Weergegeven resultaten: 1 t/m 8 van 8
  1. #1
    Gevorderd   Bartmen's schermafbeelding
    Geregistreerd
    24 June 2005
    Locatie
    Limburg
    Berichten
    480
    Bedankjes
    76
    Bedankt
    28 keer in 22 posts

    [Android] Slechte dataverbinding

    Hello!

    Sinds een aantal weken heb ik het probleem dat ik een slechte dataverbinding heb. Bijgevolg duurt het enorm lang vooraleer een website ingeladen kan worden en in sommige gevallen lukt het helemaal niet door gebrek aan een verbinding.

    Daarom besloot ik vorige week mijn smartphone eens te formatteren en dat bleek toch een oplossing te zijn. Nu zijn we een week verder en heb ik mijn oude apps terug geïnstalleerd. En raad eens... het probleem is wedergekeerd.

    Hierbij dus twee vragen:
    1. Hoe kom ik erachter welke app roet in het eten gooit op het vlak van (de snelheid van) mijn verbinding?
    2. Is er een app die bijhoudt welke app hoeveel data verbruikt? Ik ben de laatste vier dagen in Nederland geweest en heb mijn roaming slechts 10 minuten in totaal opgezet om mijn mails in te laden. Nu blijkt dat ik € 23 aan data verbruikt heb. Dat lijkt me toch heel straf?! Ook vorige week verbruikte ik plots op twee dagen tijd 1 gb aan data... Ofwel is Mobistar mij in het zak aan het zetten ofwel loopt hier een app niet goed?!

  2. #2
    Geek  
    Geregistreerd
    26 November 2006
    Berichten
    2.342
    Bedankjes
    415
    Bedankt
    1.232 keer in 973 posts
    Ik heb hier vroeger nog zo'n slachtoffer gezien, ik denk dat het een nederlander was. Of vergis ik mij Theo?
    Om nu te weten welke app de schuldige is : dat is wel moeilijk hé.
    Ik heb hier op een android tablet een app (mijn smartphone is een windows) voor applicatiebeheer. Je kunt daar allerlei dingen mee doen zoals de standaardinstellingen (starten bij opstarten of niet bvb), welke machtigingen die app gekregen heeft.
    Ik zou om te beginnen er toch voor zorgen dat Wifi niet steeds aanstaat op een telefoon, zet die enkel aan als het nodig is. Telefoneren zonder Wifi gaat wel.
    Om nu te weten welke de schuldige is : terug formatteren, één voor één de toepassingen er op zetten, en telkens zien of het probleem al dan niet terug keert. Ik weet het, het is een domme manier, maar ik vind niet direct iets beters.

  3. De volgende gebruiker bedankt berger voor deze nuttige post:

    Bartmen (21 July 2015)

  4. #3
    Geek  
    Geregistreerd
    10 May 2005
    Locatie
    Hulshout (Antwerpen)
    Berichten
    3.026
    Bedankjes
    59
    Bedankt
    3.143 keer in 2.293 posts
    Kijk eens onder: instellingen - dataverbinding

    Daar zou het verbruik van afzonderlijke app moeten staan.

    U kunt toch ook uw datavolume begrenzen zodat u niet voor speciale kosten komt te staan.
    J.W.
    Google is uw vriend

  5. #4
    PC-Freak  
    Geregistreerd
    5 April 2008
    Berichten
    1.016
    Bedankjes
    294
    Bedankt
    282 keer in 216 posts
    Tegen de afspraak in, antwoord ik toch omdat je mij persoonlijk noemt: ik had datzelfde probleem, maar na het terug gaan naar fabrieksinstellingen, was dat weg. Hoewel ik naar mijn weten dezelfde app's heb geïnstalleerd. Maar wie weet dat nog echt. Hoe je dat moet uitzoeken? Geen gedacht. Eén voor één opzetten, enkele dagen wachten en dan de volgende? (lachertje)
    Ik heb toen geruzied met Proximus en LG, en allebei ontkenden ze dat ze dat probleem al hadden meegemaakt, en schoven de schuld op de ander. Nu geen probleem meer!
    EN IK BEN GEEN NEDERLANDER!

  6. #5
    Geek  
    Geregistreerd
    26 November 2006
    Berichten
    2.342
    Bedankjes
    415
    Bedankt
    1.232 keer in 973 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door theo2602 Bekijk bericht
    EN IK BEN GEEN NEDERLANDER!
    Theo, sorry dat ik u als nederlander heb aanzien, blijkbaar heb ik me daar vergist. Voor mij is dat ten andere niet erg met nederlanders te doen te hebben, ik woon in een zeer aangename multiculturele wereld. Ten andere, ik wist niet dat er met een afspraak bestond. Je hebt dat zeker met jezelf afgesproken!
    De rest scheen toch een beetje te kloppen. Ik heb toen wat gezocht op internet, en vond gevallen waar de provider zulke kosten terug betaalde.
    Maar één van de regels op het net is wel dat schrijven in hoofdletters onbeleefd is. Zo staan we weer gelijk, en dat vind ik voor mij al een sukses.

    I
    Laatst gewijzigd door berger; 22 July 2015 om 20:10

  7. #6
    Gevorderd   Bartmen's schermafbeelding
    Geregistreerd
    24 June 2005
    Locatie
    Limburg
    Berichten
    480
    Bedankjes
    76
    Bedankt
    28 keer in 22 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door berger Bekijk bericht
    Ik heb hier vroeger nog zo'n slachtoffer gezien, ik denk dat het een nederlander was. Of vergis ik mij Theo?
    Om nu te weten welke app de schuldige is : dat is wel moeilijk hé.
    Ik heb hier op een android tablet een app (mijn smartphone is een windows) voor applicatiebeheer. Je kunt daar allerlei dingen mee doen zoals de standaardinstellingen (starten bij opstarten of niet bvb), welke machtigingen die app gekregen heeft.
    Ik zou om te beginnen er toch voor zorgen dat Wifi niet steeds aanstaat op een telefoon, zet die enkel aan als het nodig is. Telefoneren zonder Wifi gaat wel.
    Om nu te weten welke de schuldige is : terug formatteren, één voor één de toepassingen er op zetten, en telkens zien of het probleem al dan niet terug keert. Ik weet het, het is een domme manier, maar ik vind niet direct iets beters.
    J.W. & Berger, bedankt voor je reactie! Voor een keer had ik een app gedownload die niet uit de appstore kwam, met name Adblocker, maar blijkbaar was hij toch niet zo veilig als ze hadden aangegeven. Overkomt mij dan weer... Anyway, die heb ik ondertussen verwijderd, dus het overhoge dataprobleem is alleszins al opgelost. Ook daar weer bijgeleerd hoe je dat (gemakkelijk) kan terugvinden. Bedankt!

    @Theo. Inderdaad, ze een voor een installeren is wat omslachtig. Hopelijk heeft nog iemand anders een oplossing die efficiënt werkt?

  8. #7
    PC-Freak   Merel's schermafbeelding
    Geregistreerd
    7 June 2006
    Locatie
    Meise
    Berichten
    1.985
    Bedankjes
    961
    Bedankt
    1.287 keer in 833 posts
    Oplossing vinden gaat soms sneller dan een vraag stellen.

  9. #8
    Gevorderd   Bartmen's schermafbeelding
    Geregistreerd
    24 June 2005
    Locatie
    Limburg
    Berichten
    480
    Bedankjes
    76
    Bedankt
    28 keer in 22 posts
    Beetje late reactie, maar hiermee kan ik helaas niet zien welke applicatie nu mijn dataverbinding "tegenhoudt". Het verbruik is weggevallen sinds ik de zogenaamde Adblocker verwijderd heb, dus dat probleem is dus gelukkig opgelost!

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Momenteel bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Soortgelijke discussies

  1. beeld is slecht van handycam
    Door goodpitcher in forum PC-randapparatuur en andere PC-hardware
    Reacties: 3
    Laatste bericht: 12 August 2005, 14:44
  2. Films spele slecht af
    Door kurt0015 in forum Grafische kaarten & monitors
    Reacties: 10
    Laatste bericht: 31 July 2005, 01:03
  3. slecht beeld
    Door breezer in forum Grafische kaarten & monitors
    Reacties: 4
    Laatste bericht: 28 July 2005, 12:11
  4. slechts 4x branden
    Door yoda in forum Opslagmedia
    Reacties: 8
    Laatste bericht: 19 May 2005, 22:15

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •