Pagina 4 van 6 EersteEerste ... 23456 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 31 t/m 40 van 59
  1. #31
    Entertainer   Phil O'Sophe's schermafbeelding
    Geregistreerd
    27 December 2005
    Locatie
    Temse
    Berichten
    5.348
    Bedankjes
    28.147
    Bedankt
    21.632 keer in 9.254 posts
    De live cd Ubuntu nog eens geprobeerd op de desktop.

    Weer drie devices:
    - data
    - computer
    - 118 GB volume : het was al verdacht dat er niet "Windows xp" stond

    Klikken op "118 GB volume" met volgend resultaat:

    Unable to access 118 GB volume ...
    ...
    Error mounting ...
    ...
    Failed to read NTFS .. Bitmap ...
    ... inconsistent or there is a hardware fault ...

    Geen opwekkend rapport blijkbaar.

    Het waarom van de dingen zijn de dingen zelf

  2. #32
    PC-Freak   Merel's schermafbeelding
    Geregistreerd
    7 June 2006
    Locatie
    Meise
    Berichten
    1.985
    Bedankjes
    961
    Bedankt
    1.287 keer in 833 posts
    Bovenaan links in beeld is een icoontje zien dat er uit ziet als een soort reddingsboei waar drie bolletjes rond staan.
    Dat is een equivalent van de Search functie. Klik daarop en in het invulvenster typ je Terminal.

    Dan begint het te zoeken naar de toepassing Terminal en het icoon van Terminal zal verschijnen.
    Terminal is het equivalent van een 'cmd venster' in Windows (ook Dos venster genoemd).
    Je krijgt een zwart venster te voorschijn met de mogelijkheden om commando's uit te voeren.
    Die zijn in het algemeen erg bizar maar efficiënt

    Bepaalde commando's zullen toelaten om een Windows partitie te "mounten" (wat nu niet mogelijk blijkt)
    Eerst moet men zeker zijn hoe de namen zijn van de verschillende partities.
    Je had toch nooit verwacht dat Linux zou de volumelabels van Windows zou opgeven zeker ?

    Er bestaan commando's om alle partities (die van windows inkluis) te zien in het Terminal venster (met hun Linux benaming)
    Ik ken het allemaal niet uit het hoofd, maar hoe je de Windows partities kan doen verschijnen op je Terminal hoe ze te mounten in Ubuntu vindt men alleszins in de Linux of Ubuntu documentaties.

    Maar die moeten ook in he bureaublad te zien zijn ,als ze gemount worden.
    Als je een usb stick insteekt, moet je die direct zien links onderaan (als icoon)
    Zo zal ook een Windows partitie (icoon) opdagen als die partitie gemount is.
    Uiteraard werkt een Life CD veel trager dan een geïnstalleerde Linux 'distributie' (benaming van Linux voor de OS'n).

    Al het allemaal wat te ingewikkeld wordt, zou ik nog eerst proberen met bootable Windows rescue diskettes de XP partitie te herstellen, of met een van de vele rescue CD's. Daar werk je wellicht ook met tools of in een Dos venster.
    Oplossing vinden gaat soms sneller dan een vraag stellen.

  3. De volgende gebruiker bedankt Merel voor deze nuttige post:

    Phil O'Sophe (28 August 2015)

  4. #33
    PC-Freak   Merel's schermafbeelding
    Geregistreerd
    7 June 2006
    Locatie
    Meise
    Berichten
    1.985
    Bedankjes
    961
    Bedankt
    1.287 keer in 833 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door berger Bekijk bericht
    Ik weet dat ik een beetje in herhaling zal vallen, maar vanuit mijn Linux zie ik ook mijn windows bestanden en kan ze gewoon kopieren naar bvb een USB. Dit lijk mij dus een mogelijkheid om uw windows bestanden van de dood te redden. Ik denk dat het zelfs moet lukken vanaf een linux opstartbare dvd, zonder linux te installeren. Indien je het idee nuttig vind kan ik het wel eens testen om zeker te zijn. Daarna kun je verder gaan met blijkbaar een clean install van Windows.
    Excuses, ik meen nu pas te begrijpen dat het uw bedoeling was om de data-bestanden van de dood te redden ? Met "windows-bestanden" die mogelijk corrupt zijn heeft het geen zin toch ?
    Oplossing vinden gaat soms sneller dan een vraag stellen.

  5. De volgende gebruiker bedankt Merel voor deze nuttige post:

    Phil O'Sophe (28 August 2015)

  6. #34
    PC-Freak   Merel's schermafbeelding
    Geregistreerd
    7 June 2006
    Locatie
    Meise
    Berichten
    1.985
    Bedankjes
    961
    Bedankt
    1.287 keer in 833 posts
    Failed to read NTFS .. Bitmap ...
    ... inconsistent or there is a hardware fault ...
    Geen opwekkend rapport blijkbaar.
    Neen, maar lees dit eens ....(daar werd het gemeld als opgelost)
    Je kan er ook zien hoe men in Terminal bepaalde commando's hanteert
    http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=2166175
    Oplossing vinden gaat soms sneller dan een vraag stellen.

  7. De volgende gebruiker bedankt Merel voor deze nuttige post:

    Phil O'Sophe (28 August 2015)

  8. #35
    Geek  
    Geregistreerd
    26 November 2006
    Berichten
    2.342
    Bedankjes
    415
    Bedankt
    1.232 keer in 973 posts
    @ Merel Ja klopt, corrupte windows bestanden zou ik niet redden. Enkel nuttige data. Zei het misschien verkeerd, maar bedoelde het goed.
    Partities kan ik zien in Linux (en dat zal ook zeker gaan in Ubuntu) met GParted (is de grafische manier om Parted te starten). Maar staat dat op een opstartbare iso van Ubuntu (op die van Linux Mint wel). Dat weet ik niet. Ik zie dat bij mij de partitie sda1 (ntfs) gereserveerd is voor de Boot van Windows 7 en sda2 van 244 GBytes voor Windows. De rest van de schijf heeft Linux ingepalmd. Het is gemakkelijk om de commando's te vinden om in te geven in een terminalvenster. Maar eerlijk : ben je daar mee echt vooruit? Ooit, heel langt geleden, toen de dieren nog spraken, was Philosophe bezig met zijn windows xp te herstellen, maar hij heeft dat afgebroken omdat hij zijn data ging verliezen. Daarom dat ik mijn best deed om de data te redden. Zeg nu niet dat hij een backup moet maken hé, want dat zal hij wel weten, misschien heeft hij er wel één, en dan doen we dit allemaal voor niets.

    @Philosophe Nu kun je met ubuntu proberen "herkenbare" bestanden te vinden onder data en computer (dubbelklikken) . En ze dan redden van de dood op bvb een USB. Moest dat lukken kun je weer op pad met uw recovery procedure.

    Of toch maar eerst proberen om een check disk uit te voeren zoals uitgelegd onder #30.

    Het weer ziet er goed uit voor het WE, tijd genoeg dus.

  9. De volgende gebruiker bedankt berger voor deze nuttige post:

    Phil O'Sophe (28 August 2015)

  10. #36
    kaisersosee
    Gast
    @Phil
    Kreeg je zo iets te zien(zie afb.),met Ubuntu?Dan is het idd ,slecht nieuws de HDD is overleden!!!
    Maar met één of ander recuva progje,is het meestal mogelijk om data te redden.
    Mij is het gelukt met één betaal tooltje!!
    Mvg
    [IMG][/IMG]

  11. De volgende gebruiker bedankt kaisersosee voor deze nuttige post:

    Phil O'Sophe (29 August 2015)

  12. #37
    PC-Freak   Merel's schermafbeelding
    Geregistreerd
    7 June 2006
    Locatie
    Meise
    Berichten
    1.985
    Bedankjes
    961
    Bedankt
    1.287 keer in 833 posts

    Licht Hoezo overleden ? Schijndood misschien wel.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door kaisersosee Bekijk bericht
    @Phil
    Kreeg je zo iets te zien(zie afb.),met Ubuntu?Dan is het idd ,slecht nieuws de HDD is overleden!!!
    MG][/IMG]
    Maar allez ! Maar enfin toch !
    Het getoonde foutbericht geeft zelfs aan wat men kan doen !
    run chkdsk /f

    Men moet dan toch niet gaan beweren dat de harde schijf overleden is ! Er is nog onlangs een vrouw begraven waarvan men dacht dat ze overleden was !! Haar polsslag was wel zwak, maar ze leefde. Tja als je er van uit gaat dat die schijf overleden is, zal Recuva ook niks uithalen.

    Bovendien gaf ik hierboven een link naar een topic, waarin de topicstarter alind2 tevens aangeeft hoe zijn disk werd gered ! HIER leest men de laatste post met de ganse uitleg door de topicstarter zelf aangereikt ; tevens via hezelfde dos commando chkdsk (die post eindigt met een goede raad voor onze entertainer de service)

    Obsessed was desbetreffend ook al op de similaire juiste weg.(uitnemen en aansluiten op een andere PC)
    Oplossing vinden gaat soms sneller dan een vraag stellen.

  13. De volgende 2 gebruikers bedanken Merel voor deze nuttige post:

    berger (28 August 2015), Phil O'Sophe (28 August 2015)

  14. #38
    Geek  
    Geregistreerd
    26 November 2006
    Berichten
    2.342
    Bedankjes
    415
    Bedankt
    1.232 keer in 973 posts
    Ik heb recuva eens geïnstalleerd op een windows xp pc, wel één die werkt. Die van de probleemsteller start niet op hé!
    Recuva is ten andere een programma dat ik bij de kl....programma's rangschik. Op hun website is het alsof het gratis is, en als je het dan installeert verneem je dat je maximum 100 Mbytes gratis kunt redden. Wedden dat dat programma de eerste keer dat je het start meer dan 100 Mbytes gaat vinden, en dan kun je redden als je eerst betaalt. En achteraf verneem je dat er tochniets te redden valt. Het is voor het ogenblik wel in promotie, wat een geluk zeg. Dat is gewoon bedriegen van de goedgelovige mensen die de foto's van hun kleinkinderen kwijt zijn.

    Laat Philosophe eerst proberen om een check disk te doen, volgens de manier aangegeven door Merel (via Ubuntu) of via de weg getoond door Obsessed.

  15. De volgende 2 gebruikers bedanken berger voor deze nuttige post:

    Merel (28 August 2015), Phil O'Sophe (28 August 2015)

  16. #39
    Entertainer   Phil O'Sophe's schermafbeelding
    Geregistreerd
    27 December 2005
    Locatie
    Temse
    Berichten
    5.348
    Bedankjes
    28.147
    Bedankt
    21.632 keer in 9.254 posts
    Om te beginnen: allen een welgemeende dank voor de vele reactie en voorstellen !!!

    En nu even mijn jongste pogingen/ervaringen resumeren:

    - de afbeelding die Kaisesosee toont was inderdaad wat ik ook zag
    - de chkdsk/ f of chkdsk /f/t kan ik niet (meer?) gebruiken: ik geraak niet meer in de dos-modus;
    - zelfs met de opstartdiskettes hapert het en ook met de originele xp cd.


    O ja ... die goeie raad is dus:

    Hope this helps someone, but as a very beginner advise, Check Ubuntu. It is simply amazing.

    Een goede raad is toch dikwijls goud waard
    Het waarom van de dingen zijn de dingen zelf

  17. #40
    Entertainer   Phil O'Sophe's schermafbeelding
    Geregistreerd
    27 December 2005
    Locatie
    Temse
    Berichten
    5.348
    Bedankjes
    28.147
    Bedankt
    21.632 keer in 9.254 posts
    Nu valt mijnen euro wat Merel bedoelt in # 32; die searchfunctie in Ubuntu

    Heel dat bericht ga ik eens nader "bestuderen" ... als morgen mijn punthoofd is genormaliseerd.
    Het waarom van de dingen zijn de dingen zelf

  18. De volgende gebruiker bedankt Phil O'Sophe voor deze nuttige post:

    Fakke_Berto (29 August 2015)

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Momenteel bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Soortgelijke discussies

  1. windows kan niet worden gestart !
    Door lucske in forum Windows
    Reacties: 12
    Laatste bericht: 16 April 2006, 21:46
  2. Kan windows antispyware niet meer updaten
    Door nielsvandesype in forum Malware
    Reacties: 6
    Laatste bericht: 13 December 2005, 17:47

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •