Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 15

Discussie: thottling problemen

  1. #1
    Up-to-date  
    Geregistreerd
    22 November 2015
    Berichten
    10
    Bedankjes
    0
    Bedankt
    2 keer in 2 posts

    thottling problemen

    Hallo,
    Na ontzettend veel opzoekingswerk zonder resultaat en frustratie's vraag ik jullie hulp/kennis.
    Het probleem dat zich voordoet is dat ik sinds kort semi professioneel wil gaan djen.
    Kheb mezelf volledige 2 x Pioneer XDJ1000 en DJM 900 Nexus aangekocht die allen samen , elks een eigen soundcard hebben . Werkt prima. Samen met gebruik ik die met software Traktor Pro 2 van Native Instruments. Als ik dit tesamen wil laten werken moest in een andere driver installeren, nl, ASIO4ALL.
    Nu als ik alles samen laat werken, krijg ik steeds of beter gezegd , heel regelmatig een gekraak en beep te horen.
    Pioneer hiervan op de hoogte gesteld, geen reactie. Native Instrument gecontacteerd die antwoorde dat het te wijten is aan een latency probleem. Volgende instructies opgevolgd (http://www.native-instruments.com/en...base/show/3671) zonder positief eindresultaat.
    Uiteindelijk heb ik dan LatencyMon binnengehaald en resultaten gekregen die niet positief blijken te zijn.
    Helaas kan ik hier geen bijlages sturen met wat ik zie.
    De meldingen die ik krijg zijn het volgende: "Your system appears to be having trouble handling real-time audio and other taks. Your are likely to experience buffer underruns appearing as drop outs, clicks or pops. (dat zijn die beeps en gekraak dat ik hoor) One problem may be related to power management, disable CPU throttling settings in Control Panel and Bios setup. Check for Bios update".
    Alles wat te maken heef ivm cpu throttling in control settings heb ik uitgevoerd zoals in de link van Native
    Instruments. Geen verbetering. Laatste BIOS via Dell uitgevoerd. Geen verbetering. Software van Native Instruments aangepast naar 32 bit versie want nog niet aangepast naar 64bit versie. Geen verbetering.
    Zelfs zonder software aan, alles wat met internetlinks te maken heeft, uitgeschakeld blijf ik steeds die beeps en gekraak horen. Alle drivers geupdate. Geen verbetering. LatencyMon uitgevoerd bij opstarten, zonder iets aan gelinkt krijg ik al zelfs negative resultaten .
    Kben echt einde latijn wat ik nu kan doen.
    Mijn laptop in een Dell 3550, Intel(R) Core(TM)i5-2410M CPU @ 2.30Ghz, ram 4.00 GB, 64 bit.
    Windows 7 Profesional Service Pack 1.
    Meer dan volledig geheugen vrij dus daar ligt het ook niet aan. Zelfs een extra koeler om oververhitting te voorkomen helpt niet.
    Wie kan me hierbij helpen?

    Alvast bedankt om deze hulpkreet te lezen en eventueel te beantwoorden.

    Mvg.

  2. #2
    Erelid   ghost's schermafbeelding
    Geregistreerd
    1 May 2005
    Locatie
    limburg
    Berichten
    2.885
    Bedankjes
    1.777
    Bedankt
    1.626 keer in 1.037 posts
    Staat de asio als driver geselecteerd of uw windows driver ? zoniet ziet dat uw asio actief staat.
    Heb je dit al eens gelezen deel 3 moet je eens lezen , of misschien beter alles, er staat toch redelijk veel op .
    https://www.bax-shop.nl/blog/blogs/a...-zo-doe-je-het
    Mijn leugens zijn de waarheid , jullie logen tegen mij en dat is de waarheid

  3. #3
    Up-to-date  
    Geregistreerd
    22 November 2015
    Berichten
    10
    Bedankjes
    0
    Bedankt
    2 keer in 2 posts
    dank je wel Ghost. Wat ik nog niet gedaan heb is idd mijn usb poorten nachecken of er daar een probleem is. Voor de rest , niets nieuws gelezen. Khoop je op de hoogte.
    Mvg,

  4. #4
    Erelid   ghost's schermafbeelding
    Geregistreerd
    1 May 2005
    Locatie
    limburg
    Berichten
    2.885
    Bedankjes
    1.777
    Bedankt
    1.626 keer in 1.037 posts
    Als het samen werkt kraakt en beep het , als je nu eens alle twee of beter drie afkoppelt en je zet vb. youtube op kraakt het dan ook?
    Zoniet sluit dan eens eerst ene aan vb. pioneer of de nexus, kraak en beep het dan nog ?
    Kan het ook aan de boxen liggen , ik bedoel dan meer de aansluitingen ?
    Mijn leugens zijn de waarheid , jullie logen tegen mij en dat is de waarheid

  5. #5
    Up-to-date  
    Geregistreerd
    22 November 2015
    Berichten
    10
    Bedankjes
    0
    Bedankt
    2 keer in 2 posts
    hey Ghost,
    Nee, alles werkt prima. Als ik niets aansluit, dan werkt YOUTube, mp3 flies vlekkeloos. Heeft niets te maken met mijn boxen.
    Maar vanzodra ik, alles afsluit en opzet, load een track in, dan begint het. Uitergerekend en is ongeveer om de 15 min een beep.Kmag zeker geen internet aanhebben of andere programma's want elke muisbeweging geeft dan storing. Zelfs zonder die muisbewegingen en bv internet open hebben op de aftergrond dan krijg ik stroringen. Wat ik denk is dat het allemaal to much is voor mijn processor die het allemaal niet tesamen aankan. Zoals ik al eerder zei, zelfs geen internet, geen andere software op dan Traktor met mijn dj gear krijg ik gewoon die beeps. Wat ik zelf heel eigenaardig vindt is dat zelfs zonder enige randapparatuur aan of whatever, gewoon bij het opstarten , krijg ik via Latencymod al die foutmeldingen. Nooit voorheen gehad en nu wel? very very strange.
    Mvg

  6. #6
    Up-to-date  
    Geregistreerd
    22 November 2015
    Berichten
    10
    Bedankjes
    0
    Bedankt
    2 keer in 2 posts
    Beste Ghost,

    Via ander USB ingangen , idem probleem :(
    Bovendien contact gehad met Dell, die me heel leuk konden vertellen dat er geen updates voor mijn toestel zijn. Bijgevolg geen assistentie mogelijk. Toch met wat aandringen info gekregen dat ik op eigen risico, een volledig herinstallatie zou moeten doen van Windows 7. Tevens is mijn lappie niet geschikt voor Windows 10!!! Snappen wie het kan, ik niet. Maar soit, wat ik ook doe, niets helpt. Dus overweeg ik ofwel een volledige herinstallatie te doen, maar kheb de originele Windows 7 Professional cd niet. Ooit lappie overgenomen van een nu ex collega waar ik totaal geen contact meer met heb. Dus die disk, ja, zal niet meer te recuperen zijn. Dus overweeg ik om over te stappen naar Macbook Pro. Is een overweging maar nog niets beslist.
    Indien ik toch er in slaag om een volledig herinstallatie te doen, zal ik die ook uitvoeren.
    Nu enkel info opzoeken hoe en wat.
    Mvg,

  7. #7
    Minatica Moderator   Obsessed's schermafbeelding
    Geregistreerd
    14 June 2005
    Locatie
    Hagenland
    Berichten
    3.177
    Bedankjes
    16.841
    Bedankt
    17.654 keer in 7.877 posts
    Als, onderaan uw "lappie", de registratienummer van Windows7 nog plakt, en nog leesbaar is, kunt u met eender welke Windows 7 installatie-dvd van iemand anders de installatie uitvoeren.
    Het moet natuurlijk wel dezelfde versie zijn (Premium, Home, ...).
    * NIL VOLENTIBUS ARDUUM *

  8. #8
    Up-to-date  
    Geregistreerd
    22 November 2015
    Berichten
    10
    Bedankjes
    0
    Bedankt
    2 keer in 2 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Obsessed Bekijk bericht
    Als, onderaan uw "lappie", de registratienummer van Windows7 nog plakt, en nog leesbaar is, kunt u met eender welke Windows 7 installatie-dvd van iemand anders de installatie uitvoeren.
    Het moet natuurlijk wel dezelfde versie zijn (Premium, Home, ...).
    Dank je wel Obsessed voor deze heel bruikbare tip!!
    Alles in nog leesbaar dus ga ik ervoor. Kga eerst voor alle zekerheid een backup maken, saven wat ik nodig heb. Je weet maar nooit he.

    mvg

  9. #9
    Up-to-date  
    Geregistreerd
    22 November 2015
    Berichten
    10
    Bedankjes
    0
    Bedankt
    2 keer in 2 posts
    Hi,

    Is dit zoals vermeld in volgende link, http://nl.wikihow.com/Windows-7-opni...eren-zonder-cd, de aktie die ik moet ondernemen?
    Bijkomend vraagje, wat met hardware/drivers etc? Als ik terug ga naar een 'clean' window 7 , zijn de drivers/hardware allemaal geupdate of moet ik één voor één bios/drivers/videocard etc etc allemaal updaten?

    mvg,

  10. #10
    mam@minatica   compuchrisje's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 May 2005
    Locatie
    Waasland
    Berichten
    18.822
    Bedankjes
    15.634
    Bedankt
    36.995 keer in 15.331 posts
    De meeste hardware zal Windows 7 wel herkennen, maar mogelijk heb je extra apparaten gekocht en dan heb je daar eventueel ook de drivers mee gekregen, op schijfje of rechtstreeks van de website van de fabrikant. Zijn er onderdelen die niet of onvoldoende werken, dan is een bezoek aan de website van fabrikant zeker noodzakelijk. Ga nooit via andere sites! ook al lijkt alles daar makkelijker te vinden. Je riskeert dan nog een pak extraatjes mee te krijgen die minder aangenaam zijn.

    Ook de software van derden zal je opnieuw moeten installeren, flink wat werk aan de winkel dus.

    Voor je backup kan ik je dit nog adviseren.

    Helpers altijd welkom! Contacteer één van onze admins voor meer info.

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Momenteel bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Soortgelijke discussies

  1. Problemen met draadloos netwerk
    Door nightraver in forum Netwerken en internetproviders
    Reacties: 34
    Laatste bericht: 8 August 2005, 06:47
  2. problemen met geheugenkaartje 128mb
    Door pekke54 in forum PC-randapparatuur en andere PC-hardware
    Reacties: 4
    Laatste bericht: 30 May 2005, 18:02
  3. [XP]Problemen opsporen met logboeken
    Door Simply in forum Tips & Trucs
    Reacties: 0
    Laatste bericht: 3 May 2005, 22:00

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •