Pagina 1 van 4 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 31

Discussie: windows 10 stopt

  1. #1
    Geek  
    Geregistreerd
    26 November 2006
    Berichten
    2.342
    Bedankjes
    415
    Bedankt
    1.232 keer in 973 posts

    windows 10 stopt

    Waarschijnlijk ben ik niet de enige maar sinds ik de upgrade van Windows 7 naar Windows 10 heb gedaan stopt de PC regelmatig. Vroeger had ik Win 7 en Linux Mint 17 in een dual boat, nu dus Windows 10 en Linux Mint.

    Vroeger met Win 7 en Linux was er geen probleem.
    Nu zowat alle dagen stopt die (oude, Pentium van jan 2012)PC gemiddeld één keer per dag. Stoppen betekent gewoon stoppen, geen beeld meer, soms een boodschap "No signal" zoals bij het afsluiten. Door de voedingsknop lang in te drukken of de stroom aan en uit te zetten start hij terug op. Soms komt er al eens een foutbericht dat de software van de grafische kaart is gestopt en terug opgestart. Dan gaat gewoon het beeld een seconde weg en komt terug. Heb al eens een oudere driver voor de grafische kaart Geoforce 510 geïnstalleerd. Geen beterschap. Nu overweeg ik gewoon terug te gaan naar Windows 7. Of zijn er betere ideeën?

  2. #2
    mam@minatica   compuchrisje's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 May 2005
    Locatie
    Waasland
    Berichten
    18.822
    Bedankjes
    15.634
    Bedankt
    36.995 keer in 15.331 posts
    Wat vertellen de logboeken je? Moest dit euvel blijven opduiken, zou ik toch terug gaan naar je Windows 7. Welk effect dit gaat hebben op je Linux-partitie kan ik niet voorspellen, maar wees in elk geval voorbereid om die ook terug te moeten herstellen.

    Helpers altijd welkom! Contacteer één van onze admins voor meer info.

  3. De volgende 2 gebruikers bedanken compuchrisje voor deze nuttige post:

    berger (14 September 2015), retlawv (21 September 2015)

  4. #3
    Geek  
    Geregistreerd
    26 November 2006
    Berichten
    2.342
    Bedankjes
    415
    Bedankt
    1.232 keer in 973 posts
    De logboeken staan vol met fouten of gebeurtenissen (honderden), zelf kan ik daar echt niets uit maken. Ik citeer er een paar:

    Gebeurtenis 41 Kernel Power (als er een software fout optreedt van de grafische kaart staat er ook iets van Kernel op het scherm, maar Windows 10 is zo snel dat ik de tijd niet heb om het te lezen!)
    Gebeurtenis 13 nvlddmk
    Gebeurtenis 131 Device Setup Manager
    Gebeurtenis 4624 Windows Security

    Over mijn Linux Partities maak ik me niet echt ongerust, dat is eigenlijk rap hersteld. Tijdens de upgrade naar Win 10 heb ik al eens Linux moeten herstellen, dat ken ik ondertussen al een beetje. En al mijn data staan veilig, dus ....

    Ik ga het nog een paar dagen bekijken, en als het blijft duren ga ik maar terug naar Windows 7. Een bijkomde vraag : om mijn vroegere win 7 geactiveerd te krijgen heb ik moeten telefoneren, mijn Win 10 is nu geactueerd. Zou ik dan weer met een zogenaande illegale Win 7 zitten? Voor dat telefoneren heb ik me echt moeten overtreffen : tenslotte word je een beetje beschouwd als oneerlijk, terwijl de code gewoon op een stickertje staat (een OEM uiteraard) maar toch door de vervanger van Bill Gates als verdacht beschouwd wordt.

  5. #4
    Geek  
    Geregistreerd
    26 November 2006
    Berichten
    2.342
    Bedankjes
    415
    Bedankt
    1.232 keer in 973 posts
    Terug gegaan naar windows 7 die nog niet is gecrasht.
    Linux Mint blijft gewoon staan.

  6. De volgende gebruiker bedankt berger voor deze nuttige post:

    compuchrisje (16 September 2015)

  7. #5
    mam@minatica   compuchrisje's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 May 2005
    Locatie
    Waasland
    Berichten
    18.822
    Bedankjes
    15.634
    Bedankt
    36.995 keer in 15.331 posts
    Prima beslissing volgens mij. Je kan in de toekomst natuurlijk nog wel eens een nieuwe pc nodig hebben, met een verbeterde Windows 10. Ik denk dat een jaar afwachten nog altijd de beste optie is en bovendien zal het nieuwere systeem dan ook beter geschikt zijn. Wel voor een OS met minder foutjes dan.

    Helpers altijd welkom! Contacteer één van onze admins voor meer info.

  8. De volgende 2 gebruikers bedanken compuchrisje voor deze nuttige post:

    berger (16 September 2015), vdhee ( 5 October 2015)

  9. #6
    Minatica Moderator   Obsessed's schermafbeelding
    Geregistreerd
    14 June 2005
    Locatie
    Hagenland
    Berichten
    3.177
    Bedankjes
    16.841
    Bedankt
    17.654 keer in 7.877 posts
    Ik ondervind ook dat er vaak problemen zijn bij een upgrade vanaf Win7.
    Vanaf Win8 zijn de gebruikers dan weer heel tevreden.

    Binnen enkele maanden nog eens proberen zou ik voorstellen.
    Dat is mijn plan dan toch
    * NIL VOLENTIBUS ARDUUM *

  10. De volgende gebruiker bedankt Obsessed voor deze nuttige post:

    berger (16 September 2015)

  11. #7
    Geek  
    Geregistreerd
    26 November 2006
    Berichten
    2.342
    Bedankjes
    415
    Bedankt
    1.232 keer in 973 posts
    Bij de upgrade van win 7 naar win 10 deed microsoft een test om te zien of de PC wel voldeed, en dat was het geval. Maar volgens mij is mijn PC niet modern genoeg (gekocht in jan 2012) om zo een zwaar pakket als win 10 te draaien, vandaar allerlei kwaaltjes. Onder win 7 en Linux Mint gaat alles terug goed.

  12. #8
    Geek  
    Geregistreerd
    26 November 2006
    Berichten
    2.342
    Bedankjes
    415
    Bedankt
    1.232 keer in 973 posts
    Toch nog een vraagje. Onderaan rechts op mijn scherm blijft de uitnodiging om de Win10 terug te installeren. Goed ik blijf er af.
    Windows update heb ik nu zodanig ingesteld dat ik wordt verwittigd wanneer er updates zijn en dan kan ik beslissen of al niet niet te updaten. Wat mij wel opvalt is dat de upgrade naar Windows 10 altijd aangevinkt staat bij de optionele updates, ik vink dat uit, heb al gekozen voor "die update verbergen - Hide hij is in het engels) maar dat vinkje komt altijd maar terug. Is er iets waarmee ik kan zeggen dat Windows 10 voor mij definitief niet meer hoeft.
    Laatst gewijzigd door berger; 16 September 2015 om 13:20

  13. #9
    mam@minatica   compuchrisje's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 May 2005
    Locatie
    Waasland
    Berichten
    18.822
    Bedankjes
    15.634
    Bedankt
    36.995 keer in 15.331 posts
    Ik heb al alle tips, her en der gevonden, toegepast en dat koppige ding duikt telkens weer opnieuw op. Ik laat het ook met rust. Voor zover ik kan nagaan, is er op mijn harde schijf geen extra verborgen map bijgekomen waar de upgrade is gedownload. Als je opstart met Linux zou je dat eventueel ook kunnen nakijken, vermoed ik.
    Ook hier staat het update-schema niet op automatisch, bij grote pakketten upgrades doe ik het telkens in delen. Gedeeltelijk om te voorkomen dat ik een uur moet wachten voordat ik de pc kan uitschakelen, maar ook om te zien wàt er juist is bijgekomen.

    Helpers altijd welkom! Contacteer één van onze admins voor meer info.

  14. De volgende gebruiker bedankt compuchrisje voor deze nuttige post:

    berger (16 September 2015)

  15. #10
    Geek  
    Geregistreerd
    26 November 2006
    Berichten
    2.342
    Bedankjes
    415
    Bedankt
    1.232 keer in 973 posts
    Downloaden werd er niet gedaan, je moet gewoon goed oppassen bij het downloaden van eventuele updates, en bij de optionele updates de upgrade naan win 10 uitvinken alvorens te downloaden. Maar hij blijft inderdaad maar terugkomen op de lijst.

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Momenteel bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Soortgelijke discussies

  1. Windows XP wachtwoord vergeten
    Door Simply in forum Tips & Trucs
    Reacties: 0
    Laatste bericht: 3 May 2005, 18:48
  2. Windows sneller afsluiten
    Door Simply in forum Tips & Trucs
    Reacties: 0
    Laatste bericht: 3 May 2005, 18:47

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •