Weergegeven resultaten: 1 t/m 6 van 6
  1. #1
    Up-to-date  
    Geregistreerd
    24 November 2008
    Berichten
    96
    Bedankjes
    5
    Bedankt
    5 keer in 4 posts

    Snelkoppelingen in mappen Favorieten Edge openen met het bureaublad

    Plotseling heb ik in Edge met mijn Favorieten grote problemen . Ik klik op de map " Vervoer " die ik aangemaakt heb en die onder Favorieten staat .
    Klik ik nu op deze map gaat het bureaublad open en zo ook met andere mappen die ik heb aangemaakt .
    Snelkoppelingen die ook in favorieten staan maar die ik nog niet in een map gestoken had werken wel normaal en brengen mij bij de desbetreffende website .
    Windows 10 staat hier nog maar enkele weken op de computer en voorheen heb ik dit probleem niet gehad .

  2. #2
    Up-to-date   darco's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 May 2005
    Berichten
    94
    Bedankjes
    52
    Bedankt
    24 keer in 17 posts
    Probeer dit eens bij mij lukte het niet omdat Edge niet meer op start te . Via internet explorer gekozen dan het tandwiel. Vervolgens gekozen voor internetopties / geavanceerd / opnieuw instellen. Edge wordt dan weer origineel en werkt weer.
    Laatst gewijzigd door darco; 22 November 2015 om 16:13

  3. #3
    Up-to-date  
    Geregistreerd
    24 November 2008
    Berichten
    96
    Bedankjes
    5
    Bedankt
    5 keer in 4 posts
    Oei , maar internet explorer werkt goed , daar heb ik geen problemen . Men vraagt mij om internet Explorer opnieuw in te stellen . Zou ik dit wel doen ???

  4. #4
    Up-to-date   darco's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 May 2005
    Berichten
    94
    Bedankjes
    52
    Bedankt
    24 keer in 17 posts
    die blijft goed werken , je repareert enkel Edge daarmee via explorer , daarna wel herop starten das alles , anders moet je maar eens zoeken via google dan zul je het wel zien
    Laatst gewijzigd door darco; 23 November 2015 om 00:53

  5. #5
    Up-to-date  
    Geregistreerd
    24 November 2008
    Berichten
    96
    Bedankjes
    5
    Bedankt
    5 keer in 4 posts
    Dit heeft spijtig genoeg niet geholpen . Als ik in Edge naar mijn Favorieten ga en ik klik een map aan opent deze met het bureaublad .

  6. #6
    PC-Freak   Merel's schermafbeelding
    Geregistreerd
    7 June 2006
    Locatie
    Meise
    Berichten
    1.985
    Bedankjes
    961
    Bedankt
    1.287 keer in 833 posts

    "Wat je zelf doet , doe je meestal beter" (dixit Roger)

    Favorieten waren voor de Franse koningen. Wij hebben echter nog veel mooiere oplossingen ! Vergeet Favorieten en Edge. Maak je eigen map in plaats van Favorieten te gebruiken. In een eigen map kan je ALLE alle verwijzingen onderbrengen :

    + Niet uitsluitend .url bestanden, welke eigenlijk geen echte internet verwijzingen zijn maar een uitvinding van M$, waarmee andere besturingsystemen soms moeite mee hebben of weigeren te gebruiken. Verwijzing naar webpagina's zijn adressen wat je ziet in het adresvak van browsers. Dat eindigt nooit met .url , want dat is een extensie van een M$ bestand. (Een url is geen internetverwijzing ; een balpen is toch geen bic) ?

    + Eventueel links naar locaties op je eigen PC (folders en bestanden) of naar andere locaties op het netwerk.

    + Je eigen 'favorieten' folder is overal bereikbaaar (desgevallend tevens op een usb stick

    + Die is NOOIT uitsluitend afhankelijk van een Windows versie of enige browser. Ook met een dualboot kan je vanuit een Linux distrutie je naar je eigen 'Favoriet Map' en daarin ECHTE internetverwijzingen gebruiken in LInux.

    + Uiteraard zijn nooit meer ingewikkelde export/import versluizingen noodzakelijk tussen browsers !
    Je kan wel zonodig gebruik van maken van import/export om te trachten je eigen map mee op te bouwen.

    + Een goede universele online 'Bookmarks' website bestaat nog niet naar mijn weten. Blijf weg van Xmarks (nu opgekocht door LastPass.com als een soort bijproduct). Xmarks is nog een een miskleum voor het ogenblik. Eigenlijk kan LastPass zelf ook dienen om een internetverwijzing te bewaren, zelfs als er geen login is op de website.

    + Het zal ietsje meer werk vragen om verwijzingen te maken in een eigen map, maar dat wordt wel door de voordelen ingewonnen. Een gewone map in Explorer voor alle verwijzingen is veel gemakkelijker te organizeren en te overzien dan gelijk welke Bookmarks, verspreid over verschillende browsers die niet fatsoenlijk worden gesynchroniseerd.
    Oplossing vinden gaat soms sneller dan een vraag stellen.

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Momenteel bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Soortgelijke discussies

  1. Problemen met het schrijven van DVD'S
    Door Nickske in forum Opslagmedia
    Reacties: 6
    Laatste bericht: 18 January 2006, 12:26
  2. Reacties: 5
    Laatste bericht: 4 December 2005, 13:17

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •