Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 24
  1. #11
    Geek  
    Geregistreerd
    26 November 2006
    Berichten
    2.342
    Bedankjes
    415
    Bedankt
    1.232 keer in 973 posts
    Toen ik in 2012 een PC kocht met windows 7 Home Premium zaten er 5 lege dvd's in de doos en bij de opstart van de PC werd mij dan aangeraden om één systeemherstelschijf aan te maken en een systeemkopie (4 dvd's). Die lege dvd's heb ik als een goede huisvader volgeschreven en heb die bewaard. Toen ik dan enkele dagen geleden mijn windows 7 wilde herinstalleren (naar de fabrieksinstellingen noemen jullie dat denk ik) startte de systeemherstelschijf goed op en dan vroeg hij naar een geldige systeemkopie. Heb de eerste dvd dan in de lezer gestopt en krijg als antwoord dat het geen goede systeemkopie was. We zijn wel bezig met windows hé.
    Ik kan u wel uitleggen hoe ik dan toch een windows 7 home premium heb geïnstalleerd als u dat interesseert. Je zult alleszins uw windows moeten valideren en daarom moet je over de code beschikken, bij mij plakte er een stikkertje op de PC.

  2. #12
    Gevorderd   veronique's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 May 2005
    Locatie
    Limburg
    Berichten
    235
    Bedankjes
    11
    Bedankt
    61 keer in 20 posts
    ik heb de productiecode van windows 7 gevonden op de laptop, dus ik denk dat het dan wel moet lukken, want ik ben al aan het denken om de laptop te laten formateren.

  3. #13
    Geek  
    Geregistreerd
    26 November 2006
    Berichten
    2.342
    Bedankjes
    415
    Bedankt
    1.232 keer in 973 posts
    Misschien te vroeg hoera geroepen? Het was mijn bedoeling om een opstartbare iso-bestand te vinden van Windows 7 home premium nederlands. Dat had ik enkele weken geleden ook niet in het nederlands gevonden en toen heb ik een engelstalige versie geïnstalleerd. Wat mij wel niet stoort. Maar ik stel vast dat Microsoft en ook de reguliere sites waarop je een isobestand van Windows 7 kon vinden allemaal hun site hebben aangepast en de download van Windows 7 gestopt hebben. Het moet niet noodzakelijk een home premium zijn, een iso van een professionele versie ( X17-24279.iso ) kan ook gaan maar dan moet je wel eerst het configuratiebestand verwijderen en terug een dvd branden. Het is met windows altijd moeilijk.

  4. #14
    Gevorderd   veronique's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 May 2005
    Locatie
    Limburg
    Berichten
    235
    Bedankjes
    11
    Bedankt
    61 keer in 20 posts
    heb na lang zoeken geen map gevonden op laptop hdd recover ,dus had ik in gedachte van laten we windows 10 eerst updaten, de productiekey achterhalen officieel natuurlijk, dan formateren (weet ook niet juist hoe dat moet) dan terug de product id ingeven en hopen dat dan alles is opgelost, nu windows 10 geupdate maar nu ben ik al 2 dagen aan het proberen het wifi netwerk terug aan het zoeken ben dat allemaal kwijt

  5. #15
    Geek   Peter.B's schermafbeelding
    Geregistreerd
    12 May 2005
    Locatie
    harelbeke-west-vlaanderen
    Berichten
    2.390
    Bedankjes
    816
    Bedankt
    1.819 keer in 916 posts
    ik zou terug gaan naar windows 7 en speccy installeren: http://www.minatica.be/downloads/681-Speccy

    daarmee kan je uw code zien.links klikken op besturingssysteem.

  6. #16
    Gevorderd   veronique's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 May 2005
    Locatie
    Limburg
    Berichten
    235
    Bedankjes
    11
    Bedankt
    61 keer in 20 posts
    hallo Berger
    Sorry had het niet goed gelezen, heb gezocht naar dat iso bestand, maar het lijkt of die laptop zijn eigen leven leid.
    Peter B. wat bedoel je van code bedoel je product. ID?

  7. #17
    Geek  
    Geregistreerd
    26 November 2006
    Berichten
    2.342
    Bedankjes
    415
    Bedankt
    1.232 keer in 973 posts
    Het is wel op internet dat je moet zoeken, niet op de laptop.
    De product ID is de code op dat stickertje dat op de laptop kleeft.
    Mag is een poging doen tot samenvatting, want ik vrees dat het moeilijk is om volgen, voor mij toch.
    Je hebt een laptop en je wil die terug herstellen naar zijn fabrieksherstellingen. Waarom : werkt hij te traag, of gaan sommige functies niet meer?
    Je wilde daarvoor het recovery bestand gebruiken dat op de laptop staat, maar dat lukt niet.
    Je hebt wel een productcode van windows, want een sticker op de laptop met een code van 5 groepen en van 5 cijfers en letters?

    Eigenlijk zou je dan best Windows 7 opnieuw installeren, je moet dan zeker zijn van de code, die ga je moeten ingeven. OEM licenties worden door Microsoft toch bijzonder "vijandelijk" bekeken, kijk dus eerst op internet of je beschikt over een geldige code. Hiervoor bestaat er een site bij Microsoft. Als die site zegt dat je een OEM code hebt, dan wordt die code eerst aanvaard, en een paar dagen later verworpen. Dan moet je telefonisch registreren. Er zijn er hier die dat al gedaan hebben, je moet wel in de voorwaarde zijn : uw laptop moet op gebied van hardware dezelfde zijn als in het begin (zelfde moederbord, geheugen, en wat nog weet ik veel).

    Om Windows 7 opnieuw te installeren moet je beschikken over een opstartbare windows-dvd, dat is die iso-file , vroeger kreeg je die mee bij de aankoop, nu meestal niet meer. Je moet er dus één maken of krijgen van een goede vriend(in) of kopen of op internet vinden. Ik heb dus een tijd geleden die iso opinternet gevonden (die engelstalige versie). Nu vind ik die niet meer terug.

    Lees hier iets over formatteren, en pas daarmee op.

  8. #18
    Gevorderd   veronique's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 May 2005
    Locatie
    Limburg
    Berichten
    235
    Bedankjes
    11
    Bedankt
    61 keer in 20 posts
    antwoord op vraag 1= is de laptop van mijn dochter en hij is heel traag vooral omdat er zoveel nest op staat.
    antwoord vraag 2 = ja ik vind het recoverybestand niet, deze is verwijderd
    antwoord vraag 3 = die sticker op de achterkant is niet meer leesbaar
    antwoord vraag 4 = ik heb onder systeem staan dat windows is geactiveerd, en daaronder staat de product id, ik denk dat dat de code is die ik nodig heb. Alles van hardware is nog steeds hetzelfde
    antwoord vraag 5 = ik heb die opstartbare windows dvd niet gekregen en kan die ook niet in mijn omgeving krijgen of vinden.
    Dus daar om dacht ik (misschien verkeerd gedacht) om alles eerst naar windows 10 te zetten en die productie id op te schrijven dan de laptop te formateren en deze met een windows 10 usb terug opstarten en die product id ingeven (dan is die toch legaal want de windows 7 is ook legaal) dan is de laptop terug proper en kan ik terug deze in gebruik nemen.
    Maar nu is de wifi niet meer te vinden wat bij windows 7 geen probleem was.
    ik hoop dat ik het zo een beetje heb duidelijk gemaakt

  9. #19
    Geek   Peter.B's schermafbeelding
    Geregistreerd
    12 May 2005
    Locatie
    harelbeke-west-vlaanderen
    Berichten
    2.390
    Bedankjes
    816
    Bedankt
    1.819 keer in 916 posts
    je hebt de licentiecode nodig die op de onderkant van de laptop kleeft niet het product ID.
    en kan je zien met speccy naast serial number.vb:

  10. #20
    Geek   Peter.B's schermafbeelding
    Geregistreerd
    12 May 2005
    Locatie
    harelbeke-west-vlaanderen
    Berichten
    2.390
    Bedankjes
    816
    Bedankt
    1.819 keer in 916 posts
    (dan is die toch legaal want de windows 7 is ook legaal)
    ik dacht dit ook.heb ook een legale licentiecode windows 7 en heb die willen gebruikt tijdens een clean install windows 10.
    noppes,werd niet aanvaard.

    terug clean install windows 7 en upgrade naar windows 10 dan was het in orde,windows 10 geactiveerd.
    ga ook nog eens moeten nagaan hoe dit komt.

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Momenteel bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Soortgelijke discussies

  1. laptop terug op fabrieksinstellingen zetten
    Door goodpitcher in forum Windows
    Reacties: 7
    Laatste bericht: 5 February 2007, 19:47
  2. Terug naar XP home edition
    Door papypc in forum Windows
    Reacties: 3
    Laatste bericht: 10 April 2006, 11:19
  3. Divx uit 2 delen terug aan elkaar zetten
    Door IlPadrino in forum Audiovisueel
    Reacties: 3
    Laatste bericht: 18 January 2006, 07:22

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •