Weergegeven resultaten: 1 t/m 4 van 4
  1. #1
    Gevorderd   Torro124's schermafbeelding
    Geregistreerd
    2 February 2008
    Locatie
    Kinrooi
    Berichten
    125
    Bedankjes
    39
    Bedankt
    38 keer in 29 posts

    Stabiliteit Netwerkverbinding testen

    Zijn er manieren / tooltjes / programmatjes om de stabiliteit van de netwerkverbinding te testen.
    De situatie is als volgt:
    Ik heb een router met een aantal homeplug adapters.
    Op 2 adapters zitten 2 satellietontvangers aangesloten die via het netwerk continu met elkaar moeten communiceren. Met enige regelmaat valt die communicatie uit waardoor er gereboot moet worden.
    De vraag is ligt het aan de ontvangers of aan het netwerk.
    De leverancier van de ontvangers wijst naar het netwerk.
    De leverancier van de homeplug wijst naar de router.
    De leverancier van de router wijst naar de ontvangers.
    Ik moet dus achterhalen waar de fout zit, een en ander uitsluiten.
    Als ik nu met bijvoorbeeld zoiets als pingplotter (wat volgens mij alleen maar met internetadressen werkt) aan kan tonen dat er een stabiele verbinding tussen router en homeplugs is terwijl tegelijkertijd de communicatie tussen de satellietontvangers uitvalt ben ik eruit.
    Eveneens als ik kan zien dat er af en toe (als is het maar heel even) geen verbinding is tussen router en homeplug. Ik moet dus zelf ontdekken wat er misgaat.
    Het gaat dus absoluut niet om de snelheid, puur om de stabiliteit.
    Hier wil ik een duidelijk beeld van kunnen krijgen.
    Bestaat er zoiets?
    Groet,
    Torro124

    Een gezonde mens heeft soms wel honderden wensen, een zieke meestal maar één.

  2. #2
    PC-Freak   Merel's schermafbeelding
    Geregistreerd
    7 June 2006
    Locatie
    Meise
    Berichten
    1.985
    Bedankjes
    961
    Bedankt
    1.287 keer in 833 posts

    Hoe triest is het gesteld is met de 'consumptie' kwaliteit

    Ik heb hier geen antwoord op. Ik had Telenet gevraagd of het mogelijk is om een monitor toestel te plaatsen die netwerkverbindingen continu kan observeren en een log rapporteren.
    TN heeft mij gebeld dat het niet kan. Ik heb mijn twijfels.
    Mogelijk kan het (maar kan TN het niet)

    Ik werk momenteel zonder router tussen PC en kabelmodem omdat de internet verbinding nu niet meer tot stand komt.
    Telenet moest instellingen veranderen in mijn router bij het plaatsen van een nieuwe kabelmodem.
    Dat heeft een korte tijd gewerkt. Nu niet meer. Bij aanvraag om die instellingen alsnog te komen nakijken (nu met wat uitleg) werd ik verwittigd dat het niet kostloos kan gebeuren. Instellingen van routers kunnen ook veranderen en om ze in te stellen is het niet evident. Op 'gevoel' zou ik de router dus verdenken.

    Devolo (homeplugs) heeft wel een programma dat het beeld kan tonen van het netwerk op PC.
    Maar of dat iets waard is weet ik niet. Het noemt iets als Dashboard.

    Kijk naar de stekkerverbindingen naar het stroomnet. De chinezen maken enorm veel stekkers ... op zijn Chinees.
    Voor stopkontakten dito. Voedingadapters dito ! Alles kan een slecht contact hebben en alle condensatoren kunnen ff doorslaan. RJ45 stekkers uit/insteken.

    Kijk tevens eens naar wat http://www.test-ipv6.com/ je vertellen kan.

    Het is eigenlijk een wonder dat die brol soms werkt ! En als het dan eens wel werkt, blijft alles toch nog de fout van "de computer". Enfin, hopelijk is deze zaak voor je maar een bijzaak. Goede moed
    Oplossing vinden gaat soms sneller dan een vraag stellen.

  3. #3
    Gevorderd   Torro124's schermafbeelding
    Geregistreerd
    2 February 2008
    Locatie
    Kinrooi
    Berichten
    125
    Bedankjes
    39
    Bedankt
    38 keer in 29 posts
    Ik heb in mijn beste Engels contact opgenomen met de support afdeling van Pingplotter (Pingman Tools Support).
    Hieruit heb ik begrepen dat het alleszins mogelijk moet zijn om niet zoals op Youtube en in de manuals beschreven een internetadres als target in kunt stellen, maar ook een intern ip-adres.
    Als dat mogelijk is ben ik geholpen.
    Ik ga dat eens een keer installeren en uit proberen.
    Het probleem is dat de communicatie tussen de 2 sat receivers meestal probleemloos verloopt. Het stokt slechts een enkele keer. Omdat de cccam de signalen niet automatisch oppakt wanneer deze weer gegeven worden maar dit alleen tijdens het opstarten doet is dit zeer vervelend.
    Omdat het sporadisch voorkomt moet ik natuurlijk juist op dat moment pingplotter hebben lopen tussen de 2 ip-adressen van de powerlineadapters waarop de receivers zijn aangesloten.
    Groet,
    Torro124

    Een gezonde mens heeft soms wel honderden wensen, een zieke meestal maar één.

  4. De volgende gebruiker bedankt Torro124 voor deze nuttige post:

    Merel (20 February 2016)

  5. #4
    PC-Freak   Merel's schermafbeelding
    Geregistreerd
    7 June 2006
    Locatie
    Meise
    Berichten
    1.985
    Bedankjes
    961
    Bedankt
    1.287 keer in 833 posts
    Bedankt voor de tip Pingplotter. Nu bijgevoegd in "My Favorieten" (browser-onhafhankelijke map). Zal mogelijk helpen bij een volgend netwerkprobleem. Hopelijk zal je bruikbare gevolgtrekking hebben voor je vraag. Succes nog.


    Vraagje nog : uw router dient uitsluitend voor de satelliet ontvangers ?
    Laatst gewijzigd door Merel; 20 February 2016 om 15:25
    Oplossing vinden gaat soms sneller dan een vraag stellen.

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Momenteel bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Soortgelijke discussies

  1. Geluid testen in een PP presentatie
    Door J.W. in forum Office
    Reacties: 19
    Laatste bericht: 16 December 2005, 15:29
  2. Geluid testen
    Door Jan Smit in forum Overige software
    Reacties: 13
    Laatste bericht: 4 December 2005, 13:33
  3. prog. voor het testen van ram enz.
    Door Snoepy in forum Processoren, moederborden en geheugen
    Reacties: 1
    Laatste bericht: 1 October 2005, 10:26
  4. hoe hd testen met powermax
    Door Peter.B in forum Opslagmedia
    Reacties: 20
    Laatste bericht: 4 June 2005, 02:31

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •