Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 11

Discussie: update's windows 7

  1. #1
    Gevorderd   falco's schermafbeelding
    Geregistreerd
    25 August 2005
    Berichten
    191
    Bedankjes
    331
    Bedankt
    180 keer in 89 posts

    update's windows 7

    beste vriendenik had windows 10 geinstalleerd maar daar die niet goed werkte
    heb ik windows 7 terug gezet
    maar hoe kan ik de update's voor windows 7 nu installeren
    ik heb de pc naar update's laten zoeken en heb er 5 gevonden
    als ik die aanvink en wil installeren komt er dit te staan
    (upgrade uitvoeren naar windows 10
    installeer nu de nieuwste versie van windows )
    het icoontje staat ook nog in de onderste werkbalk
    hoe kan ik dat verwijderen
    bij voorbaat dank
    wie niets vraagt,weet ook niets

  2. #2
    Geek  
    Geregistreerd
    26 November 2006
    Berichten
    2.342
    Bedankjes
    415
    Bedankt
    1.232 keer in 973 posts
    Ik ben in dezelfde situatie als u, had Windows 7 vervangen door Windows 10 maar die crashte regelmatig, daarom ben ik teruggekeerd naar Window 7. Maar het Windows 10-gevaar blijft reëel. Hoe tracht ik onder de Microsoft-radar te blijven. Door eerst en vooral "automatische update" te vervangen door iets als "mij verwittigen als er updates zijn". Dat doen ze ook. Maar het blijven bij Microsoft toch Sme......(vul de rest maar in). Vandaag stond er een belangrijke update KB3035583, en als trouwe naïeve klant heb ik me laten verleiden. Maar dat is wel toevallig de update die u aanzet om naar Windows 10 te gaan. Die heb ik terug kunnen weg doen. En hem daarna verborgen. Dus staan er nu bij mij twee updates verborgen : die KB3035583 en de upgrade naar Win 10.
    Dus als ik nu bericht krijg dat er updates zijn google ik eerst om te zien wat het juist is. En dan vink ik ze eventueel aan om te downloaden.
    Het icoontje van Windows 10 staat bij mij ook in de onderste werkbalk en ik krijg dat niet weg. En ik heb al veel gezocht. Misschien met een drone!

  3. De volgende gebruiker bedankt berger voor deze nuttige post:

    falco ( 9 October 2015)

  4. #3
    mam@minatica   compuchrisje's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 May 2005
    Locatie
    Waasland
    Berichten
    18.822
    Bedankjes
    15.634
    Bedankt
    36.995 keer in 15.331 posts
    't Zit allemaal in die KB3035583, de update die verantwoordelijk is voor de GWX.exe in je lopende processen in je taakbeheer. Zodra die KB is geïnstalleerd, blijft die GWX mee opstarten en blijft ook het icoontje daar slingeren.
    Ik heb ook al diverse adviezen opgepikt en uitgeprobeerd, alleen diegene die zware ingrepen in het register eisten, heb ik nog even terzijde gelaten om af te wachten of er een andere slimme vis uit de bokaal springt.
    Ondertussen zal iedereen de upgrade naar Win10 wel al op zijn schijf hebben staan, vermomd als map met als naam $Windows.~BT en die kan een omvang hebben van ongeveer 6GB. Als je die opent en je klikt op setup, kan de upgrade beginnen. Wie totaal geen upgrade wil uitvoeren en schijfruimte wil vrijmaken, zal hier niet in slagen, de map kan niet verwijderd worden, mogelijk enkel wat submappen.
    Zit je in die situatie en heb je je systeem nog niet kunnen resetten naar een toestand van voor de uitrol, én heb je toch ruimte zat, kan je die map daar laten sudderen en toch zowel het MS-vlagje én de upgrade uit het vizier smijten. En wel met de hulp van deze knaap. Lees wel goed de uitleg!
    In elk geval heb ik deel 1 al uitgevoerd en is 24u na het uitproberen van zijn tooltje nog niks extra's in mijn systeembalk verschenen. Het automatisch updaten is bij mij al langer ingesteld op wel downloaden maar pas installeren als ik het wens, ik denk dat ik nu overstap naar de derde mogelijkheid: zelf de updates opvragen en aanvinken wat er wel of niet op mag en de werkwijze van Berger toepassen.

    Helpers altijd welkom! Contacteer één van onze admins voor meer info.

  5. De volgende 4 gebruikers bedanken compuchrisje voor deze nuttige post:

    berger ( 9 October 2015), falco ( 9 October 2015), Obsessed (11 October 2015), Vincent (18 October 2015)

  6. #4
    Gevorderd   falco's schermafbeelding
    Geregistreerd
    25 August 2005
    Berichten
    191
    Bedankjes
    331
    Bedankt
    180 keer in 89 posts
    de update's zijn bij mij zo ingestelt
    naar update's zoeken maar laat mij bepalen
    of ik ze wil donwloaden en installeren
    ik heb naar update's gezocht en er 5 gevonden voor windows 7
    als ik die wil installeren
    dan staat er upgrade uitvoeren naar windows 10
    wie niets vraagt,weet ook niets

  7. #5
    Geek  
    Geregistreerd
    26 November 2006
    Berichten
    2.342
    Bedankjes
    415
    Bedankt
    1.232 keer in 973 posts
    Ik ben nu van dat hele gedoe vanaf door het uitvoeren van de software van deze knaap hierboven aangeraden door computerchrisje. Het icoontje is weg rechts onderaan, en als ik vraag om te kijken naar updates is er niks meer, niets van windows 10 en ook niets van die KB3035583. Ik kan weer een gedichtje schrijven.
    Nog een opmerking : gisteren was er ook een update voor mijn grafische kaart Nividia Geoforce, via de updatesite van Windows lukte die nooit, maar wel door te downloaden en installeren van de site van Nividia zelf.

  8. #6
    carfran
    Gast
    Nog een opmerking : gisteren was er ook een update voor mijn grafische kaart Nividia Geoforce, via de updatesite van Windows lukte die nooit, maar wel door te downloaden en installeren van de site van Nividia zelf.
    Microsoft had voor Nvidia grafische kaarten een slechte update uitgebracht voor windows 10 gebruikers waardoor heel wat gebruikers met problemen hadden te kampen. Blijkbaar moet Nvidia dan zelf een driver update voor windows 10 gebruikers uitgebracht hebben .
    Laatst gewijzigd door carfran; 9 October 2015 om 19:27

  9. #7
    Geek  
    Geregistreerd
    26 November 2006
    Berichten
    2.342
    Bedankjes
    415
    Bedankt
    1.232 keer in 973 posts
    Ja ik had daar iets van gelezen, het is daar een soep bij Microsoft.

  10. #8
    mam@minatica   compuchrisje's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 May 2005
    Locatie
    Waasland
    Berichten
    18.822
    Bedankjes
    15.634
    Bedankt
    36.995 keer in 15.331 posts
    Er is inderdaad een update van nVidia beschikbaar. Die heb ik begin deze week toevallig geïnstalleerd omdat ik merkte dat 3-D niet zo best werd weergegeven. Ik heb die update wel bij nVidia zelf opgehaald en alles werkt nu perfect.
    Wel uitkijken dat je de juiste update kiest, dus kijk wel even welke Graka er in je systeem zit.

    Helpers altijd welkom! Contacteer één van onze admins voor meer info.

  11. #9
    Gevorderd   falco's schermafbeelding
    Geregistreerd
    25 August 2005
    Berichten
    191
    Bedankjes
    331
    Bedankt
    180 keer in 89 posts
    ik heb het progamma eens bekeken
    maar daar ik geen engels versta
    weet ik niet wat doen
    de eerste pagina heb ik met window's vertaalt
    maar wat dan komt is in het engels
    wie niets vraagt,weet ook niets

  12. #10
    Geek  
    Geregistreerd
    26 November 2006
    Berichten
    2.342
    Bedankjes
    415
    Bedankt
    1.232 keer in 973 posts
    Vanaf de link hierboven gegeven door compurchrisje kunt ge het programma downloaden en direct uitvoeren (installatie moet niet).
    Als ge de eerste keer dat programma uitvoert moet ge aanvinken dat ge akkoord zijt met de gebruiksvoorwaarden. Welke dat juist zijn heb ik eerlijk gezegd ook niet gelezen, maar er is wel niets ontploft.

    Dan heb ik geklikt op Disable Get windows 10 App (permanent remove icon) : daarmee doet ge permanent dat windows ikoontje rechts onderaan weg
    en dan geklikt op Disable operating system upgrades ...... : daarmee zal uw windows niet meer willen upgraden naar een hoger operating system, dus niet meer gaan zagen om windows 10 te installeren.

    Dan heb ik opnieuw gestart en nu ben ik al die rommel over Windows 10 kwijt en is het zoals ik wil.

    Als ge later toch spijt hebt van wat er is gebeurd kunt ge het programma opnieuw starten en twee keer op enable klikken ipv Disable.

  13. De volgende gebruiker bedankt berger voor deze nuttige post:

    falco (11 October 2015)

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Momenteel bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Soortgelijke discussies

  1. [Vista] blue screen na update van windows
    Door Medic in forum Windows
    Reacties: 1
    Laatste bericht: 20 April 2012, 12:32
  2. Na windows update werkt windows mail niet meer
    Door Silverwing in forum Windows
    Reacties: 8
    Laatste bericht: 13 May 2010, 20:53
  3. kan geen updates doen, windows genuine advantage probleem
    Door musicaldudette in forum Windows
    Reacties: 8
    Laatste bericht: 15 July 2009, 09:07
  4. update prob windows premium
    Door zoefzoef3 in forum Windows
    Reacties: 3
    Laatste bericht: 5 June 2009, 15:50

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •