Weergegeven resultaten: 1 t/m 3 van 3

Discussie: toesenbord usb

  1. #1
    Beginner  
    Geregistreerd
    11 May 2005
    Berichten
    9
    Bedankjes
    0
    Bedankt
    0 keer in 0 posts

    Vraag toesenbord usb

    ik heb een Windows 7 pc en heb ook Linux ubutu erop geïnstalleerd
    bij het opstarten vraagt de pc of ik Windows 7 of ubuntu wil gebruiken
    mijn toesenbord is een usb toetsenbord kan pas toetsenbord gebruiken als hij onder Windows is opgestart
    kan ook niet naar bios gaat als de pc opstart kan ik dat doen vanuit windows 7

  2. #2
    Geek  
    Geregistreerd
    26 November 2006
    Berichten
    2.342
    Bedankjes
    415
    Bedankt
    1.232 keer in 973 posts
    Je kunt dus wel starten onder ubuntu. Daarvoor moet je toch al het toetsenbord gebruiken, de pijltjes naar onder bijvoorbeeld.
    Zie je via menu - alle toepassingen daar "toetsenbord" bij staan? Indien neen dan zal uw toetsenbord niet geinstalleerd zijn. Trek dan eens de kabel uit de usb en steek hem gewoon terug.
    Indien ja, is het numlock lichtje aan? Indie neen, eens op de numlock toets duwen.

    Naar de bios gaan vanuit windows 7 zie ik niet lukken. Tijdens het opstarten , wanneer er nog geen besturingssysteem is geladen, is de bios de enige software die beschikbaar is.
    Laatst gewijzigd door berger; 28 December 2015 om 17:07

  3. #3
    carfran
    Gast
    Je hebt een Dualboot Ubuntu naast Windows 7. Bij het aanzetten van de computer krijg je de bootloader te zien met de verschillende besturingssystemen en je kan kiezen of je wil opstarten met Ubuntu of Windows 7. Normaal staat Ubuntu dan helemaal bovenaan en om de computer op te starten met Windows 7 moet je de pijltjestoets naar beneden gebruiken . Dus het toetsenbord werkt .Het werkt ook in Windows 7.
    Als je de computer aanzet kun je onmiddelijk op de Enter toets drukken en start de computer op met Ubuntu of je kan 20 seconden wachten en start automatisch Ubuntu op .
    Als je opstart met Ubuntu en je het toetsenbord op geen enkele manier kan gebruiken, zou het wel eens kunnen dat Ubuntu niet goed geinstalleerd werd , waarvan een mogelijke oorzaak een slecht gebrand USB live schijfje kan zijn .Ubuntu schijfje dient op lage snelheid te branden. Als je brand op hoge snelheid kan het schijfje fouten bevatten. Weet je ook welke versie van Ubuntu je hebt geinstalleerd ?

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Momenteel bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Soortgelijke discussies

  1. Router USB Draadloos
    Door Howling Weirdo in forum Netwerken en internetproviders
    Reacties: 4
    Laatste bericht: 17 November 2006, 13:37
  2. FireWire - USB adapter
    Door Pjoter in forum PC-randapparatuur en andere PC-hardware
    Reacties: 3
    Laatste bericht: 30 December 2005, 21:54
  3. usb 2
    Door nightraver in forum Processoren, moederborden en geheugen
    Reacties: 4
    Laatste bericht: 30 May 2005, 22:46

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •