Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 20
  1. #11
    Geek  
    Geregistreerd
    10 May 2005
    Locatie
    Hulshout (Antwerpen)
    Berichten
    3.022
    Bedankjes
    58
    Bedankt
    3.142 keer in 2.292 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bartmen Bekijk bericht
    Het interne geheugen is 6.9gb en de update is 6.92...dus meer dan de kaart staat er niet op. Enige oplossing voor de sd kaart?
    Wat heeft uw intern geheugen (RAM) nu te maken met het feit dat er te weinig plaats is op uw harde schijf.
    Als ge uw Tomtom wilt updaten moet ge zorgen dat er hiervoor plaats is op uw harde schijf.
    J.W.
    Google is uw vriend

  2. #12
    Geek  
    Geregistreerd
    10 May 2005
    Locatie
    Hulshout (Antwerpen)
    Berichten
    3.022
    Bedankjes
    58
    Bedankt
    3.142 keer in 2.292 posts
    De updates van uw Tomtom worden gedownload in uw Tomtom map en niet op een SD kaartje.

    Als de updates klaar zijn kunt u deze overzetten naar uw SD kaartje van uw GPS.

    Bij mij is de map Tomtom Home op mijn pc reeds 21 GB groot.
    J.W.
    Google is uw vriend

  3. #13
    Gevorderd   Bartmen's schermafbeelding
    Geregistreerd
    24 June 2005
    Locatie
    Limburg
    Berichten
    480
    Bedankjes
    76
    Bedankt
    28 keer in 22 posts
    Met interne geheugen bedoelde ik eerder de interne harde schijf die net iets groter is dan 6 GB. De update die op de GPS voorzien zou moeten worden, is 6,5 GB en is dus te groot voor de interne harde schijf van mijn GPS. Bijgevolg kocht ik een SD-kaartje, maar die is te groot en kan dus niet gelezen worden door de GPS.

    Daarom dus de vraag of je een micro SD-kaart via een of andere tool in grootte kan beperken zodat de GPS denkt dat er effectief maar 8GB aanwezig is en hij deze dus toch accepteert?

  4. #14
    carfran
    Gast
    Met interne geheugen bedoelde ik eerder de interne harde schijf die net iets groter is dan 6 GB. De update die op de GPS voorzien zou moeten worden, is 6,5 GB en is dus te groot voor de interne harde schijf van mijn GPS. Bijgevolg kocht ik een SD-kaartje, maar die is te groot en kan dus niet gelezen worden door de GPS.

    Daarom dus de vraag of je een micro SD-kaart via een of andere tool in grootte kan beperken zodat de GPS denkt dat er effectief maar 8GB aanwezig is en hij deze dus toch accepteert?
    Op dat SD kaartje zit een geprogrammeerde CHIP die door je TOM TOM herkend word . In die chip zit ook de capaciteit van je SD kaartje geprogrammeerd . De enige oplossing is een nieuw SD kaartje van 8 GB te kopen . Ik begrijp wat je bedoelt maar dit zal niets oplossen .
    Voor mij mag je altijd eens proberen met Gparted
    Laatst gewijzigd door carfran; 15 November 2015 om 16:49

  5. #15
    carfran
    Gast
    Zo heb ik nog een digitaal fotoestel dat nog zeer goed werkt en het dateert nog uit het Windows 98 tijdperk . Het toestel aanvaard enkel maar SD kaartjes van max 512 MB . Als ik daar een SD kaartje insteek van 8 GB bijvoorbeeld word dat ook niet aanvaard ,ook al maak ik op een SD kaartje van 8 GB maar een partitie van 512 MB .En bij jouw TOM TOM is dat net hetzelfde .

  6. #16
    Geek  
    Geregistreerd
    10 May 2005
    Locatie
    Hulshout (Antwerpen)
    Berichten
    3.022
    Bedankjes
    58
    Bedankt
    3.142 keer in 2.292 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bartmen Bekijk bericht
    Met interne geheugen bedoelde ik eerder de interne harde schijf die net iets groter is dan 6 GB. De update die op de GPS voorzien zou moeten worden, is 6,5 GB en is dus te groot voor de interne harde schijf van mijn GPS. Bijgevolg kocht ik een SD-kaartje, maar die is te groot en kan dus niet gelezen worden door de GPS.

    Daarom dus de vraag of je een micro SD-kaart via een of andere tool in grootte kan beperken zodat de GPS denkt dat er effectief maar 8GB aanwezig is en hij deze dus toch accepteert?
    Met welk toestel probeert u die updates binnen te halen (harde schijf van 6 GB)?

    << Lifetime Maps: gedurende de hele levensduur van uw product kunt u ieder jaar vier of meer volledige updates van uw kaart van Europa downloaden. Om kaartupdates te downloaden dient u over een pc met internetaansluiting en een MyTomTom-account te beschikken. Ga voor meer informatie naartomtom.com/lifetimemaps >>
    J.W.
    Google is uw vriend

  7. #17
    carfran
    Gast
    Met welk toestel probeert u die updates binnen te halen (harde schijf van 6 GB)?
    Een micro HD van 6 GB is dat , dus al een oud tom tom navigatietoestel .

  8. #18
    Geek  
    Geregistreerd
    10 May 2005
    Locatie
    Hulshout (Antwerpen)
    Berichten
    3.022
    Bedankjes
    58
    Bedankt
    3.142 keer in 2.292 posts
    Die My TomTom account dient aangemaakt te worden op een pc met VOLDOENDE vrije ruimte op de harde schijf (liefst enkele tientallen GB) en NIET op een SD-kaartje. Als de download gebeurt is kan men het resultaat overzetten naar dat SD-kaartje.
    J.W.
    Google is uw vriend

  9. #19
    carfran
    Gast
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door J.W. Bekijk bericht
    Die My TomTom account dient aangemaakt te worden op een pc met VOLDOENDE vrije ruimte op de harde schijf (liefst enkele tientallen GB) en NIET op een SD-kaartje. Als de download gebeurt is kan men het resultaat overzetten naar dat SD-kaartje.
    Mag ik u een vraagje stellen J.W.
    Er verschijnen updates voor je navigatietoestel ? Normaal zou dat ook moeten lukken door je GPS aan te sluiten aan je computer . Nu zit in die GPS maar een micro HD van 6 GB . Hoe ga jij bijvoorbeeld een Update van 20 GB overzetten naar een HD van 6 GB op je GPS ???

  10. #20
    Geek  
    Geregistreerd
    10 May 2005
    Locatie
    Hulshout (Antwerpen)
    Berichten
    3.022
    Bedankjes
    58
    Bedankt
    3.142 keer in 2.292 posts
    Ik gebruik ook TomTom (wel een ander type) en updates rechtstreeks downloaden naar het SD-kaartje gaat niet.

    Onderstaande zin komt van de site van TomTom Go 50: Om kaartupdates te downloaden dient u over een pc met internetaansluiting en een MyTomTom-account te beschikken.

    Dat de map op mijn pc op het ogenblik 21 GB's groot is, wil niet zeggen dat het volume dat na het updaten naar de SD-kaart wordt overgeschreven ook 21 GB is. Het is slechts een klein deel van die 21 GB dat naar het SD-kaartje wordt geschreven. Mijn SD-kaartje is slechts 4 GB groot en TomTom beslaat hiervan 3,15 GB (gans Europa).

    Als alle updates in de TomTom map staan en alles gecontroleerd is, en pas dan (bij mij toch) krijg ik de melding om het SD-kaartje aan te sluiten zodat de updates kunnen overgezet worden.


    Laatst gewijzigd door J.W.; 15 November 2015 om 21:29
    J.W.
    Google is uw vriend

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Momenteel bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Soortgelijke discussies

  1. Micro SD kaart
    Door theo2602 in forum Mobiele & Home media
    Reacties: 7
    Laatste bericht: 3 January 2014, 11:22
  2. problemen met een x600xt grafische kaart
    Door briardje in forum Grafische kaarten & monitors
    Reacties: 5
    Laatste bericht: 11 September 2005, 17:26
  3. Formatprobleem met mijn SanDisk kaart
    Door willempie1 in forum Opslagmedia
    Reacties: 4
    Laatste bericht: 23 June 2005, 19:02
  4. help met geheugen kaart
    Door artuur in forum PC-randapparatuur en andere PC-hardware
    Reacties: 2
    Laatste bericht: 16 May 2005, 20:58

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •