zich daarvoor liet gebruiken was van Pelikan (Makro).
    Dan nog moest ik meer dan regelmatig eentje weg gooien omdat de chip niet aanvaard werd

    Dat is namelijk het probleem: de chip op de inktpatroon wordt gebruikt om het inktniveau te registreren.
    HP maakt deze chip zo complex mogelijk waardoor het lastiger is om deze na te maken.

    Ik ben, enkele jaren terug, overgeschakeld naar Canon en gebruik momenteel inktpatronen van deze webshop.
    Het gebeurt ook nog wel eens dat er een chip niet wordt aanvaard, maar dat is maar zeer zelden (1 op de 10 ofzo).
    * NIL VOLENTIBUS ARDUUM *

  9. De volgende gebruiker bedankt Obsessed voor deze nuttige post:

    Merel (14 August 2015)

  10. #7
    PC-Freak  
    Geregistreerd
    7 June 2006
    Locatie
    Meise
    Berichten
    1.985
    Bedankjes
    960
    Bedankt
    1.287 keer in 833 posts

    Kwaad Schandalige prijzen voor het vloeibare "merk-goud" ...

    Mijn HP printer heeft nu reeds twee merken achter elkaar kunnen gebruiken.
    MAAR ... telkens met hetzelfde probleem :
    Het display blijft gedurig tonen : "Verwijder en controleer het kleurpatroon"
    Ondertussen knippert tevens het powerlichtje constant.

    Voor de rest is die AIO printer functioneel te gebruiken !!
    Zoals de brandweer : alle lichtjes knipperen maar ze doen toch hun werk.

    Zelfs met een origineel HP patroon had ik ooit enorme problemen om het te kunnen gebruiken.
    HP Support heeft toen geholpen maar uiteindelijk moest ik het patroon terugsturen naar HP (Nederland) voor omwisseling. Die uitstekende helpdesk bestaat blijkbaar niet meer. Het emailadres werkt niet meer.

    Alle merken printers hebben een procedure voor "volledige RESET" ,maar je moet niet denken dat dit wordt meegedeeld. Na zulke "total reset" procedure is er kans dat eender welk inkt-merk toch te gebruiken is.

    Nogmaals : als uw printer werkt,moet je alle updates van software en firmware vermijden om meer kans te behouden dat alternatieve patronen nog zullen werken.

    Spijtig dat die praktijken niet bij wet verboden worden. Het is alsof alle franse autos slechts met franse brandstofmerken konden rijden en zoniet niet meer konden starten.
    Oplossing vinden gaat soms sneller dan een vraag stellen.

  11. De volgende 4 gebruikers bedanken Merel voor deze nuttige post:

    compuchrisje (16 August 2015), Fakke_Berto (24 August 2015), Obsessed (15 August 2015), Peter.B (15 August 2015)

  12. #8
    Geek   Peter.B's schermafbeelding
    Geregistreerd
    12 May 2005
    Locatie
    harelbeke-west-vlaanderen
    Berichten
    2.390
    Bedankjes
    816
    Bedankt
    1.819 keer in 916 posts
    bedankt om dit te melden,Merel.zo leren we terug iets bij.
    heb "resetten printer" eens in google getypt en kwam deze tegen: http://www.cartridgecity.nl/blog/hoe...canon-printer/

  13. #9
    Moderator   Typetje's schermafbeelding
    Geregistreerd
    1 August 2015
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    653
    Bedankjes
    2.013
    Bedankt
    2.117 keer in 961 posts
    Ik heb momenteel geen printer, maar mijn oude printer was ook een Canon, op aanraden van de verkoper gekocht, die me adviseerde om die te nemen, omdat dat een van de weinige printers was war je goedkope patronen van ander merk in kan stoppen.

    Ik ben al weer aan het uitkijken naar een andere printer en dat wordt ook wel zeker weer een Canon
    Liefs Typetje
    ALS IK ER NOG NIET BEN, DAN BEN IK IN IEDER GEVAL ONDERWEG

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Momenteel bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Soortgelijke discussies

  1. quote mark verander in andere taal
    Door NickB in forum Office
    Reacties: 0
    Laatste bericht: 21 February 2012, 12:56
  2. inktpatronen dell printer
    Door tasha in forum PC-randapparatuur en andere PC-hardware
    Reacties: 8
    Laatste bericht: 24 September 2006, 19:29
  3. inktpatronen ip 4200
    Door FONZY in forum PC-randapparatuur en andere PC-hardware
    Reacties: 1
    Laatste bericht: 18 September 2006, 17:43
  4. lexmark inktpatronen
    Door sissen in forum PC-randapparatuur en andere PC-hardware
    Reacties: 7
    Laatste bericht: 26 April 2006, 23:00
  5. inkt voor inktpatronen
    Door mamsie754 in forum PC-randapparatuur en andere PC-hardware
    Reacties: 9
    Laatste bericht: 7 November 2005, 01:33

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •