Pagina 4 van 5 EersteEerste ... 2345 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 31 t/m 40 van 50

Discussie: update windows 10

  1. #31
    PC-Freak   Merel's schermafbeelding
    Geregistreerd
    7 June 2006
    Locatie
    Meise
    Berichten
    1.985
    Bedankjes
    961
    Bedankt
    1.287 keer in 833 posts

    Vraag Vragen over partities

    -Meestal heeft elke Windows installatie een restore partitie aangemaakt (welke men niet ziet omdat er geen stationletter voor is).

    - Maakt de gratis upgrade een restore partitie aan ?

    - Of gebruikt de upgrade de bestaande restore schijfruimte om er nu een restore (Win10) op te zetten ?

    - Ik vermoed dat ze dat idioot systeem van stationletters niet hebben verbeterd voor Windows 10 ?
    Oplossing vinden gaat soms sneller dan een vraag stellen.

  2. #32
    PC-Freak   Spoorzoeker's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 May 2005
    Locatie
    in een huis met een dak er op
    Berichten
    1.542
    Bedankjes
    120
    Bedankt
    792 keer in 618 posts
    Ik herken het gedoe met dat bellen. Moe word je er van.
    Maar goed, ik heb een oplossing: ik heb de originele licentie, dus ik mag 1 keer W7 installeren.
    Het activeren doe ik echter met een crack. Iedereen blij, toch ?
    De schuld ligt nooit bij jezelf, maar altijd bij een ander.

  3. #33
    Geek  
    Geregistreerd
    26 November 2006
    Berichten
    2.342
    Bedankjes
    415
    Bedankt
    1.232 keer in 973 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Merel Bekijk bericht
    Alleen Linux zou ik tevens willen doen maar hoe bevallen je de alternatieve "Office" versies. Daar kan ik maar niet overweg mee. De icoontjes zijn prullen; ik vind lastig iets als ik zoek naar functies; enz..

    Tot nu toe heb ik niets gevonden dat evenwaardig is aan Microsoft Office versies. Ik vind om het even welke van die Offices een hopeloos geklungel. Mogelijk heb jij wat gevonden dat wat gebruiksvriendelijk is ?


    Met Windows 10 is het wellicht raadzaam nog wat te wachten. Ik kan de upgraden eventueel uitvoeren maar het is niet zo hoopgevend als men commentaren leest. Bovendien moet je C: nog voldoende ruimte hebben.
    Hoe is het toch mogelijk dat fabrikanten iets op de markt brengen waarmee de capaciteit van de C: al opgesoepeerd is .... alleen met Windows 8.1 en enkele apps

    De "upgrade" kan wel doorgaan als men een externe shijf aanduidt zegt M$.!!

    (om met bestanden tijdeleijk te gaan sleuren om uiteindelijk toch de systeempartitie op de te kleine C: te krijgen?) Wie weet hoeveel uren zulks nog moet duren !
    Als Office gebruik ik LibreOffice in Linux, in Windows ten andere ook. Het is wat gewoon worden in het begin, met trouwen is dat ook zo he. Maar ik vind in LibreOffice alle functies die ik nodg heb.

  4. De volgende gebruiker bedankt berger voor deze nuttige post:

    Merel (21 August 2015)

  5. #34
    Geek  
    Geregistreerd
    26 November 2006
    Berichten
    2.342
    Bedankjes
    415
    Bedankt
    1.232 keer in 973 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Spoorzoeker Bekijk bericht
    Ik herken het gedoe met dat bellen. Moe word je er van.
    Maar goed, ik heb een oplossing: ik heb de originele licentie, dus ik mag 1 keer W7 installeren.
    Het activeren doe ik echter met een crack. Iedereen blij, toch ?

    Cracks kun je wel vinden, maar eerlijk zijn en blijven is ook een principe. Maar mijn OEM Windows had ik al eens gebruikt om te herinstalleren, ik deed dus nu de tweede herinstallatie maar mag dat niet? Het is nog altijd dezelfde computer met hetzelfde moederbord, geheugen, .....

  6. #35
    Minatica Moderator   Obsessed's schermafbeelding
    Geregistreerd
    14 June 2005
    Locatie
    Hagenland
    Berichten
    3.187
    Bedankjes
    16.878
    Bedankt
    17.678 keer in 7.888 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door berger Bekijk bericht
    Cracks kun je wel vinden, maar eerlijk zijn en blijven is ook een principe. Maar mijn OEM Windows had ik al eens gebruikt om te herinstalleren, ik deed dus nu de tweede herinstallatie maar mag dat niet? Het is nog altijd dezelfde computer met hetzelfde moederbord, geheugen, .....
    Natuurlijk mag dat wel.
    De licentie is aangekocht voor die ene pc en, zoals u zegt, de hardware is niet gewijzigd (HDD en/of RAM mag vervangen worden).
    Indien de activatie door Microsoft verworpen wordt moet u contact opnemen met het 'Microsoft Activation Center' en even uitleggen dat het om dezelfde pc gaat.

    Ondanks bovenstaande verhalen heb ikzelf daar nog nooit een probleem mee gehad, en telkens werd de activatie kosteloos in orde gebracht.
    * NIL VOLENTIBUS ARDUUM *

  7. De volgende gebruiker bedankt Obsessed voor deze nuttige post:

    berger (21 August 2015)

  8. #36
    PC-Freak   Merel's schermafbeelding
    Geregistreerd
    7 June 2006
    Locatie
    Meise
    Berichten
    1.985
    Bedankjes
    961
    Bedankt
    1.287 keer in 833 posts
    Ik zal niemand ooit verwijten een crack te gebruiken, hoewel ik dat niet doe.
    Ik baal van het gedoe over "legaal of illegaal" als men wat verder denkt dan zijn neus lang is over de eerlijkheid die M$ zelf aan de dag legt inzake respect van wetgevingen en fiscaliteit. Men mag maar eens beginnen om eigen klanten te respecteren vooraleer hun de les spellen.

    Mag jij of ik het woord nemen in een of ander parlement (ook in België). Neen, maar Bill mocht dat wel ; hoe wordt zoiets geregeld denkt U ?

    Uit principe is open source software een van de mooiste initiatieven die we moeten blijven ondersteunen.
    Het is al gelukt om enigen onder ons te doen overstappen.

    Oplossing vinden gaat soms sneller dan een vraag stellen.

  9. #37
    Geek  
    Geregistreerd
    26 November 2006
    Berichten
    2.342
    Bedankjes
    415
    Bedankt
    1.232 keer in 973 posts
    Ik ben helemaal akkoord met het feit dat MS zijn klanten onfatsoenlijk behandelt, en waarschijnlijk niet in alle landen de wetten van dat land respecteert Gelukkig heb ik me nu een tijdje verdiept in LINUX MINTen dat bevalt mij aardig, geen gezaag over van alles en nog wat. Een voorbeeld : bij het herinstalleren van Win 7 moest ik terug de drivers herstellen van de printer HP. Daarna vond ik wel 4 snelkoppelingen terug van HP. In Linux zeg je gewoon welke printer je hebt en het is OK.
    Over dat telefoneren ga ik nog een nachtje slapen, eigenlijk heb ik daar een hekel aan, vooral omdat Windows er van uitgaat dat WIJ oneerlijk zijn.

  10. De volgende 2 gebruikers bedanken berger voor deze nuttige post:

    Merel (21 August 2015), Obsessed (21 August 2015)

  11. #38
    kaisersosee
    Gast
    Alleen Linux zou ik tevens willen doen maar hoe bevallen je de alternatieve "Office" versies. Daar kan ik maar niet overweg mee. De icoontjes zijn prullen; ik vind lastig iets als ik zoek naar functies; enz..
    Gewoon Office installeren in Mint met ditBeetje goed alles lezen ,zo als welke Linux en....hier nog wat uitleg
    Mij is het perfect gelukt!!!
    Succes aan de gene die het proberen
    mvg

  12. De volgende gebruiker bedankt kaisersosee voor deze nuttige post:

    Merel (22 August 2015)

  13. #39
    Moderator   Typetje's schermafbeelding
    Geregistreerd
    1 August 2015
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    666
    Bedankjes
    2.056
    Bedankt
    2.163 keer in 975 posts
    Ik heb de overstap naar windows 10 al gemaakt ( vanaf windows 7 ) en ik moet zeggen dat het met heel erg bevalt.

    Je moet in het begin wel even geduld hebben, want er komen nog een aantal updates achteraan en daardoor heb je in de eerste tijd wat vertraging.

    Verder kan ik nu alleen maar zeggen dat er veel verbeterd is in de werking en mijn laptop ook sneller opstart als voorheen.

    Ik zelf heb een Toshiba met 6 ram en 500 gb geheugen en een intel Core i3 processor, gekocht in de zomer van 2011 en doet het nog steeds als een zonnetje ook toen w7 er nog op draaide

    Nu ben ik erg blij dat ik de overstap heb gewaagd naar windows 10.

    Ik ontdek wel steeds weer wat nieuwe dingen, maar ik was eigenlijk heel snel gewend aan de andere lay out en vond snel mijn vertrouwde programma's en mappen terug.

    Ik had geen back up gemaakt ben er gewoon blind voor gegaan zo van we zien wel waar het schip strand

    wel de laptop bekabeld op de modem aangesloten ( dus niet via wifi de update uitgevoerd)

    Ik had verder geen activatie codes nodig ik had m wel opgeschreven, maar dat overbodig geweest achteraf.

    Er zijn programma's verdwenen ( standaard) maar die gebruikte ik toch al niet dus wat dat aangaat niks van gemerkt.

    De eerste keer liep er wel iets vast even reboot gedaan en toen kwam dus een update en daarna liep het als een zonnetje

    Dus na de overstap even geduld een week of 2 tot het helemaal "klaar" is ook met de updates die na de overstap plaats vinden.

    Hier in ieder geval iemand die er geen spijt van heeft dat ze is overgestapt
    Liefs Typetje
    ALS IK ER NOG NIET BEN, DAN BEN IK IN IEDER GEVAL ONDERWEG

  14. #40
    PC-Freak   Spoorzoeker's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 May 2005
    Locatie
    in een huis met een dak er op
    Berichten
    1.542
    Bedankjes
    120
    Bedankt
    792 keer in 618 posts
    Schrijf eens iets weg in de hoofdmap (root) van je C schijf ?

    Ik blijf voorlopig lekker bij windows 7.
    De schuld ligt nooit bij jezelf, maar altijd bij een ander.

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Momenteel bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Soortgelijke discussies

  1. Automatische updates windows
    Door Mimosa in forum Internet
    Reacties: 6
    Laatste bericht: 23 January 2006, 15:39

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •